X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם כל ההפרטות בפתח: עד עכשיו זה היה הפרומו עכשיו מוכרים את המדינה הקרקעות שיופרטו תרכשנה על-ידי גורמים אינטרסנטים כגון שייחים סעודים וגורמי פשיעה
▪  ▪  ▪
תכירו את בעל הבית החדש שלכם [צילום: AP]
מי אמר שצריך לעבוד כל החיים בשביל בית?
ענבל בר-און
האם השיעבוד (תרתי משמע) למשכנתא באמת נחוץ? האם הוא מקיים צורך כלכלי אמיתי או שמא פונקציה סמויה של מישטור האוכלוסיה?
לרשימה המלאה

חוק ההסדרים - סימפטום לממשל חלש ומתפרק
רות פורסטר
החוק עצמו וכל הנושאים המגולמים בתוכו אינם צריך להדאיג יותר מדי, מן הטעם הפשוט שוועדת הכספים של הכנסת לא תאשר חלקים נרחבים שלו, ונערי האוצר לא יוכלו למנוע את הדבר
לרשימה המלאה

הפרטת מקרקעי ישראל אינה הפתרון
עו"ד רחל זכאי
תפקודו של מינהל מקרקעי ישראל אומנם בעייתי, אבל הפרטתו אינה התשובה ואם תתממש - תהיה הרת אסון * יש לשנות קביעות מיושנות שכבר מנותקות מהמציאות ולתת פתרונות רלוונטיים, שלמעשה כבר קיימים וניתנים ליישום מיידי, ושישפיעו על היקף ואופן הקצאה נכונה של הקרקע
לרשימה המלאה

ההשתק החל על הכנסת
ענבל בר-און
בימים אלו מותקף ביהמ"ש העליון מכל הכיוונים * חברי הכנסת ושר המשפטים החדש, מפשילים שרוולים, ודומה שקוטלים (מטפורית) בגרזן את סמכויותיו של ביהמ"ש העליון, באופן שגורם למעשי הגדיעה של קודמו, רמון, להתגמד * האמנם הכנסת ריבונית? ואמנם הסכנה לריבונותה – מביהמ"ש העליון נפתחה?
לרשימה המלאה

פצצת יחימוביץ': חושפת חוק ההסדרים
עידן יוסף
פרסמה את פרטי טיוטת חוק ההסדרים באתר שלה * עד כה נמנע האוצר מפרסום כל פרטי טיוטת חוק ההסדרים המוגש לאישור יחד עם חוק תקציב המדינה
לרשימה המלאה

"חוק ההסדרים אנטי דמוקרטי ויש לבטלו"
איריס בר-טל
כך טוענים הארגונים החברים בפורום לביטול חוק ההסדרים * בפנייתם לחברי הכנסת הם מציינים שהחוק כולל גזירות חברתיות וכלכליות
לרשימה המלאה

את השיעור הראשון שלי בפוליטיקה מהסוג הציני ביותר קיבלתי זמן קצר אחרי שנבחרתי לכנסת ה-17, מפי שר בממשלה, שלא אנקוב כרגע בשמו, וזו הפעם הראשונה שאני מספרת על השיעור הזה בפומבי.
הזמן: יולי 2006, הנסיבות: ערב הפרטת בתי הזיקוק באשדוד, אני מגלה שבשקט-בשקט הוחלט לשנות את מתווה ההפרטה, כך שהזוכה במכרז יקבל לידיו את כל נכסי בתי הזיקוק לצמיתות, במקום בחכירה ל-50 שנה כנהוג בהפרטות. כל הנכסים - משמע גם הקרקע, 1,100 דונם משובחים ליד הים. בקיצור, עיסקת נדלן לכל דבר.
לא הייתי מספיק מנוסה אז - אבל נאבקתי ככל יכולתי. בין היתר נפגשתי עם אותו שר אשר היה בידו למנוע את המהלך המטורף הזה.
סיפרתי לו על התוספת הפתאומית, על היעדר ההגיון שבה, על כך שהפרטת בתי זיקוק הופכת לעיסקת נדל"ן, על מסירת האדמות של הציבור במתנה לידי בעל הון אחד. "הרי למה מחכירים לחמישים שנה?" אמרתי לו, "כדי שנוכל בכל פעם לשקול מחדש אם אנחנו משיבים את האדמה הזאת לילדינו ולנכדינו. מילא, אנחנו. אבל למה לקחת מהדורות הבאים את מה ששייך להם?"
השר חייך אלי חיוך אבהי. "חמודה שלי," הוא אמר. "את צודקת במאה אחוז" כאן הוא עשה אתנחתא קצרה, והוסיף בחיוך דק: "אבל על ה --- (הוסיפו את המלה החסרה) שלי. ממילא אני לא אחיה עד אז".
הוא שלח אלי מבט מהורהר והוסיף: "אולי גם את לא"
ואז שקע בשרעף יותר עמוק, נאנח ואמר: "רק פרס יחיה".
ואכתוב זאת שוב, הפעם בצורת שיר:
חמודה שלי.
את צודקת
במאה אחוז.
אבל
על ה --- שלי
ממילא אני לא
אחיה עד אז.
אולי
גם את לא.
רק פרס
יחיה.
על פרשת הפרטתם של בתי הזיקוק באשדוד תוכלו לקרוא בעבודה המצוינת שעשה עמית בן-צור במסגרת לימודיו בתוכנית למדיניות ציבורית למנהלים באוניברסיטת תל אביב. העבודה נושאת את הכותרת "להביא את הצ'ק הכי גדול שאפשר", שהוא ציטוט מפי אייל גבאי, מי שהיה אז מנכ"ל רשות החברות הממשלתיות והיום מנכ"ל משרד רה"מ אצל נתניהו.
הטרגי מכל הוא שהפרטת קרקעות בתי הזיקוק הייתה רק היריה הראשונה לגרוע מכל, והוא "הרפורמה במקרקעי ישראל", סעיף מסעיפי חוק ההסדרים 2009-2010. מדובר בהפרטה הגדולה ביותר בתולדות המדינה. בעצם, במילים פשוטות, הפרטת המדינה כולה, ומכירת קרקעותיה שהיום הן בבעלות הציבור כולו - לידיים פרטיות.
זאת תוך מינוף המיאוס הכללי שיש כלפי מנהל מקרקעי ישראל בגלל היותו גוף מסורבל ובירוקרטי - למהלך שהוא הרבה יותר דרמטי ובלתי הפיך מאשר "טיפול בביורוקרטיה" או "שחרור חסמים" כפי שמציגים זאת נתניהו ושטייניץ. בפועל, באמצעות "רפורמה" המפרקת את מנהל מקרקעי ישראל, יהפכו אדמות המדינה לסחורה עוברת לסוחר. הפתיון לציבור הוא האפשרות של פרטים לרכוש את הקרקע שעליה בנוי ביתם. אבל זה תהליך אשר בסופו יוחזקו אדמות המדינה בעיקר בידי בעלי הון, אולי בידי גורמים אינטרסנטיים שונים ומשונים בחו"ל (פונדמנטליסטים נוצריים? שייחים סעודיים? גורמי פשיעה בינלאומיים?).
בנייר העמדה היסודי והערכי שמפרסמת תנועת דרור ישראל (נוסדה בידי תנועת הבוגרים של הנוער העובד והלומד) אחרי שנודעו פרטי הרפורמה בחוק ההסדרים, מצטטים מחברי המסמך גיל פלוטקין ואורי מתוקי את חוזה המדינה בנימין זאב הרצל בנאומו בקונגרס הציוני החמישי, 1901:
"העם לא יהיה רק המייסד, אלא גם בעליו של הקרקע לצמיתות. על-ידי זה אי-אפשר יהיה ליחידים להשתמש בו ברצון עצמם, באופן שאינו מתאים עם כוונותיו של המייסד. עלינו לדאוג גם להבא כי יהיה רכוש זה נשמר באמונה הכי גדולה, וכי יתנהגו בו בצמצום, בפחד, יותר מאשר בעוז".
ההפרטה של הקרקעות היא מעשה אנטי ציוני. מהלך של מי שרואים את המדינה כעסק לכל דבר שיש למקסם את משאביו. בלי חזון, בלי ערכים, בלי עתיד. פשוט "להביא את הצ'ק הכי גדול שאפשר", ואחרינו - המבול. ממילא, על-פי אבחנתו המלומדת של השר, רק פרס יחיה.
מסמכים טובים ומקיפים נוספים שמתפרסמים בנושא הרפורמה במנהל הם זה של החברה להגנת הטבע ואדם, טבע ודין, וזה של מכון דש"א (דמותה של הארץ). אם אתם מכירים מסמכים נוספים שלחו טוקבק עם לינק.
אני קוראת לכולכם לפעול, ולהפגין מעורבות ציבורית ופוליטית גבוהה במיוחד, גם ברשת וגם בכל כלי אחר שיש בידיכם. אתם מוזמנים להגיב כאן, לנתח, לשלוח את הבלוג הזה לחבריכם, ולספר מה בכוונתכם לעשות. המעורבות שלכם חיונית כי רק מעטים בכנסת נאבקים נגד המהלך. אומנם זהו מאבק שחוצה מפלגות והוא משתרע משמאל ועד ימין, לרבות שומרי מצוות התוהים איך זה משתלב עם הצווי "והארץ, לא תימכר לצמיתות" (ויקרא כ"ג, כ"ה). אבל מצד שני, זה הבייבי של ביבי. הגשמת "חזונו" במלוא מובן המלה. לכן זה הולך להיות קשה. בואו ננסה לעצור אותו.

תאריך:  24/05/2009   |   עודכן:  24/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מוכרים את המדינה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לראשונה
יהוידע  |  13/06/09 13:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה שלם
ב-10 במאי 2009 פרסם דובר משרד הרווחה הודעה על דוח ועדת פרופ' סלונים נבו בעניין עבודתן של פקידות הסעד לסדרי דין    הרקע למינוי הוועדה היו טענות של גורמים שונים בכל הנוגע לעבודתן של פקידות הסעד, העוסקות בגורלה של משפחה וענייני נפשות
ד"ר אברהם בן-עזרא
מדינת ישראל מאוימת על-ידי תהליך התגרענות מזדחל, אותו מבקשת ירדן להתחיל בשטחה, באמצעות כור גרעיני למטרת שלום שיהווה תקדים וסיכון, כמו גם התוויית דרך להפיכת המזרח התיכון בדרכי שלום, לשטח רווי נשק גרעיני בשליטת עריצים כראשי מדינות וראשי כנופיות טרור
ערן בר-טל
יועצו של שטייניץ סבור שהצעת התקציב המקורית, שזכתה לקיטונות של רותחין בתקשורת, לא רק שהייתה נכונה יותר - היא הייתה צודקת יותר מבחינה חברתית    הפשרה שהושגה, הוא אומר, הרעה את מצבן של השכבות החלשות, אך עדיין מדובר בתקציב מתאים להתמודדות עם המשבר    ריאיון מיוחד עם יועצו של שר האוצר - פרופ' עומר מואב
עו"ד אמיר מסארווה
הקמת מדינה פלשתינית או שמא הצבת גבולות ומימוש הזכות להגדרה עצמית לאומית, לשתי מדינות, בעלות כמעט אותם אינטרסים? הלוא נחשב, ברק אובמה ל"הדילר" במשחק הקלפים האין-סופי, בין שני צדדים, רעבי ניצחון, הצד הפלשתיני-ישראלי?
ישי פרידמן
איך הייתם מרגישים אם פתאום, כמו רעם ביום בהיר, היו מודיעים לכם שבית הכנסת שגדלתם בו - ייהרס, בולדוזרים ימעכו אותו, ומעל החורבות ייבנה בניין מגורים של חברות כרישי הנדל"ן    המתפללים של בית הכנסת עדת הארבלים בירושלים התבשרו כי בית מקדשם הקטן שבו התפללו מזה למעלה מ-70 שנה ייהרס לטובת פרויקט נדל"ני, הם מתכוונים להשיב מלחמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il