X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
לא התקבלה ההצעה לתת מעמד של תושב קבע לשני הוריו של החייל; פורז: הנושא יעלה להחלטת ממשלה
▪  ▪  ▪

ועדת שרים בראשותו של שר הפנים, אברהם פורז, קיבלה (יום ג', 3.2.04) החלטה כי חיילים אשר ישלימו שירות צבאי תקין בן 18 חודשים (שירות בו לא יכללו עריקות וכד')- יוכלו לקבל לבקשתם אזרחות ישראלית.
ועדת השרים דנה בהצעת החוק הפרטית לתיקון חוק האזרחות של
ח"כ חיים אורון, המציעה להעניק אזרחות לחיילים המשרתים בצה"ל. הוועדה קיבלה את ההצעה שהוביל השר פורז לפיה חיילים יקבלו על-פי חוק אזרחות ישראלית עוד בתקופת השירות הצבאי- ולא בתום שירותם הצבאי.
כמו כן דנה הוועדה בהצעתו של השר פורז, לתת מעמד של תושב קבע לשני הוריו של חייל אולם הצעה זו לא התקבלה. בכך, ביקש השר פורז לשנות את החלטת הממשלה מיום 3.11.03, בה נקבע כי רק הורה אחד של חייל בודד יוכל לשהות בישראל כתושב ארעי בתקופת השירות.
השר פורז ושר המשפטים, יוסף לפיד, תמכו בהצעה ואילו שר הרווחה, זבולון אורלב, השר לביטחון פנים, צחי הנגבי, שר התיירות, בני איילון והשר המתאם בין הממשלה לבין הכנסת, גדעון עזרא- התנגדו לה. שר הפנים, אברהם פורז, הודיע כי יעלה הנושא להחלטת הממשלה.
תגובות במערכת הפוליטית:
ש"ס ומרצ - בדיעה אחת
- השר אורלב (מפד"ל): "מדינת ישראל חייבת לשמור על זהותה היהודית ואסור לפתוח את הסכר שמאפשר ניצול לרעה של ההטבות שמעניקה מדינת ישראל לעולים. מדובר גם בזילות מוחלטת של מעמד האזרחות. כשר רווחה, אני מחוייב להדגיש שיש בהצעת שר הפנים היבטים סוציאליים מרחיקי לכת שיש להם השפעה מכרעת על מערכות הרווחה והביטוח הלאומי הנמצאות כבר עתה על סף קריסה".
- ח"כ רומן ברונפמן (מרצ) מתנגד להחלטת ועדת השרים לאזרח חיילים גויים. לדבריו, מדובר בצביעות של שר הפנים שכן מתוקף תפקידו בסמכותו לעשות כן. כמו-כן טוען ברונפמן, כי ההחלטה המשנה את סטטוס החיילים הגויים מבודדים לנתמכים, מוזילה את עלויות המדינה.
"זוהי החלטה צבועה. הענקת אזרחות להורה אחד בלבד היא החלטה פסולה ערכית משום פגיעה בתא המשפחתי והפיכת מעמד החייל מבודד לנתמך. הדבר נועד להוזיל את עלות החזקתו לצה"ל".
- יו"ר סיעת ש"ס, אלי ישי תוקף קשות את הממשלה המאמצת "מדיניות של התבוללות ישראלית", כך לדבריו. לטענתו, ההחלטה תביא לכך שמתוקף אזרחות החיילים משפחותיהם יזוכו כספית, מה שיעמיק את הקושי הכלכלי. "בכך, נמית אסון כלכלי על שכבות מצוקה ונתמוך בגויים. שינוי מגדירה מחדש את הקולקטיב הישראלי תוך רמיסת זהות יהודית והמפד"ל ירד למחתרת".

תאריך:  03/02/2004   |   עודכן:  03/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
השר דני נוה האציל סמכויותיו בנושא לשופט (בדימ.) ורדימוס זיילר; השר נוה: "אני לא שופט, ואיני מוכן לכהן ככזה. אין זה ראוי שפוליטיקאי יהיה זה אשר יקבע את גורל הדיון בעבירות של רופאים"; בקרוב תוקם יחידה מיוחדת לפיקוח ואכיפת נוהלי תשלום עבור שירותים רפואיים
רועי כוכבי, ענבל אביב
בהצבעה על המשך כהונתו של פרס כיו"ר העבודה, מתפלגת ההצבעה: 59.1% מהקולות לפרס לעומת 39.9% להצעת וילנאי לקיים בחירות ליו"ר קבוע כבר השנה
אלונה קורן
ישראל ממשיכה להיות אחד מיצואני היהלומים הבולטים בעולם; ארה"ב מהווה את השוק העיקרי ליצוא יהלומים וחלקה מהווה 67%; הונג-קונג מהווה 12%; בלגיה - 7% ויפן - 2%
רנית נחום-הלוי
המפכ"ל: נהפוך כל אבן לשים את העבריינים מאחורי סורג ובריח זה היעד המרכזי שלנו ל-2004
מירב לוי
גבינות תנובה וקוטג' תחת הכותרת: "גבינות תנובה"- הגבינות עם הבית; המהלך ילווה בשינוי עיצובי אריזות ובקמפיין בעלות של 3 מיליון ש"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il