X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סרטון נגד אלימות שהעלה איגוד האינטרנט מראה ידוענים שנחשפים בפעם הראשונה לתגובות מרושעות במיוחד, שמביאות את חלקם לפרוץ בבכי
▪  ▪  ▪
"חרמן מגעיל וסוטה. לך דחוף עגבניה לתחת, לא רוצים אותך פה" - זה מה שנכתב על אייל שני [צילום: פלאש 90]
יש לליהיא גרינר סיבה לכעוס על התגובות המרושעות נגדה [צילום: פלאש 90]

טוקבקים, פוסטים וממים שכוללים אמרות אלימות הם חלק מהמציאות ברשת כיום. לפעמים היא מופנית לאנשים "פשוטים" ולפעמים "חוטפים" אותה מפורסמים, שנמצאים ממילא במוקד ההתעניינות הציבורית. כמה מהם משתתפים בסרטון שהעלה הבוקר (א', 11.1.15) איגוד האינטרנט הישראלי תחת הכותרת "אל תשתפו. אל תשתתפו", במטרה למנוע את אותה אלימות.
פנינה רוזנבלום, ליהיא גרינר, אייל שני, רני רהב, מרגלית צנעני וידוענים נוספים נחשפים בסרטון בפעם הראשונה להודעות מרושעות שהופנו נגדם. כך, למשל, על רוזנבלום נכתב: "איך אני שונא אותה, תסתכלו על הברכיים שלה, איזה מקומטות ומגעילות". על גל אוחובסקי נכתב: "יא מתחנגל, אמן הארון הבא שתפגוש יהיה ארון קבורה". רובם מגיבים להודעות האלה בצורה קשה, אחדים מהם אף פורצים בבכי.
"המסר של הקמפיין והסרטון ברור - אם זה פוגע כך במפורסמים, שרגילים לתגובות קשות, כיצד זה משפיע על בני הנוער והילדים?", אומרים באיגוד האינטרנט. לדבריהם, "איש לא חסין מפני פגיעה ברשת ואסור לשתף איתה פעולה, גם לא בשיתוף או בלייק".
איגוד האינטרנט הישראלי מפעיל "מרכז לאינטרנט בטוח", בו ניתן להתלונן על תופעות של אלימות ברשת. במהלך 2014 התקבלו במרכז 2,395 פניות ועוד 25,294 גולשים ביקרו באתר. כ-50% מהפניות עוסקות בפגיעות בילדים ובני נוער, והיתר - בפגיעות במבוגרים. הפניות השכיחות ביותר הן הפצות של תמונות פוגעניות, התחזות, השתלטות על דפי פייסבוק והפצת פוסטים פוגעניים ב-Secret ובפייסבוק.
כחצי מהילדים סבלו מאלימות ברשת
בפעילויות שנערכו השנה עם בני נוער ובהן הם נשאלו מה הכי מפחיד אותם ברשת, התשובה הייתה חרם חברתי ומידור מקבוצות פייסבוק או ווטסאפ (WhatsApp) ולא, למשל, פדופיליה או אובדן פרטיות. נתונים שפרסמה באחרונה המועצה לשלום הילד מאששים את ההיקפים העצומים של האלימות ברשת, בפרט כלפי ילדים ובני נוער, ומעלים ש-45% מהם (בגילאים 17-10) סבלו מכך. מרביתם (77%) מעולם לא סיפרו על כך לאיש.
אורנה היילינגר, מנהלת המרכז לאינטרנט בטוח, אמרה כי "ממדי האלימות ברשת בישראל גדלים בקצב מדאיג משנה לשנה. אלימות זו מופנית אל נשיא המדינה, אל המפורסמים וגם לכל ילד או נער שלישי בישראל. איגוד האינטרנט פועל באינטנסיביות למען שמירת אופייה של הרשת כפתוחה וחופשית, המאפשרת את חופש הביטוי. עם זאת, אנחנו כאן גם כדי לנסות ולמנוע פגיעות באמצעות האינטרנט וכדי להגן ולטפל באלה הנפגעים ברשת. אנחנו קוראים לציבור להגיד לא לאלימות ברשת, לא לעמוד מהצד כשרואים פגיעה באחר, ובוודאי שלא לשתף ולא להשתתף בפגיעה באחר. אם ראיתם או חוויתם פגיעה, יש לאן לפנות וחייבים לטפל בכל גילוי אלימות בעולם הווירטואלי, כפי שעושים בכל גילוי אלימות אחר".
נוסף למפורסמים שאוזכרו מעלה משתתפים בקמפיין חן טל, אורטל בן דיין, עדי שילון, ליאור דיין, קותי סבג, יורן דוידי, עומרי חיון, נאור אורמיה, שון גיטלמן, מור סילבר, אנה זק ויהב טווסי.

פורסם במקור: אנשים ומחשבים (11.1.15)
תאריך:  11/01/2015   |   עודכן:  11/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צפו: מפורסמים מגלים מה חושבים עליהם ברשת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מי
שמ  |  11/01/15 13:29
2
המנעו, הדחיקו, התרחקו, וצפצפו!
עברתי משהו דומה  |  11/01/15 22:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חן מענית
שלג: "קניית מניות אי.די.בי ב-42 מיליון שקל בשלושה ימים לא הייתה דומה לשום דבר שעשינו קודם לכן"
יוסי הטוני
"מאמצי המעקב והריגול של ארצות הברית, בניסיונה להשתלט על הרשת, עלולים להיות מוטעים ובסופו של דבר מסבים נזק לביטחון הלאומי של המדינה", אמר המדליף, אדוארד סנואודן, בראיון לרשת הטלוויזיה הציבורית האמריקנית
איציק וולף
ראש ממשלת צרפת, מנואל ולאס, מביע חשש מפני גל הגירה של יהודים צרפתים לישראל    "אם 100,000 יהודים יעזבו, צרפת כבר לא תהיה צרפת והרפובליקה הצרפתית תישפט ככישלון"    "אנטישמיות חדשה מצד מהגרים מהמזרח התיכון ומאפריקה, ישראל ופלשתין הן רק תירוץ"
עידן יוסף
אח"י מבטח החלה כספינת טילים, המשיכה כספינה נגד צוללות וסיימה במוזאון
אלעזר לוין
מפיק התיאטרון מכר את עסקיו בצרפת, פיטר את 500 עובדיו - ועולה לארץ    "כל היהודים מצרפת יגיעו לכאן, ולא לקנדה - קבלו אותם יפה ופיתחו להם אולפני לעברית"    "אני מרגיש כמו היהודים בגרמניה של היטלר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il