X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הייתכן שלבני המשפטנית נכשלת בהבנת הנקרא, או שמא היא מיתממת בטענה כי "לא היה פתק בקלפי שנקרא 'גוש'"? האם זו "הפוליטיקה האחרת" שהיא הבטיחה לנו או אותה פוליטיקה ישנה של אדלר, ארד ופורום החווה?
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]
כנסי כנסי1111!
נראה כי אף שלבני אינה צדיקה גדולה כפי שביקשה להצטייר, היא מבינה שמפלגתה לא תוכל להחזיק מעמד אם תורחק מעטיני השלטון. לפיכך, מוטב שבמקום ספינים וקומבינות, היא תמהר להצטרף כשרת החוץ לממשלה בראשות נתניהו.

   רשימות קודמות
  תראו מי שמטיף לנו מוסר
  גזענות מדעית

"הלכנו לבחירות וניצחנו - 28 זה יותר מ-27", הכריזה השבוע יו"ר קדימה, השרה ציפי לבני. לזכותה ייאמר שבחישוב האריתמטי היא צודקת: 28 המנדטים שבהם זכתה קדימה הם אכן יותר מ-27 המנדטים שבהם זכה ה"ליכוד" בבחירות של 2009. אולם לבני שוכחת ומשכיחה, שגם 65 חברי הכנסת (נכון לזמן כתיבתן של שורות אלה) הממליצים לנשיא שמעון פרס להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו הם יותר מ-28 חברי הכנסת של קדימה שהמליצו (חלקם בחוסר רצון בולט) עליה.
בחוק יסוד: הממשלה, נקבע: "משיש לכונן ממשלה חדשה יטיל נשיא המדינה, לאחר שהתייעץ עם נציגי הסיעות בכנסת, את התפקיד להרכיב ממשלה על אחד מחברי הכנסת שהסכים לכך". החוק אינו כולל התייחסות לראש הסיעה הגדולה בכנסת ואינו מגביל את שיקול דעתו של הנשיא.
פרס יודע זאת היטב: ב-1990, לאחר "התרגיל המסריח", הטיל עליו הנשיא דאז, חיים הרצוג, להרכיב ממשלה - על אף של"מערך" בראשותו היו 39 מנדטים לעומת 40 מנדטים ל"ליכוד" בראשות יצחק שמיר, ועל אף שגוש השמאל וגוש הימין היו זהים בגודלם: 60 חברי כנסת כל אחד.
האם יו"ר קדימה אינה יודעת זאת? הייתכן שלבני, בוגרת הפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן, נכשלת בהבנת הנקרא, או שמא היא מיתממת בטענתה כי "לא היה פתק בקלפי שנקרא 'גוש'"? וכי זהו הביטוי ל"פוליטיקה האחרת" שהיא הבטיחה להביא לחיינו, או שמא זוהי אותה פוליטיקה ישנה של ראובן אדלר, אייל ארד ופורום החווה?
לשם מה לתקן חוק קובע?
שאלות אלה מעניינות לכשעצמן, אך יהיו התשובות עליהן אשר יהיו - הן אינן מחמיאות למי שהבליחה לרגע כ"תקווה הלבנה" של השמאל: משמעותן תהיה או שלבני נעדרת הבנה מינימלית במשפט ובפוליטיקה, שאמורים להיות תחומי המומחיות שלה, או שהיא מגלגלת את עיניה ומאחזת את עיני הבוחרים.
כך או כך, החוצפה והצביעות ממשיכות לחגוג: "מקורבים ללבני" מערערים על הלגיטימציה שקיבל הליכוד בראשות נתניהו להרכיב ממשלה וטפטפו לעיתון הארץ כי "ביבי לא יוכל ללכת ברחוב אם הוא ינסה לגנוב את הבחירות האלה". שרת החוץ עצמה הרהיבה עוז וטענה: "בכל רמה ערכית ומוסרית אנחנו אלו שקיבלנו את אמון הציבור". זאת, אף על-פי שרק 758,032 אזרחים, אשר קולותיהם מהווים כ-22.5% מכלל 3,373,490 הקולות הכשרים בבחירות, אמרו "כן" - לעומת 1,767,220 אזרחים - אשר קולותיהם מהווים כ-52.4% מכלל הקולות הכשרים - שהצביעו לליכוד, לישראל ביתנו, לש"ס, ליהדות התורה, לאיחוד הלאומי ולבית הלאומי - כדי שאלה יקימו ממשלה בראשות נתניהו.
איש אינו קונה את הצדקנות המעושה של לבני; אפילו בקדימה, בניסיון לגנוב את הבחירות על-ידי צירוף ישראל ביתנו לקואליציה בראשותה, הסכימו לדרישתו של אביגדור ליברמן לשנות את שיטת הממשל - כך שראש הסיעה הגדולה ביותר יהיה המועמד הבלעדי להרכיב את הממשלה. והרי אם, לשיטת קדימה ולבני, החוק הקיים הוא הקובע, לשם מה יש צורך בתיקון שדורשת להכניס בו ישראל ביתנו?
נראה כי אף שלבני אינה צדיקה גדולה כפי שביקשה להצטייר, היא יודעת את נפש בהמתה: יו"ר קדימה מבינה שמפלגתה לא תוכל להחזיק מעמד אם תורחק מעטיני השלטון. היא יודעת שבסופו של דבר זוהי מפלגה ללא אידיאולוגיה או דרך, שבכיריה נקשרו בפרשיות מביכות של הונאה, קבלת שוחד ומעשים מגונים ושהדבק היחיד המחבר בין חלקיה שוכב מחוסר הכרה בבית החולים כבר יותר משלוש שנים.
לפיכך, מוטב שבמקום ספינים בשקל תשעים וקומבינות, היא תמהר להצטרף לממשלה בראשותו של בנימין נתניהו כשרת החוץ. זוהי ההזדמנות האחרונה - של מי שניסתה לעשות סיבוב על חמישה מנדטים שהצליחה להעביר אליה מתוך גוש השמאל - להוכיח כי מבחינתה אחריות לאומית אינה רק סיסמה. זוהי גם ככל הנראה ההזדמנות האחרונה שלה להציל את קדימה, לפני שכמה מבכיריה יערקו וינפצו את המפץ הגדול.

עידו שטרנברג הוא יועץ ניהולי
תאריך:  22/02/2009   |   עודכן:  23/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לפני שמנפצים לציפי את המפץ
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
הרשימה הזו היא תעמולה רדודה
איתי  |  22/02/09 21:12
 
- הגיעה למעמדה בדרך לא ישרה
אביתר בן-צדף  |  22/02/09 22:57
 
- קדימה לא מפלגת שמאל?
רונן גולדשטיין  |  22/02/09 23:32
2
זו האמת שהתקשורת מנסה לטייח
יישר כח  |  22/02/09 21:38
3
ביבי זקוק באופן נואש לציפי
ארנון בר  |  22/02/09 23:09
 
- אויה: הבנתך את מצב המדינה
שואפת לאפס  |  23/02/09 07:57
4
גם לאוילות הפוליטיקאים יש לשים ל"ת
גבולות  |  23/02/09 01:44
5
פרס טעה
שופל  |  23/02/09 10:10
6
לכל מצביעי "קדימה".....
י.ש  |  23/02/09 10:15
7
המצב הנוכחי בזכות וברשות
בארשבעית  |  23/02/09 12:15
8
שובל ריק
בארשבעית  |  23/02/09 12:23
 
- תיקון- שיבול ריק
בארשבעית  |  23/02/09 14:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן חיים
טיפים לקראת הבחינה הפסיכומטרית
שרון דידי
בעת משבר כלכלי עולמי האם שווה ונכון להשקיע בקידום אתר החברה? אם כן, כיצד תבחר בחוכמה בחברה שתעשה את העבודה בשבילך?
איריס פרחי
עורכי דין שמתנהגים בברבריות, שמשקרים, שמתלהמים, שגונבים, שמתרשלים, שמקיימים יחסי מין עם נערים, שלוקחים סמים, שכותבים עם שגיאות כתיב, שלא יודעים להתבטא ולא נותנים כבוד - שלא יצפו לקבל כבוד    ישראל 2009: יותר ויותר עורכי דין לא ראויים, בלשון המעטה, עוטים גלימה שחורה. במקרים רבים, מתחת לגלימה מסתתרת תיבת פנדורה
ד"ר קנט קזלו
האם אכילת גזר טובה לעיניים? האם בעיות במערכת הראיה גורמות לליקוי למידה? והאם קרינה ממסך המחשב יכולה להזיק לעיניים
ד"ר אברהם בן-עזרא
העם נוטה ימינה, בעוד שמנהיגיו - פונים שמאלה, לעבר מפלגת התקשורת הישראלית שהאזרחים כבר פנו לה עורף, אך המנהיגים עדיין זקוקים לרייטינג - המסנוור עיני חכמים... בבחירות שהתקיימו זה עתה, בחר העם שלא לקבל את דרכה של מפלגת התקשורת, הנשענת עתה על כרעי תרנגולת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il