X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לאחר פרשת המסרונים: בית המשפט שלח למעצר בית את מנכ"ל בזק, ושחרר בתנאים מגבילים את אשתו ואת בנו של שאול אלוביץ הפרקליטות: החשש לשיבוש עומד בעינו
▪  ▪  ▪
הנדלר. חשד סביר[צילום: פלאש 90]

מנכ"ל בזק, סטלה הנדלר, נשלחה (יום ב', 26.2.18) לשבעה ימי מעצר בית בפרשה 4000. איריס אלוביץ ואור אלוביץ, אשתו ובנו של שאול אלוביץ, שוחררו ממעצר. כך החליט שופט בית משפט השלום בתל אביב, עלאא מסארווה, שדן בתיקים בפרשה על-רקע חשיפת מסרוני התיאום בין השופטת רונית פוזננסקי-כץ ועו"ד ערן שחם-שביט, היועץ המשפטי של מחלקת החקירות והמודיעין ברשות ניירות ערך.
באשר לאיריס אלוביץ אמר השופט: "עיינתי בחומרי החקירה ביחס לאיריס אלוביץ ומצאתי חשד סביר הקושר החשודה למיוחס לה ברמה המבוקשת בשלב זה של ההליך. כוונתי לשחרר החשודה בתנאים המגבילים המינימליים שישמרו על החשודה וזכויותיה". השופט הורה על שחרורה בתנאים הבאים: התייצבות במשטרה לפי דרישה, איסור יציאה מהארץ למשך עשרה ימים, הרחקה ממשרדי קבוצת בזק למשך 45 יום מהיום, אי-יצירת קשר עם המעורבים בפרשה זו למשך 45 יום, התחייבות עצמית וכן ערבות צד ג'.
עו"ד נתי שמחוני, בא-כוחה של הנדלר, אמר בדיון: "עניינה של הנדלר שונה מזה של אלוביץ. כך או כך, אין לנתק הבקשה שמונחת בפני השופט מאירועי הבוקר. לו הדברים היו מתנהלים כסדרם, הנדלר הייתה משתחררת ב-18 לחודש".
לדבריו, "הפרשה החלה ב-20.6.17, ואז הנדלר נחקרה ושוחררה ללא הגעה לבית המשפט. היחידה החוקרת נתנה בה אמון. מאוחר יותר שוחררה בערובה. כמו שלא מעלה באמון שנתן בה בית המשפט אז - הדברים קשורים בטבורם, וגם היום יש מקום להורות על שחרורה לאלתר והמשך תפקודה כמנכ"לית בזק גם אם במגבלות כאלה ואחרות. היום יותר מתמיד - היעתרות לבקשה כפי שמבקשים חברי הם פגיעה בחופש העיסוק. למה צריך תוספת של ערבות של 50 אלף שקל? יש ערבות בתוקף".
חוקרת המשטרה, אור רובין, אמרה: "הפרשה שהייתה ביוני איננה קשורה אלא רק הולידה את הנוכחית. בזק בלב הפרשה, ולכן יש הכרח כדי למנוע את השיבוש - להרחיק דווקא את סטלה. מבחינתנו נדרשת אי-צירת קשר עם החשודים ולא רק אי-יצירת קשר בנושאי הפרשה".
השופט אמר: "עיינתי בחומרי החקירה בתיק ביחס להנדלר, ודעתי היא שקיים חשד סביר בעוצמה הנדרשת בשלב זה להליך, הקושר בין החשודה למיוחס לה". השופט הורה על שחרורה של הנדלר בתנאים מגבילים, ובהם התייצבות במשטרה לפי דרישה, מעצר-בית למשך 7 ימים ואיסור יצירת קשר ביחס לפרשה הנחקרת. בנוסף נקבע כי הפקדת העירבון בתיק הקודם תשמש גם בתיק זה.
"מעצר בלתי חוקי בעליל"
מוקדם יותר הבוקר, בפתח הדיון, פנה ז'אק חן, בא-כוחו של שאול אלוביץ, לבית המשפט, וטען: "יש לשחררו לאלתר ממעצרו הבלתי חוקי בעליל. זו בקשה שעומדת על רגליה שלה בעקבות חשיפת ההתכתבות. נזרקו על אלוביץ אבני בליסטרה מול עדת צלמים שהסירו ממנו צלם אנוש. זה נכון גם לחוקר ולשופטת. הם כשלו, אבל לא נתייחס אליהן באותו האופן. יש להורות לאלתר על שחרור כל העצורים. מעצרם בלתי חוקי בעליל. את המקולקל אי-אפשר לתקן. הליך המעצרים זוהם ללא תקנה".
חן הוסיף: "ההסכמות שאנחנו נתנו להארכות מעצר בדיונים הקודמים התבססו על מצגים לא נכונים למרבה הצער. למעשה, בית משפט בישראל תחת דגל ישראל בהליך אמר במו פיו שמדובר בהצגה אחת גדולה. זה פגם במרקם הגנטי של הליך המעצר. זהו זיהום מוחלט של ההליך. המשפט החמור מכל שנאמר: אולי המתווה שחשבנו עליו אינו כה רחוק מהמציאות. כלומר, מה שנחשף הוא קצה קצהו של קרחון. היו דיונים קודם לכן בין השופטת לחוקר שבו הם גלגלו את הדבר הזה".
חן הוסיף: "לא מדובר ברוצח. לא חוכמה לחוקק את חוק יסוד כבוד האדם וחירותו ולכתוב פסקי דין נאורים. צריך גם לתרגם את זה למציאות ולמעשה. תחושת הצדק ורוממות כבוד האדם מחייבים שהשופט יפעל למראית פני הצדק. אין אזרח בישראל שלא מבין היום שנפל פגם מהותי במעצר".
"יש צרכים חקירתיים נדרשים"
מנהלת מחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה, יהודית תירוש, שהתייצבה לדיון, אמרה: "למרות שבדרך כלל איננו מגיעים לדיוני הארכות מעצר, ראינו לנכון להתייצב ולמסור כי אנו רואים את האירוע בחומרה רבה. כמובן שלא היינו מודעים לאירוע, ואין לי אלא להצטער בשביל המדינה. לצד זאת יש תיק חקירה. מדובר בראיות לחשש שיבוש מהחמורים שראינו. יש צרכים חקירתיים נדרשים".
השופט שאל: "האם התחשבתם באירועים לצורך בקשת ההארכה". תירוש ענתה: "בהחלט נעשתה חשיבה מחודשת. מלכתחילה ביקשנו שמונה ימים וירדנו לשבעה. זה מכביד על החקירה אבל לקחנו נטל בגלל אירועי האתמול. הגנה מן הצדק היא טענה חשובה, אך לא עומדת לבדה. אנו סומכים על בית המשפט שידון בבקשה בעניין קמיר, לא היינו מתייצבים כאן לולא היינו חושבים שיש טעם במעצר".
חן טען: "בנוסף בעניין השיבוש, העבירות המיוחסות לו אינן של שיבוש. מעולם לא ראיתי בעבודתי בשירות המדינה דברים כאלו. כל מעשה שיבוש מחוויר לעומת מה שראינו אתמול".
תירוש השיבה: "גם אם זה מעצר בלתי חוקי - הפסיקה בעניין אלקריץ אומרת שגם אם יש מעצר לא חוקי, זה לא משהו מכריע לגבי ההחלטה אם לשוב ולהורות על מעצר". חן: "בעניין אלקריץ המעצר היה לא חוקי בגלל שלוש שעות איחור בהבאה. כאן יש מעצר של אדם בן 70 שעולמו חרב עליו".
עורך דינו של ניר חפץ, עו"ד ירון קוסטליץ, פנה ואמר לשופט: "אם דוקטורינת ההגנה מן הצדק לא מחייבת עכשיו שחרור מיידי של חפץ - מתי נפעיל אותה? הדוקטורינה באה לעולם לזעוק שיש לשחרר כשיש פגם בהליך. איך אפשר לטעון לשיבוש הליכי חקירה, כשהוא עצמו משבש ההליך? ההסכם הושג במרמה, על-אף שאנו הסנגורים סמכנו על בית המשפט".

תאריך:  26/02/2018   |   עודכן:  26/02/2018
+הוארכו מעצריהם של אלוביץ, חפץ וקמיר
18:28 26/02/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

בית המשפט: שחרור החשודים בשלב זה עלול לפגוע בצורה קשה בחקירה; האינטרס הציבורי גובר על השלכותיה של פרשת המסרונים

אלוביץ. עוד שבוע [צילום: פלאש 90]
+בוטל פס"ד של השופט יעקובי
15:59 26/02/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הנדל, סולברג ואלרון: יעקובי לא הסביר כיצד היתווה עקרונות בסכסוך בין עורך דין לבית החברה לפיתוח הרובע היהודי, וממילא לא יכול לעמוד פסק דינו המשלים המונה שורות ספורות בלבד

יעקובי. בלי הנמקה
+שקד: במידת הצורך - פוזננסקי-כץ תודח
14:51 26/02/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מדגישה ששופט שסרח לא יישאר שופט  ▪  מנדלבליט וניצן מלווים אישית את חקירת הפרשה, ואם יתגלו חשדות למעשים פליליים - הטיפול בה יועבר למשטרה  ▪  אומרת שהפרשה כבר מגלה כשלים מערכתיים

שקד. "לא מדינה מושחתת" [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
+פרשת המסרונים: יו"ר ועדת החוקה יכנס דיון מיוחד בימים הקרובים
12:18 26/02/18  |  עידן יוסף

יו"ר ועדת החוקה חה"כ ניסן סלומינסקי פתח הבוקר את דיוני ועדת החוקה חוק ומשפט והודיע כי יקיים את הדיון לאחר שהמערכת תקיים בדיקה פנימית: "אתמול נחשפנו לאירוע חריג בחומרתו שמזהם את ההליך. הנשיאה והשרה הבינו מידית את חומרת העניין ואני נותן למערכת לעשות את פעולתה ובימים הקרובים נערוך דיון במקרה החריג ובהשלכותיו על המערכת. יש לנו אחריות לשמור על מערכת המשפט ואי אפשר להתעלם ממה שקרה ועלול להשפיע על שופטים".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סטלה הנדלר נשלחה לשבוע מעצר בית
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
האם אלוביץ הוא פצצה מתקתקת?
חזיז  |  26/02/18 15:27
 
- לא בזיון אלא שחיתות מאורגנת
הגלשנית  |  26/02/18 21:19
2
איך שחררו את אשת התככים הזו
וורנר  |  26/02/18 19:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
הכרת המצב הבלתי-אפשרי השורר באולמות המעצרים, בהם יש דקות ספורות לכל תיק, מסבירה את הרקע לתכתובות הפסולות בין השופטת פוזננסקי-כץ לבין החוקר שחם-שביט. בהחלט יש מה לעשות כדי להבטיח לכל הפחות את מראית פני הצדק ואת הוגנות ההליך גם כלפי החשודים
איתמר לוין
הנהלת בתי המשפט הודיעה שהיא שוהה בשבתון מ-9 בינואר עד 8 באפריל; אחרי ש-News1 מצא שקיימה עשרות דיונים בחודש ינואר, נשלח אישור השבתון הכתוב ולפיו התקופה היא מ-29 בינואר עד 29 במארס
איתמר לוין
הנשיאה כותבת בעקבות פרשת פוזננסקי-כץ: "לאחר שימוצה הבירור ותתקבל החלטת הנציב ניתן יהיה לבחון מהם הצעדים שבהם יש לנקוט"
איתמר לוין
רונית פוזננסקי-כץ חייבת להתפטר מיד, משום שלכל הפחות - היא הפרה כמעט כל כלל אתי מרכזי של השופטים. הקשר הפסול שלה עם ערן שחם-שביט אף עלול להוות עבירה פלילית
עומר כרמון
סגן יו"ר הכנסת, הרב ישראל אייכלר: "תמיד ידענו ששלטון כנופיות החוק הם ציידי אדם. כי "מקום המשפט שמה הרשע"    יו"ר הקואליציה, דוד אמסלם: "אני מניח שאם היו מוצאים את ההתכתבות הזו בטלפונים של אלוביץ' וחפץ, הם היו עצורים עד תום ההליכים"    ח"כ אילן גילאון: "החשיפה לא מעלה ולא מורידה מקופת השרצים, התיקים, הפרשיות והחשדות נגד נתניהו, משפחתו ומקורביו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il