X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר האוצר בכנס חברי המועצות ברשויות המקומיות: "התקציב מאפשר לנו לדאוג שההורים שלנו יקבלו טיפול רפואי ואת האפשרות להזדקן בכבוד"
▪  ▪  ▪
לפיד. כן לזקן [צילום: פלאש 90]

שר האוצר, יאיר לפיד, נאם היום בכנס חברי המועצות ברשויות המקומיות. "הוותיקים מביניכם יודעים שבין השלטון המקומי לשלטון המרכזי יש מתח מובנה. התפקיד שלכם הוא לוודא שהחינוך שהילדים שלכם מקבלים טוב יותר, ששירותי הרווחה ברשות המקומית מגיעים לכל מי שזקוק להם, שההשקעה פר תושב היא הכי גבוהה שניתן להשיג. כדי שכל זה יקרה, אתם דורשים מאיתנו, מהשלטון המרכזי, לתת לכם את הכלים", אמר לפיד בתחילת דבריו.
על-רקע המחלוקות בין סיעות הקואליציה בנוגע לתקציב אמר לפיד כי "זה מה שאנחנו עושים בתקציב שהגשנו לשנת 2015, תקציב שהוא קודם כל תקציב חברתי. תקציב שאין בו העלאת מיסים. תקציב שמאפשר לנו לעבוד בשביל האזרח. תקציב שמטפל בבעיות האמיתיות של מעמד הביניים ושל השכבות החלשות. התקציב הזה מאפשר לנו לתת לילדים שלנו חינוך טוב יותר והזדמנויות שלא היו לנו. הוא מאפשר לנו לדאוג שההורים שלנו יקבלו טיפול רפואי ואת האפשרות להזדקן בכבוד. הוא מחזק את ההשקעה בשיטור העירוני וגורם לנו לדאוג קצת פחות כשהילדים שלנו חוזרים מבילוי מאוחר בלילה".
"מאחורי האמירות האלה יש מספרים מוחלטים. בתקציב 2015 אנחנו מגדילים בלמעלה מ-10 מיליארד שקלים את היקף השקעה במשרדים החברתיים: תוספת של 3.2 מיליארד שקלים לחינוך, תוספת של 1.2 לביטחון הפנים, תוספת של 4 מיליארד שקלים לחיזוק מערכת הבריאות הציבורית ותוספת של כ-2 מיליארד שקלים לרווחה".
לפיד פנה לחברי המועצות ברשויות ואמר "זה החלק שלנו. החלק שלכם הוא לוודא שזה יקרה. לוודא שראשי הרשויות שלכם מקדמים בניית מעונות יום. כי רשויות שיקדמו בנייה בהליך מואץ במהלך השנה הנוכחית יקבלו מימון מלא מהאוצר, בלי מצ'ינג. זה יאפשר ליותר אימהות צעירות לצאת לעבודה בידיעה שלא כל מה שהן ירוויחו ילך ישר למטפלת".
לפיד המשיך ואמר "לוודא שראשי הרשויות שלכם מקדמים בניית דירות קטנות, כאלה שזוגות צעירים צריכים, גם אם הן מכניסות פחות כסף מארנונה וגורמות להוצאה עירונית גדולה יותר. כי עיר בלי דור צעיר ובלי גנים ציבוריים מלאים ילדים מתרוצצים היא פשוט עיר עצובה. ולוודא שאין ניצול שואה אחד ברשות המקומיות שלכם שלא הגעתם אליו, ווידאתם שהוא מקבל את כל הזכויות המגיעות לו. העברנו השנה מיליארד שקלים נוספים לניצולי השואה, בתרופות חינם, בקצבאות, בהטבות, אבל הם אנשים מבוגרים והם לא תמיד יודעים מה הזכויות שלהם ואנחנו צריכים שאתם תעזרו להם לקבל מאתנו את מה שמגיע להם".
בסיום אמר שר האוצר: "בתחילת הדברים שלי אמרתי שאתם עושים ועושים ולא מקבלים תמורה. אני מבקש לתקן. אם תצליחו לוודא שכל זה קורה - וזה לא תמיד פשוט, החיים שלכם יהיו בעלי משמעות, והעולם שאתם חיים בו יהיה טוב יותר. בעיני זו תמורה עצומה".

תאריך:  28/11/2014   |   עודכן:  28/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לפיד: תקציב 2015 חברתי ואין בו העלאות מיסים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תקציב חברתי ......צוחק עלינו..
רוזית  |  29/11/14 15:45
2
לפיד-אידיוט והדיוט כבר לא יהיה ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  29/11/14 19:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 33
עידן יוסף
שוקלת לדרוש מחברות התעופה מידע אישי על נוסעים העוברים בישראל שיאפשר לה לזהות מבעוד מועד מערביים המבקשים להצטרף לארגוני טרור
עופר וולפסון
יעמוד מעתה על 1 שקל לק"ג (למעט באפריל-מאי, אז יישאר על-כנו), לאור העובדה שהגידול המקומי לא מספק את הביקוש    גם באוצר מודים: לא בטוח שזה יוזיל את המחיר, אך לפחות ימנע העלאה
עידן יוסף
בימים הקרובים יעלה הקמפיין הממשלתי "שים סוף לאלימות" שיזמה הרשות לקידום מעמד האישה וקורא לגברים לגשת לקבלת ייעוץ וטיפול
מחלקה ראשונה
הצעדים הם פרי המלצות הוועדה הבין-משרדית להסרת חסמים בתחום תעסוקת העולים בישראל    בצעדים: הגשת בקשות מקוונות לרישוי בטרם העלייה, הסדרת הליך ההסבה לבעלי מקצועות פרא-רפואיים, קורסי הכנה למערך הבחינות והמיון של שירות המדינה ומרכז מידע בשפות שירכז את כל המידע הרלוונטי בנושאי רישוי
איציק וולף
ראש הממשלה הצהיר כי הוא מוכן להידברות עם השותפים לקואליציה, אך גם נחוש להעביר את החוק המעורר מחלוקת    לפיד: מוכרים את המדינה בשביל פריימריז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il