X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המדינה: אברהם ישראל רימה תורמים במיליוני דולרים טוענת שנעזר ברב פינטו לצורך שיבוש החקירה נגדו - אך אומרת שפינטו לא יועמד לדין בפרשה בשל העדר ראיות
▪  ▪  ▪
ישראל. שילם "דמי שתיקה"

אברהם ישראל, מי שעמד בראש עמותת "חזון ישעיה", מואשם (יום ב', 29.12.14) בעבירות מרמה בהיקף של מיליוני שקלים. כתב האישום נגדו הוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים. לצידו מואשם אברהם חבצלת, שהיה רואה החשבון של העמותה.
החקירה נגד ישעיה הולידה את פרשת פינטו, כאשר הרב יאשיהו פינטו חשש שהיא תפגע גם בו - לנוכח קשריו עם "חזון ישעיה", לרבות כספים שקיבל מעמותת הידידים שלה בארה"ב. לטענת המדינה, פינטו שיחד את תת-ניצב אפרים ברכה כדי שידליף לו פרטים על החקירה. התיק נגד פינטו בפרשה זו נסגר מחוסר ראיות.
ישראל ייסד וניהל את עמותת "חזון ישעיה", שייעודה המוצהר היה מתן עזרה לנזקקים, לרבות ניצולי שואה, בתחומים שונים כגון תמחוי, הכשרות מקצועיות, מרפאות שיניים וכדומה. לטענת המדינה, ישראל רימה בנים 2012-2000 את התורמים לעמותה, כאשר מסר מצגי שווא מנופחים על היקף פעילותה, וכך הוציא מהם מיליוני שקלים.
חלק ממקורותיה של העמותה הופנו למימון ולתמיכה באברכים ובחורי ישיבה. כמו-כן, נטלה העמותה חלק בפעילות של מכירות בשר מוזל לבחורי ישיבה. מכירות הבשר התקיימו בשנים 2011-2000 בהיקף של 80 מיליון שקל, מתוכם 8 מיליון שקל אשר שולמו מתוך כספי העמותה, בלא ידיעת חברי הוועד המנהל שלה. ישראל העלים פעילות זו בפניותיו לתורמים, והסתיר אותה באמצעות רישומים כוזבים בספרי העמותה.
עוד נטען, כי ישראל הצהיר בפני התורמים, כי פעילי העמותה וחבריה מתנדבים, בעוד שבפועל עובדים בעמותה קיבלו שכר ועובדים שונים קיבלו כספים מקופתה. מצגי השווא הוצגו במכוון ובאופן שיטתי וסדרתי בפני תורמים וכן בפני גופים שונים במדינה, זאת בכוונה להונות את התורמים ולהביאם לתרום לעמותה, נטען בכתב האישום.
אישום נוסף טוען, כי בשנים 2011-2008 שילם ישראל מכספי העמותה מדי חודש אלפי שקלים לשני עובדים לשעבר, כדי להניא אותם מלספר את הידוע להם על-אודות הנעשה בעמותה. כך, על-פי כתב האישום, גנב ישראל עשרות אלפי דולרים מכספי העמותה ושילם אותם כ"דמי שתיקה".
בשנת 2011 החל להתעורר חשדם של תורמים ביחס לאי-סדרים בהתנהלות העמותה. על-רקע חששו של ישראל שמעשי המרמה שלו עומדים להיחשף, הוא פנה לפינטו וביקש את חסותו. בהדרכתו של פינטו, נטען בכתב האישום, דאג הנאשם להדחת חברי עמותה אשר דרשו את הדחתו של ישראל עד לבירור החשדות, ובמקומם פעל למנות מקורבים של פינטו. במקביל הועברו למעלה מ-1.1 מיליון דולר מכספי העמותה אל פינטו באמצעות חשבון הבנק של אשתו, דבורה. הכסף שהועבר לפינטו שימש אותו ואת בני משפחתו לענייניהם האישיים.
בדצמבר 2011 הגישו תורמים תלונה במשטרה נגד ישראל, וזמן קצר לאחר מכן נודע לו על קיומה של חקירה סמויה נגדו. בעצה אחת עם פינטו, יצא ישראל מהארץ בינואר 2012 על-מנת להתחמק מחקירת המשטרה.
במארס 2013, על-רקע הערכות של פינטו, ישראל ונוספים, לפיהן המשטרה עומדת לבצע מעצרים בתיק, החליטו פינטו וישראל להעביר סכום כסף לדוד סימנטוב, שהיה יד ימינו של ישראל בעמותה וסייע לו בביצוע מעשיו. 150,000 דולר, טוענת המדינה, הועברה מחשבונה של דבורה פינטו בארה"ב לחשבון של סימנטוב, במטרה להניא אותו מלשתף פעולה עם חקירת משטרה עתידית.
ישראל מואשם בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבל דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון, גניבה בידי מנהל, מרמה והפרת אמונים בתאגיד ושיבוש מהלכי משפט. בנוסף, מייחס כתב האישום לאברהם חבצלת, אשר שימש כרואה החשבון של העמותה, עבירות רישום כוזב במסמכי תאגיד וסיוע לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

תאריך:  29/12/2014   |   עודכן:  29/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כתב אישום נגד מייסד "חזון ישעיה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת פינטו
איציק וולף
חבר הקונגרס האמריקני שהואשם ב-20 סעיפי הונאת מס וששמו נקשר בפרשת הרב יאשיהו פינטו ייאלץ להתפטר מן הקונגרס לאחר שנבחר מחדש רק בחודש שעבר
יואב יצחק
במהלך הדיון בעתירת אומ"ץ נגד תנ"צ ברכה הציגה באת-כוחו עו"ד נחמני-בר טיעון כוזב שנועד להטעות את השופטים    מטרתה: להרחיק חשד מתנ"צ ברכה כאילו הוא ביקש מחבריו-החוקרים להימנע מחקירת שמונת החשבונות בהם הוא מחזיק ייפוי כוח    העובדות מלמדות כי בפועל הוא הוביל לשיבוש מהלכי חקירה ומשפט בפרשת פינטו כדי להרחיק עצמו מהאש
איתמר לוין
השופטים: גם אם דעתנו אינה נוחה מההסדר עם פינטו - בגדול הטענות בעניינו נענו; לא היה מקום לחקור את ברכה באזהרה אם הפרקליטות כבר מצאה שלא נפל פגם במעשיו
יואב יצחק
הניסיון נעשה לקראת הדיון השבוע בבית המשפט העליון בעתירת אומ"ץ, המבקשת: לחקור את תנ"צ ברכה על-ידי המחלקה לחקירות שוטרים (ולא על-ידי המשטרה) בחשד שקיבל טובות הנאה ושיבש מהלכי חקירה ומשפט בפרשת הרב פינטו    היועמ"ש טרם תיקן הודעה כוזבת שמסר לבית המשפט העליון ובכך הוא עלול להטעות את השופטים: נאור, רובינשטיין ושהם
יואב יצחק
וינשטיין וניצן העלו תהיות: האם נכון להמשיך ולהגן על ברכה מפני חקירה במח"ש למרות החשדות החמורים שהועלו נגדו    מורת רוח מהתנהגות ברכה, שנמנע מלסייע ליועמ"ש ולפרקליט המדינה - אם אכן הוא סבור שהוא נקי וצח כשלג - ולהתנדב ולהעמיד את עצמו לחקירה במח"ש ולבדיקת פוליגרף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il