X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד המשפטים חשף השמות במסגרת עתירה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים לחשיפת קשרי המשפחה בין פרקליטים לבין שופטים
▪  ▪  ▪
חנן מלצר [צילום: איציק וולף]

משרד המשפטים חשף לאחרונה שמות של שישה פרקליטים נוספים שיש להם קרובי משפחה שהם שופטים. זאת, בנוסף על רשימה ארוכה של פרקליטים שלהם קרובי משפחה שופטים שפורסמה בעבר. שמות הפרקליטים פורסמו במסגרת עתירה שהגיש עו"ד ד"ר חיים שטנגר לבית המשפט המחוזי בירושלים לחשיפת קשרי המשפחה בין פרקליטים לבין שופטים.
בדיון בעתירה של שטנגר בספטמבר האחרון, הוסכם על מתווה לסיום ההליך, שבמסגרתו נעשתה פנייה באמצעות דוא"ל לפרקליטים בפרקליטויות השונות ולסנגורים ציבוריים, עובדי משרד המשפטים, בבקשה כי ימסרו מידע על-אודות קשרי המשפחה שלהם לשופטים מכהנים. הפנייה נעשתה על-ידי משרד המשפטים ל-20 פרקליטים וסנגורים ציבוריים שלא נכללו ברשימות קודמות שהוגשו במסגרת העתירה. בתשובה שהגישה עו"ד אחוה ברמן מפרקליטות מחוז ירושלים נאמר כי שבעה עובדים בלבד השיבו לפנייה, ושישה מתוכם הסכימו למסירת פרטיהם.
ששת הפרקליטים שהסכימו למסירת פרטיהם הם: הפרקליטה עינת שטרמן כהן, כלתו של השופט יצחק כהן, סגן נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה; הפרקליטה רחלי אהרן ששופט בית המשפט העליון, חנן מלצר, נשוי לדודתה; הפרקליט אדם סרי, שהשופטת עדי ברק מבית המשפט המחוזי בחיפה נשואה לבן-הדוד של אשתו; הפרקליט יובל לביא שהשופט ישעיהו שנלר מבית המשפט המחוזי בתל אביב נשוי לאמו (מנישואיה השניים); הפרקליטה שירלי אנגלרד שהיא גיסתו של השופט שמואל בורנשטיין מביהמ"ש המחוזי בלוד; והפרקליטה יעל בן-שמואל שהשופטת זהבה בוסתן מהמחוזי בלוד הייתה נשואה לדודה המנוח.
הפרקליטות ציינה בתשובתה לעתירה כי משרד המשפטים והממונה על חופש המידע במשרד מילאו בכך אחר המוטל עליהם לפי המתווה המוסכם לסיום ההליך, ולכן העתירה של שטנגר הגיעה לידי מיצוי ובית המשפט התבקש למחוק אותה.
הגבלת העסקה
בפברואר אשתקד עתר שטנגר, בסיוע עוה"ד אורי פנטילט וארנון שצמן ממשרדו, בבקשה להורות למשרד המשפטים להעביר לו רשימה שתפרט את קשרי המשפחה של עורכי-דין בפרקליטות ובמחלקות במשרד המשפטים עם שופטים ורשמים.
במאי 2016 העביר משרד המשפטים רשימה ראשונית וחלקית של 21 עובדים בפרקליטות ובמשרד המשפטים בהווה ובעבר, שהם בעלי קרבת משפחה לשופטים או לשופטים שפרשו לגמלאות. בהמשך, ביולי 2016, העביר משרד המשפטים עוד רשימה של עובדים בפרקליטות ובמשרד המשפטים שהם בעלי קרבה משחתית לשופטים או לשופטים שפרשו.
אחד מהשמות של עובדת פרקליטות שאביה הוא שופט בכיר הוא זה של עו"ד אלכסנדרה קרא, בתו של שופט בית המשפט המחוזי בת"א, ג'ורג' קרא. שם נוסף שהוזכר בעבר הוא של ליאב וינבאום, מנהל המחלקה המסחרית בפרקליטות מחוז ת"א, שאחותו, חדוה ויינבאום-וולצקי, היא שופטת בביהמ"ש המחוזי בתל אביב.
העסקה של קרובי משפחה במשרד המשפטים, שיש בו כמה עשרות יחידות שונות, נבחנת בהתאם לכללי שירות המדינה. המשרד אף מחיל נהלים מחמירים, ומנכ"לית המשרד, אמי פלמור, מפקחת אישית על אישור העסקת עובדים להם קרובי משפחה במערכת.
מעבר לכך - במדינת ישראל יש עשרות אלפי משפטנים, ומטבע הדברים יש ביניהם קרובי משפחה העובדים במערכת המשפט במגזר הציבורי. לדברי משרד המשפטים, "כללי שירות המדינה מקיימים איזון בין העיקרון החוקתי של חופש העיסוק וההתקדמות המקצועית, לבין הצורך בהבטחת אמון הציבור במערכת הציבורית. הכללים אינם קובעים איסור מוחלט על העסקת קרובי משפחה במערכת המשפט, אלא מגבילים העסקה רק במקרים של יחסי כפיפות וקשרי עבודה". "בהתאם, המשרד נוקט בצעדים הנדרשים על-פי הכללים, כאשר במקרים מסוימים לא מאושרת העסקה, או מאושרת בתנאים המבטיחים מניעת ניגוד עניינים, דוגמת העברה למחוזות אחרים או בין יחידות מקצועיות".

תאריך:  11/01/2017   |   עודכן:  11/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עוד 6 פרקליטים עם קרובים שופטים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נצין כהן
אלקטרה צריכה רכשה לאחרונה את השליטה גולן טלקום ואמורה להפוך לשחקן משמעותי בשוק הטלפוניה    החשדות: עבירה על חוק ני"ע
עידן יוסף
בדיקה שביצעה הוועדה למען השבת מצאה כי בתקופתו של ניר ברקת כראש העירייה נפתחו בשבת 74 עסקים חדשים    העירייה: אין שינוי בסטטוס-קוו
אלעזר לוין
קרן Hap Venture, בבעלות שלושה ישראלים, תגייס מ-35 משקיעים ישראלים 8 מיליון דולר, להשתתפות במימון בניית 1,200 דירות בניו-יורק וניו ג'רסי
אלעזר לוין
בנובמבר 2016 היו בישראל 31,150 דירות לא מכורות, לעומת 15,870 בסוף 2010, אך הגידול במלאי לא הפריע למחירים לזנק עד 10% בשנה    הסיבה: הגידול בהתחלות הבנייה, המביא לגידול במלאי, עדיין מפגר בהרבה אחרי הביקוש
יואב יצחק
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר למקורבו: קציני משטרה בכירים ובהם מני יצחקי ורוני ריטמן שיתפו פעולה עם עיתונאים כדי לסלק אותי מראשות הממשלה    פחדתי מכך שהם יפעלו נגדי ויפתחו עוד תיק ועוד תיק ועוד תיק    חזר על גירסתו: החלטתי להקליט את הפגישה עם ארנון מוזס כדי לתעד את ניסיונו לסחוט ראש ממשלה מכהן    נתניהו חושש מכך שמנדלבליט לא יעמוד בלחצים ובהכפשות מצד כלי התקשורת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il