X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מרגע שהובלה מפלגת קדימה לאופוזיציה החל האתר "הקדימאי" מפרפר ברשת כדג שהוצא אל מחוץ למים. אין מיניסטרים. אין הרמות כוסית. אין 'אקשן' כמו שהיה בימים הטובים בסניפים. נגמרו המילים - וככל הנראה גם הג'ובים
▪  ▪  ▪
תנועתה אינה עומדת במבחן. ציפי לבני [צילום: פלאש 90]

האתר הלא-רשמי של מפלגת קדימה, זה של הקולות הבאים מן השטח, אתר "יאללה קדימה" - שבק חיים בתחילת יוני. 57 פעילים שיגרו טוק-בקים והציעו בין היתר "להעיף שולחן במטה המרכזי". אחד קבל על ה"אוטיזם הרגשי" של ציפי לבני. אחר טען שרק בזכותה המפלגה קיימת.
לעומת זאת - יש אדרנלין חדש באתר הלא רשמי של הליכוד - "ליכודניק".
יש עניין לגלוש באתרים של מפלגות כשהן בשלטון ואחר כך כשהן באופוזיציה. לקלוט את התאיידות תחושת השררה, את העגמומיות האפורה בסניפים ולפעמים, את התאיידות האתר כולו - כאשר המפלגה יורדת מנכסיה השלטוניים.
או - לחוש ולקרוא שחור על גבי לבן את שכרון הכוח כאשר המפלגה שהייתה בכפור מתחברת שוב עם החמצן של מרבצי הג'ובים. חוזרת לעצמה. מחסלת חשבונות. מחלקת עמדות בשירות הציבורי.
ב"ליכודניק" נפתח שירות מיוחד לחברים. אתה מחפש עבודה? אתה שייך למפלגה? רק תקליק. יש עיצוב גרפי נאה: ליכוד-JOB. אתה שולח קורות חיים - מערכת האתר תדאג שהמסמך יגיע לאן שהוא צריך להגיע במסדרונות השלטון. הכל במבצע סוף או תחילת עונה - מבצע החלפת אנשי קדימה באנשים משלנו. ואם אתה מכיר אדם ראוי משלנו - שגר לנו את שמו. כי יש מה לחלק. יש את מי להחליף.

"אלקין חותך את קדימה והם מייללים"

"בעת הקמת הממשלה לגלגו חברי הכנסת של קדימה, אנו נחתוך את חברי הכנסת של הליכוד, כאופוזיציה נעשה להם בית ספר, מתברר כי הם טעו. אומנם חברי הכנסת החדשים לומדים אך הם למדו מהר, בהנהגה של אלקין נוצר קיר ברזל ששומר על הקואליציה. יו"ר הסיעה זאב אלקין חותך את קדימה לקוביות, ובכייני קדימה מכנים אותו בולשביק, אלקין שעלה מברית המועצות שמבין טוב טוב את המשמעות, הגיב בקור רוח: אז אני בולשביק".
קוביות. כל שורה בית"ר ירושלים. כל פסיק - סיפוק.
ולעומת זאת - למחנה שיצא אל הכפור האופוזיציוני - היה פעם כאמור אתר לא רשמי אך פעיל של מה שכונה בו "השטח הקדימאי" - אתר "יאללה קדימה". האתר פעל מנובמבר 2005 - עד שדמם בתחילת יוני השנה. עוד הספיקו לומר בו כמה מילים טובות מנחמות על דליה איציק במצוקתה - וזהו. נגמר.
"השיח הקדימאי" אוף-ליין.
בין הסיבות בהודעת המערכת: "תחושת מיצוי אישית של כל אחד מהחברים וקיפאון מתמשך בפעילות המפלגתית". אולי נגמר להם הכיף. אולי נגמר להם הכסף.
כשאין מה לחלק, כשאין ביקורי שרים בסניפים, כאשר כל מה שנשאר הן זעקות מעל ספסלי האופוזיציה במליאת הכנסת ודיווח על נאומה האחרון של ציפי - מי רוצה לגלוש באתר.
רגע אחד - האם אין זה מבחנה האמיתי של תנועה פוליטית? שדווקא כשהיא מורחקת מעטיני השלטון ועוד על-רקע אידיאולוגי או סתם בשל מיתוג עצמה כמפלגת מרכז מובילת מחנה השלום - אמור לעלות מתוכה פרץ יצירתי של בלוגים ורשימות אישיות תוססות? היכן פרי המקלדת של אנשים דעתנים בעלי אמונות ללא פשרות?
אלא שקדימה קורצה, אולי, מחומרים אחרים. חברי הכנסת שלה מתקשרים כל אחד כיד כישרונו. אך מרגע שהובלה לאופוזיציה החל האתר "הקדימאי" מפרפר ברשת כדג שהוצא אל מחוץ למים. אין מיניסטרים. אין הרמות כוסית. אין 'אקשן' כמו שהיה בימים הטובים בסניפים. נגמרו המילים - וככל הנראה גם הג'ובים.
יאללה סגרנו.

"מי רוצה תפקיד?"

הם היו חלק מן המשפחה - האנשים והנשים של קדימה - עד שפירקו את הבית והלכו לשלוט עם אריק ואחר-כך עם אהוד וציפי. עכשיו באה עליהם עונת היובש. שיאכלו אותה. מגיע להם

"בעקבות הכתבה על חברי ליכוד שראויים להתמנות לתפקידים במסגרת החלפת אנשי קדימה במסדרונות הממשלה. כל מי שרואה את עצמו ראוי, או שמכיר מועמד ראוי, ישלח קורות חיים ואנו נדאג לעביר את קורות החיים למשרדים הראויים לכך".
לא ברמז. בגלוי. מצעד הגאווה המפלגתית. עם שבחים למיניסטר שדואג ומכניס את החברים לג'ובים במסדרונות ולא שכח מי סייע לו להגיע. ועם רמזים עבים כלפי מי שאינו נוהג כך בדרך הנכונה כחול-לבן. ועוד יזכירו ביום פקודה לשרים הזקוקים לתזכורת כי הכוח בא מן השטח.
יש חומרי תוכן אותנטיים (ר. ריבלין מזהיר-מזכיר פעם נוספת את לקחי "אלטלנה" וסכנות מלחמת אחים) ויש שורות של צהלת נקם ברורה המזכירות שיח של אקס זוגיות אחרי גירושין רעים.
הם היו חלק מן המשפחה - האנשים והנשים של קדימה - עד שפירקו את הבית והלכו לשלוט עם אריק ואחר-כך עם אהוד וציפי. עכשיו באה עליהם עונת היובש. שיאכלו אותה. מגיע להם. שישארו וי-י-ל-ל-ו בחוץ עד שחלקם יזחלו בחזרה פנימה. הביתה.

תאריך:  25/06/2009   |   עודכן:  25/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יאללה, קדימה - סוגרים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ליכודניק..לישכת תעסוקה מושחתת
פלצן אלטע קאקר  |  25/06/09 11:28
2
סליחה,חידשת משהו ליכודניק?
ערמוני צבי  |  25/06/09 15:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קובי לירז
שלום או תהליך, זו השאלה, וזו בעצם גם התשובה, והיא גם משקפת את הסוגייה האמיתית - להיות או לא להיות
איתמר לוין
מדוע מסרב אדום לאפשר לעם ישראל לעבור בארצו ולרכוש ממנו מים ומזון בכמויות ענקיות? ייתכן שהדבר קשור לאירוע שהתרחש מאות שנים קודם לכן
יואב יצחק
בידיעות אחרונות גנזו ב-2006 תחקיר שנועד לחשוף את המעילה שבה השתתף הירשזון, מה שלא מפריע לפלוצקר לטעון שהם חשפו...
ראובן לייב
במסעדת "באסם", שבדלית אל כרמל, משקיעים בכל מנת-אוכל מיומנות ואהבה רבה
יהודית לוי
כל מי שעיניו בראשו יכול להרגיש עד כמה הנושא של שוויון וכבוד לכל בני האדם חשוב ויקר לליבו של השופט משה דרורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il