מדאיגים הרבה יותר היו הממצאים שהתגלו בסקר קופות החולים. מטבע הדברים אנשים הסובלים ממוגבלות מגיעים לסניפים אלו יותר מאשר כלל האוכלוסיה.
במרפאת "שירותי בריאות כללית" ברח' טביב אברהם 7 בעיר, קידמה את פני הבאים פקידה שאמרה שאינה יודעת מה זו קהילה נגישה ושלחה אותם אל האחות שלא יכלה לענות על שאלותיהם כי סיימה את תפקידה נכון לאותו יום. הסוקרים התרשמו כי הכניסה לבנק רחבה ומותאמת לבעלי כסאות גלגלים, אך בתוך הקופה לא הייתה מערכת חזותית שהצביעה על רשימת התורים ולא היה קיים מידע בכתב ברייל. אומנם קיים טלפון המאפשר קבלת מידע אישי, אך מיקומו הגבוה אינו מאפשר נגישות למי שיושבים על כסא גלגלים. בקופה אין שירותים לנכים והשירותים הקיימים צרים מדי מכדי שאפשר יהיה להכנס אליהם עם כסא גלגלים או הליכון. בסניף קופת חולים כללית ברחוב דוד בדר 1 בפ"ת שמעו על פרויקט "קהילה נגישה", המזכירות אף ציינו שהן שמחות לעמוד לרשותם של אנשים עם מוגבלות לצורך מתן מידע או מילוי טפסים. מערכת קביעת התורים היא קלה לשימוש, הדלפקים נמוכים דיו, אבל השירותים שהוגדרו ע"י העובדים כשירותי נכים נמצאו בקצהו של מעבר צר שאינו מאפשר ניעה של כסא גלגלים ועל הדלת היה כתוב: "שירותי ילדים".
בסניף קופ"ח כללית ברחוב לוחמי הגטו 13 בעיר יש חניית נכים בכניסה אך אין הנמכה ממנה למדרכה. יש מקומות המתנה נאותים, אך ללא ידיות סיוע המאפשרות קימה בקלות, המעלית במבנה נגישה לכבדי ראיה באמצעות מערכת צלילית, אך כבדי שמיעה ובעלי מוגבלות שכלית יתקשו להשתמש בשירותי הסניף. לסוקרים נמסר כי אין מערכות הגברת קול בדלפקים והמוקדניות יכולות להגביר את קולן עפ"י הצורך, כמו-כן אין במקום מתורגמנים לשפת הסימנים. עם זאת, העובדים ציינו כי מאחר שרוב מקבלי השירותים בסניף הם קשישים, הם יודעים כיצד להעניק שירותים לאנשים עם מוגבלויות מודעים לצורכיהם ועושים זאת בשמחה.
בסניף קופת חולים לאומית ברחוב יהודה הלוי 18 בעיר יש חניית נכים וכניסה רחבה דיו לקופה ולחדרי הרופאים. במבנה הרב קומתי יש מעלית, בה מותקן כתב ברייל, אך אין מערכת כריזה. דלתה של המעלית נפתחת רק כלפי חוץ דבר המקשה על מי שמוגבלים בתנועה, לאחר היציאה מהמעלית ישנה מדרגה נוספת שמהווה מכשול לעיוורים ו/ או מוגבלים פיסית, אך חמורה מכל היא העובדה כי המעלית אינה מגיעה לשלושה מקומות אסטרטגיים בסניף: בית המרקחת, חדרו של מנהל הסניף והמזכירות הראשית. בדלפקי השירות אין מערכות הגברה לאנשים כבדי שמיעה.
הסוקרים ניסו לדבר עם צוות הסניף אך גילו כי בין השעות 12 – 16 יש הפסקה, את מנהל הסניף ניסו לתפוס במשך שבוע שלם ללא הצלחה. המסקנה – הסניף כמעט שאינו נגיש לבעלי מוגבלויות, אבל גם לאנשים רגילים הוא לא מאיר פנים.
בכניסה לסניף קופ"ח לאומית ברחוב מינץ 26 בפ"ת אין חניית נכים, אך המעברים רחבים ונוחים, קיים מעקה לאורך הקירות וישנם שירותי נכים נוחים לתפעול, אנשי הצוות זמינים ומוכנים לסייע זאת למרות שאין שילוט עם אותיות בולטות, המיועד לכבדי ראיה, גם לכבדי שמיעה אין מערכת הגברה קולית. למרות ההנגשה החלקית של הקופה התרשם הצוות מהיחס החם והאדיב של העובדים שמפצה במשהו על בעיות ההנגשה.
סניף קופ"ח מאוחדת ברחוב ראשון לציון 10 בפ"ת כלל חניית נכים, התראה קולית במעלית ללא כתב ברייל, לא נמצאו מערכות כריזה אודיו – ויזואליות, במדרגות היה מעקה, אך לא הייתה אזהרה מישושית, או חזותית לפני גמר המדרגות. הסוקרים נפגשו עם מנהלת הסניף שענתה באדיבות לשאלותיהם, אך ציינה כי כלל לא הייתה מודעת לנושאי ההנגשה החסרים כפי שהועלו בפניה, התשובה המפתיעה ביותר התייחסה לכך שמדובר בסניף קטן שאינו משרת בד"כ אנשים עם מוגבלות, אנשים כאלה כך אמרה נשלחים לסניף גדול יותר של הקופה.
קופ"ח "מכבי" ברחוב שפיגל זוסיה 3 בעיר נמצאת במבנה רב קומתי. חניות נכים קיימות רק בקומה –1 , בשאר קומות החניון אין גישה לכסא גלגלים. במדרגות יש מאחזי יד המסייעים לעיוורים ולמי שמתקשים בהליכה. על המעליות אין כיתוב בולט בכתב ברייל ואין קריאה קולית של מספרי הקומות, יש רק צליל הכרזה כשמגיעה המעלית. השלטים המפרטים את המרפאות בכל קומה כתובים בכתב קטן וצפוף, לאדם כבד ראיה קשה לראות מהם השירותים הניתנים בכל קומה.
במרפאות השונות בבניין אין מערכות להגברת קול. במרפאת הנשים הפקידה ציינה כי עפ"י הצורך היא מגבירה את קולה, או קמה כדי לעזור למי שצריכה, זאת מאחר שדלפק השירות גבוה יחסית. כאשר שאלו הסוקרים כיצד מסתדרים במרפאה כבדי ראיה נמסר להם: כי "אף פעם לא פנו אליהם עיוורים, אז לא חשבו על דרך לסייע להם". בתחום רפואת המשפחה מצאו הסוקרים דלפק נמוך ונגיש, אך המקום היה צר ולא איפשר ניעה של כסאות גלגלים. במוקד לרפואה דחופה של קופ"ח יש מכונה לקבלת מספרים שאין בה אותיות ברייל או מערכת שמע והיא מופעלת באמצעות מסך מגע עם כיתוב קטן, ההכרזה על התורים היא קולית. דלפק הקבלה גבוה ואינו מותאם למי שיושבים על כסאות גלגלים, שירותי נכים קיימים רק בחדר אשפוז יום, שאר השירותים הם צרים וקטנים.