X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך עולה מקובץ החלטות ועדות הכופר למחצית הראשונה של 2013 שפירסמה היום רשות המיסים עוד ברשימה: הזמר ישי לוי, הסופרת סביון ליברכט, בעלי מכבי חיפה בכדורסל, בכיר בחברת אשב"ל ויבואן מכוניות
▪  ▪  ▪
[צילום: תמר בטיטו]

מנהלי ג'יימס ריצ'רדסון, יצחק פישר וגיורא פרנקל; הזמר הים-תיכוני המצליח ישי לוי; בעלי מכבי חיפה בכדורסל; הסופרת המוערכת סביון ליברכט; וגם מרצה באוניברסיטה, בכיר בחברת אשב"ל ויבואן מכוניות - שילמו לאחרונה מאות אלפי שקלים ככופר לקופת המדינה בשל החשד כי העלימו מס וכדי שלא לעמוד לדין פלילי - כך עולה מקובץ החלטות ועדות הכופר של רשות המיסים למחצית הראשונה של שנת 2013, המכיל 110 החלטות ומתפרסם היום (ג').
מכוח חוקי המס רשאי המנהל להטיל על אדם כופר כחלופה להליך הפלילי נגדו. לצורך כך קיימות ברשות ועדות כופר הדנות בנושאי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין; וועדות כופר הדנות בנושאי מע"מ, מכס ומס קנייה.
סכום הכופר המוטל הוא בנוסף לסכום המס שמשולם בהליך אזרחי. לשם גיבוש שיקול-הדעת המינהלי, מתן האפשרות לשלם כופר ולא לעמוד לדין, נשקלים, בין השאר, חומרת העבירה, מידת מעורבותו של החשוד בביצוע העבירה, הרשעות קודמות, תשלומי כופר בעבר, מצב אישי, בני משפחה התלויים בחשוד, העניין הציבורי בהעמדה לדין, הסרת המחדל, האם מדובר בעבירה של מייצג במסגרת מילוי תפקידו, האם מדובר בתחום שיש בו חובת אמון או נאמנות, הצורך בהרתעה באותו ענף, קיום עבירות לפי חוקים אחרים מעבר לעבירות לפי דיני המס ועוד.
אי-דיווח על הכנסות של מיליוני שקלים על-ידי זמרים הפך, למרבה הצער, לתופעה של ממש בישראל. בין היתר נחשדו או עמדו לדין בגין העלמת מס בעבר זמרים כמו קובי פרץ ואייל גולן. גם הזמר ישי לוי נחשד בהשמטת הכנסות בסך 103 אלף שקל מהופעות ותקבולים אחרים. בתום בדיקה והליך בירור הוחלט ברשות המיסים לאפשר ללוי לשלם כופר של 50 אלף שקל, תשלום שיחסוך לו את הצורך לשבת ליד כמה מחבריו על ספסל הנאשמים.
לגבי חברת ג'יימס ריצ'רדסון, מפעילת הדיוטי פרי, ועדת הכופר קבעה כי "החברה, העוסקת במכירת מוצרים לנוסעים לחו"ל בחנויות הדיוטי פרי, שילמה כופר בסך 10.8 מיליון שקל; וכל אחד ממנהליה - גיורא פרנקל ויצחק פישר - שילמו כופר בסך 100 אלף שקל". הכופר הושת בשל חשד לאי-דיווח על חוסרים במחסן ובהתחמקות ממיסי יבוא.
לדברי רשות המיסים, לאור נסיבות מיוחדות היא איפשרה תשלום כופר לחברה ולבעליה: "העבירות בוצעו על-ידי עובדים בכירים שלא בידיעת הבעלים, והם פוטרו מהעבודה בעקבות המעשים", נימקה הוועדה.
בנוסף, הוועדה כתבה כי החברה, לרבות העובדים, שיתפו פעולה בחשיפת הליקויים; וכי החברה חסכה זמן רב שהיה כרוך בניהול ההליך המשפטי בכך שהסכימה לשלם כופר.
כמו-כן נימקה ועדת הכופר: "החברה מעסיקה כ-3,000 עובדים, והגשת כתב אישום נגדה היה עלול לגרום לשלילת הזיכיון לנהל את מחסן הרישוי ולפיטורי המוני עובדים".
כופר של חצי מיליון שקל הוטל על בעלי קבוצת הכדורסל מכבי חיפה, ארנון שירן (שוורצברד). זאת לאחר ששירן וחברת "טריאנג ג. יוזמה" שבבעלותו נחשדו בפיצול משכורות של שחקני כדורסל זרים ועריכת חוזי שכר כפולים בסך של כ-1.7 מיליון שקל. בין הנימוקים להחלטה לאפשר לשירן תשלום מס במקום הליך פלילי: שיתוף-פעולה בחקירה, תדירות העבירה והסרת המחדלים.
בין משלמי הכופר הנוספים בקובץ שמפרסמת רשות המיסים נמצאים גם 13 אנשי קבע ממספר יחידות בצה"ל, שהצהירו הצהרה כוזבת על מגורים לכאורה ביישובי ספר כמו בית-שאן, על-אף שלא התגוררו בהם כלל, עובדה שזיכתה אותם בהטבת מס בהיקף של עשרות אלפי שקלים לכל אחד. המקרה שהתגלה בעקבות חקירת מצ"ח.
כל אחד אנשי הקבע הללו - בהם אפרים ארביב, תמיר כהן, חיים יונה, ערן גלובך ויעקב דהן - ישלם כופר שבין 8,000 ל-42 אלף שקל בגין מעשיו.
כמו-כן הטילה ועדת הכופר של רשות המיסים תשלום כופר בסך חצי מיליון שקל על בכיר בחברת אשב"ל, מרסלו אייזהורן, שנחשד באי-דיווח על מלוא שכרו בסכום כולל של 4.5 מיליון שקל.
כופר בסך 300 אלף שקל הוטל על עזרא כהן, יצואן יהלומים מהמרכז שנחשד בהשמטת הכנסות בסך של 828 אלף שקל, זאת לאור המלצת הפרקליטות.
תשלום כופר בסך רבע מיליון שקל הוטל על יוסף אבצוק, עצמאי שנחשד באי-דיווח על קבלת דיבידנד מחו"ל בסך של כ-2 מיליון דולר. כפי שפורסם ב"גלובס", אבצוק היה חשוד כי יצר נאמנות כוזבת כדי להתחמק מתשלום מס. אבצוק הוא יזם ומשקיע המעורב בחברות תעשיה, מסחר והיי-טק ושימש בעבר גם כמנכ"ל חברות קבלניות.
פרופ' יוסף פליסקין הוא מרצה מוכר באוניברסיטת תל אביב שקיבל בעבר פרסים יוקרתיים דוגמת פרס הצטיינות בהוראה מאוניברסיטת הרווארד על הוראתו בקורס "ניהול תפעול בארגוני שירות". אולם בכל הנוגע לדיווח על הכנסותיו לרשויות המס בארץ, נראה כי פליסקין מצטיין פחות. במסגרת מלחמתה בהון השחור חקרה הרשות חשד כי פליסקין לא דיווח על הכנסות מירביות ועל הכנסות משכר דירה שהוא מחזיק בחו"ל בהיקף של 1.8 מיליון שקל.
בין היתר, לאור העובדה שחלק מההכנסות דווחו על-ידי פליסקין בחו"ל ומשיקולים נוספים כגון חלוף הזמן, הוטל עליו כופר בסך 180 אלף שקל, שיחסוך לו את עינוי הדין של ההליך הפלילי ויאפשר לו להמשיך את דרכו האקדמאית.
סביון ליברכט היא סופרת מוערכת וידועה שיצירותיה, כגון "תפוחים מן המדבר" ו"סוסים על כביש גהה", אף עברו עיבודים לתיאטרון ולטלוויזיה. ליברכט, כך נראה, הייתה שקועה בכתיבה ושכחה לדווח לרשות המיסים על הכנסות מהכנסות בסך כ-64 אלף שקל בין השנים 2007-2012. למזלה, נאותה הרשות להמיר את העמדתה לדין בכופר בסך כ-16 אלף שקל בלבד.
יבוא רכבי אספנות הוא עיסוק מרק עבור המשוגעים לדבר שנמצאים בכל מקום בעולם. תומר זהבי, העוסק ביבוא כתחביב, נחשד בהגשת נתוני יבוא כוזבים, תוך הנמכת מחירי היבוא על-מנת להתחמק מתשלום מס בסכום של כ-430 אלף שקל. ועדת הכופר החליטה להטיל על זהבי תשלום כופר של 215 אלף שקל.

תאריך:  23/12/2014   |   עודכן:  23/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ג'יימס ריצ'רדסון שילמה 10.8 מלש"ח כופר מס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ראש המטה הכללי היוצא, רב אלוף בני גנץ, העיר בסרקזם על "הפורום האינטימי" של הישיבה    יו"ר הוועדה: תקציב הביטחון יהיה האתגר הראשון בפני הממשלה שתקום אחרי הבחירות
לילך ויסמן
מנהל יחידת טיפול נמרץ במוריה משתכר 106 אלף שקלים בחודש    הרופאים שוב כובשים את טבלת שיאני השכר    140 מיליארד שקל מתוך תקציב המדינה מוקדש לתשלום שכר וגמלאות למגזר הציבורי
עידן יוסף
התנועה למדינה יהודית דורשת ממשרד התחבורה שלא להתיר קווי תחבורה ציבורית חדשים למגזר הערבי בינואר    הנימוקים: תקופת הבחירות, תכלית החוק ופרשנותו    מגלה: בכיר ברשות לתחבורה ציבורית מתעלם מפניות בנושא גלישת קווים לשבת
אלעזר לוין
המוכרים - קבוצת יהלומנים מהבורסה של רמת גן    סלע קפיטל תשלם 225 מיליון שקל תמורת מגדל משרדים בן 16 קומות במתחם הבורסה
יפעת גדות
חוקרים מאמינים כי פורנוגרפיה באינטרנט היא חלופה קלה למורכבות של חיי נישואים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il