X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בא-כוחו של אלוביץ': "בית משפט בישראל תחת דגל ישראל בהליך אמר במו פיו שמדובר בהצגה אחת גדולה" איריס ואור אלוביץ' ועמיקם שורר משתחררים המשטרה מבקשת להאריך מעצרם של שאול אלוביץ' וניר חפץ בשבעה ימים נוספים
▪  ▪  ▪
שאול אלוביץ' [צילום: פלאש 90]

בית משפט השלום בתל אביב החל לדון הבוקר (ב') בבקשת חשודי פרשת בזק (תיק 4000) לשחררם לאלתר מהמעצר בטענה לפגיעה קשה בזכויותיהם כפי שזו באה לביטוי בהתכתבות בין השופטת שהאריכה את המעצרים, רונית פוזננסקי-כץ, לבין חוקר רשות ניירות ערך, ערן שחם-שביט.
איריס ואור אלוביץ' וכמו-כן עמיקם שורר משוחררים לביתם בהסכמת המשטרה. באי-כוח המשטרה מבקשים להאריך מעצרם של שאול אלוביץ' וניר חפץ בשבעה ימים נוספים, וכן להאריך מעצרו של אלי קמיר עד ה-1 למארס. כמו-כן, מבקשים לשחרר את סטלה הנדלר בתנאים מגבילים. למרות שבאי-כוחם של העצורים ביקשו לשחרר את מרשיהם לאלתר, בתום הדיון הורה השופט, עלאא מסארווה, על הפסקה לצורך עיון בחומרי החקירה.
בפתח הדיון, פנה ז'אק חן, בא-כוחו של אלוביץ', לביהמ"ש, וטען: "יש לשחררו לאלתר ממעצרו הבלתי חוקי בעליל. זו בקשה שעומדת על רגליה שלה בעקבות חשיפת ההתכתבות. נזרקו על אלוביץ אבני בליסטרה מול עדת צלמים שהסירו ממנו צלם אנוש. זה נכון גם לחוקר ולשופטת. הם כשלו אבל לא נתייחס אליהן באותו האופן. יש להורות לאלתר על שחרור כל העצורים. מעצרם בלתי חוקי בעליל. את המקולקל אי-אפשר לתקן. הליך המעצרים זוהם ללא תקנה".
השופט עלאא מסארווה הקשיב רוב קשב לפרקליטו של אלוביץ שביקר בחריפות חסרת תקדים את הליכי המעצר. "ההסכמות שאנחנו נתנו להארכות מעצר בדיונים הקודמים התבססו על מצגים לא נכונים למרבה הצער". חן המשיך בהקראת התוכן השערורייתית בין השופטת לחוקר.
"למעשה, בית משפט בישראל תחת דגל ישראל בהליך אמר במו פיו שמדובר בהצגה אחת גדולה", הדגיש ב"כ של אלוביץ'. "זה פגם במרקם הגנטי של הליך המעצר. זהו זיהום מוחלט של ההליך. המשפט החמור מכל שנאמר: אולי המתווה שחשבנו עליו אינו כה רחוק מהמציאות. כלומר, מה שנחשף הוא קצה קצהו של קרחון. היו דיונים קודם לכן בין השופטת לחוקר שבו הם גלגלו את הדבר הזה".
מדובר בנאום תוכחה קשה של סנגורו של אלוביץ. עם זאת, סייג ואמר ש"המדינה נמצאת בשעתה הקשה ואני האחרון לחבוט בה".
השופט החל לדון בחשד נגד אלוביץ. סנגורו של אלוביץ טען כי המעצר הבלתי חוקי מחייב שחרור ללא קשר לחשד. "לא מדובר ברוצח. לא חוכמה לחוקק את חוק יסוד כבוד האדם וחירותו ולכתוב פסקי דין נאורים. צריך גם לתרגם את זה למציאות ולמעשה. תחושת הצדק ורוממות כבוד האדם מחייבים שהשופט יפעל למראית פני הצדק. אין אזרח בישראל שלא מבין היום שנפל פגם מהותי במעצר".
מנהלת מחלקת ניירות ערך בפרקליטות, יהודית תירוש, שהתייצבה לדיון אמרה כי "למרות שבדר"כ איננו מגיעים לדיוני הארכות מעצר, ראינו לנכון להתייצב ולמסור כי אנו רואים את האירוע בחומרה רבה. השופטת פוזננסקי-כץ ועורך הדין ערן שחם-שביט מצויים מאז שעות הבוקר בחקירה משמעתית. כמובן שלא היינו מודעים לאירוע ואין לי אלא להצטער בשביל המדינה. לצד זאת יש תיק חקירה. מדובר בראיות לחשש שיבוש מהחמורים שראינו (בתיק 4000 - מ.ר). יש צרכים חקירתיים נדרשים".
לשאלת השופט כי "האם התחשבתם באירועים לצורך בקשת ההארכה", ענתה תירוש כי "בהחלט נעשתה חשיבה מחודשת. מלכתחילה ביקשנו 8 ימים וירדנו ל-7. זה מכביד על החקירה אבל לקחנו נטל בגלל אירועי האתמול. הגנה מן הצדק היא טענה חשובה, אך לא עומדת לבדה. אנו סומכים על ביהמ"ש שידון בבקשה בעניין קמיר, לא היינו מתייצבים כאן לולא היינו חושבים שיש טעם במעצר".
חן, עורך דינו של אלוביץ', ממשיך וטוען כי "בנוסף בעניין השיבוש, העבירות המיוחסות לו אינן של שיבוש. מעולם לא ראיתי בעבודתי בשירות המדינה דברים כאלו. כל מעשה שיבוש מחוויר לעומת מה שראינו אתמול".
תירוש ענתה לדבריו אלו "גם אם זה מעצר בלתי חוקי - הפסיקה בעניין אלקריץ אומרת שגם אם יש מעצר לא חוקי, זה לא משהו מכריע לגבי ההחלטה אם לשוב ולהורות על מעצר". בתגובה, השיב חן כי "בעניין אלקריץ המעצר היה לא חוקי בגלל שלוש שעות איחור בהבאה. כאן יש מעצר של אדם בן 70 שעולמו חרב עליו".
עורך דינו של ניר חפץ, עו"ד קוסטליץ, פנה ואמר לשופט "אם דוקטורינת ההגנה מן הצדק לא מחייבת עכשיו שחרור מיידי של חפץ - מתי נפעיל אותה? הדוקטורינה באה לעולם לזעוק שיש לשחרר כשיש פגם בהליך. איך אפשר לטעון לשיבוש הליכי חקירה, כשהוא עצמו משבש ההליך? ההסכם הושג במרמה, על-אף שאנו הסנגורים סמכנו על בית המשפט".
גם עורכת דינה של איריס אלוביץ, שמוקדם יותר שוחררה לביתה, הוסיפה ואמרה "קשה לדמיין מצב בו הזכות הבסיסית יותר חיונית לחשוד מאשר הליכי חקירה ומעצר. אנו לא יודעים מה יש בדוחות הסודיים. לא הצלחתי לישון בלילה, הורדתי מהמדף את קפקא, ונחרדתי לגלות את הדמיון בינינו".
בשלב זה הורה השופט על הפסקה לצורך עיון בחומרי החקירה. "אם אחליט לקיים דיון משולב בבקשת השחרור ובבקשת המעצר אז אבחן הטענה שהמעצר לא חוקי".
אמש נחשף בחדשות עשר כי לפני אחד מדיוני הארכת המעצר תיאמו החוקר והשופטת בווטסאפ את הארכות המעצר בתיק 4000. בין היתר, כתב החוקר לשופטת כמה ימי מעצר בכוונת הרשות לבקש וציין כי: "לפחות הבשורות הנחמדות שאור (אלוביץ) ועמיקם (שורר) ישוחררו מחר בתנאים". החוקר הציע לשופטת: "תיראי מופתעת" וזו השיבה: " אני מתחילה לעבוד על הבעה הולמת של הפתעה מוחלטת".
בהמשך כתב החוקר: " סטלה (הנדלר) ואיריס (אלוביץ) נבקש מחר ימים ספורים. יבקשו 3 את בהחלט יכולה לתת יומיים ..." השופטת פוזננסקי-כץ ענתה: " אתה ממשיך לגלות לי הכל ואני איאלץ להיראות ממש ממש מופתעת".
חשיפת ההתכתבות החריגה עוררה מטבע הדברים סערה ציבורית. השופטת הוצאה לחופשה ונקבע לה בירור בפני נציב התלונות על שופטים. כמו-כן נקבע כי החוקר שחם לא ימשיך בתפקידו ויעמוד לדין משמעתי. התיק הועבר לשופט אחר, עלאא מסראווה, והחשודים, בהם ניר חפץ, שאול אלוביץ וסטלה הנדלר מיהרו להגיש בקשה דחופה לשחרורם מהמעצר בשל ההתנהלות שנחשפה.
לטענת החשודים, הפגיעה הקשה בזכויותיהם שמטילה צל על כל דיוני המעצר שנערכו בתיק מחייבת את שחרורם באופן מיידי. נזכיר כי ביום שישי הקרוב צפוי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להיחקר באזהרה בחשד לקבלת שוחד בתיק בזק.
השר לביטחון הפנים גלעד ארדן התראיין לבוקר טוב ישראל עם אפי טריגר, גלי צה"ל, וקרא לשקול חקירה פלילית נגד השופטת והחוקר של רשות ניירות הערך. "יש פה מקרה חמור ביותר", אמר.
לשאלת טריגר האם למפכ"ל רוני אלשיך יש סיכוי לקבל שנת כהונה רביעית, השיב ארדן: "נו, באמת, אתה לא מצפה שאדון כאן בתפקוד המפכ"ל".
בסוגיית בזק אמר ארדן, "כשאמרתי שאפעל לחוקק חוק לפירוק בזק, הייתי חבר כנסת מהשורה. אחר כך הצטרפתי לממשלה כשר לביטחון הפנים".

תאריך:  26/02/2018   |   עודכן:  26/02/2018
+הוארכו מעצריהם של אלוביץ, חפץ וקמיר
18:28 26/02/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

בית המשפט: שחרור החשודים בשלב זה עלול לפגוע בצורה קשה בחקירה; האינטרס הציבורי גובר על השלכותיה של פרשת המסרונים

אלוביץ. עוד שבוע [צילום: פלאש 90]
+סטלה הנדלר נשלחה לשבוע מעצר בית
14:02 26/02/18  |  חן מענית, מלכה רדוזקוביץ'    |   לרשימה המלאה

לאחר פרשת המסרונים: בית המשפט שלח למעצר בית את מנכ"ל בזק, ושחרר בתנאים מגבילים את אשתו ואת בנו של שאול אלוביץ  ▪  הפרקליטות: החשש לשיבוש עומד בעינו

הנדלר. חשד סביר[צילום: פלאש 90]
+גבירתי השופטת, תתפטרי. היום
08:12 26/02/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

רונית פוזננסקי-כץ חייבת להתפטר מיד, משום שלכל הפחות - היא הפרה כמעט כל כלל אתי מרכזי של השופטים. הקשר הפסול שלה עם ערן שחם-שביט אף עלול להוות עבירה פלילית

פוזננסקי-כץ. לא דין, לא מוסר, לא היגיון
טיפשות ויהירות של שניהם [צילום: ערוץ 10]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ב"כ אלוביץ לביהמ"ש: "הוא לא רוצח"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
יותר גרוע מרוצח
שבץ חלובה  |  26/02/18 11:56
2
האם עוצרים רק רוצחים ??
הרב שטאט  |  26/02/18 13:16
3
הוא לא רוצח אבל מושחת וגנב
פרסי  |  26/02/18 17:31
4
פה צריך שופט עם אומץ.
8_8_8.  |  27/02/18 13:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת נתניהו-בזק
איתמר לוין
רונית פוזננסקי-כץ חייבת להתפטר מיד, משום שלכל הפחות - היא הפרה כמעט כל כלל אתי מרכזי של השופטים. הקשר הפסול שלה עם ערן שחם-שביט אף עלול להוות עבירה פלילית
עומר כרמון, איתמר לוין
ערוץ 10 חשף: עו"ד ערן שחם-שביט עדכן את השופטת רונית פוזננסקי-כץ על הצפוי בדיוני המעצרים, ולבקשתו היא הבטיחה להעמיד פני מופתעת    ריבלין יבדוק את התנהלותה של השופטת, שחם-שביט יצא לחופשה וייפתח נגדו בירור משמעתי
איתמר לוין
יועץ התקשורת שנעצר בחשד להצעת שוחד לשופטת גרסטל, חשוד גם בתיווך לשוחד ובעבירות מרמה בפרשת נתניהו-בזק    בית המשפט: מעורבותו בפרשה משמעותית
גד פרץ
התפטרות באה עקב החקירות בתיק 4000 וכן על-רקע העובדה שעסקת סיידוף לרכישת קבוצת יורוקום אושרה באסיפות הנושים    המוסדיים לא מחכים: מזמנים אסיפה כללית לבזק למינוי 3 דירקטורים מקצועיים
אברהם פכטר
המשטרה מחפשת נואשות- עדי מדינה איכותיים עם אקדח, מעשן - רצוי סיגרים    ראש ממשלת פולין - מגן בגופו על החוק הפולני המנסה להתנער מחלקה של פולין בשואה    הסיסמה של בזק: "הכי טוב בבית" - מקבלת בימים אלה משמעות חדשה    התפתחות דרמטית - בתיק 4000 נעצרו מקורבים    המפכ"ל אלשיך - המשטרה לא מדליפה, אלה עו"ד שמחפשים כותרות

כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il