X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תמורת כ-6.4 מיליארד דולר

פרוטרום הישראלית נמכרת ל-IFF

חברת הטעמים האמריקנית IFF משתלטת על פרוטרום הישראלית במסגרת העסקה תשלם IFF סכום של 71.19 דולר במזומן ו-0.249 מניות שלה עבור כל מניית פרוטרום המנכ"ל אורי יהודאי: "תיסחר כאן חברה תעשייתית גלובלית עם שווי שוק של קצת פחות מ-20 מיליארד דולר"
▪  ▪  ▪
אורי יהודאי [צילום: עדי לם]

חברת הטעמים האמריקנית IFF משתלטת על פרוטרום הישראלית. IFF תרכוש את מניות פרוטרום, שרכשה בשנים האחרונות עשרות חברות מסביב לעולם, לפי שווי של כ-6.5 מיליארד דולר, כלומר פרמיה של כ-12% על מחיר המניה שלה בסיום המסחר אתמול. ביחד עם חובות פרוטרום העסקה מתבצעת לפי שווי פעילות של כ-7.1 מיליארד דולר לחברה הישראלית.
העסקה תתבצע בדרך של מיזוג משולש הופכי, במסגרתו תשלם IFF סכום של 71.19 דולר במזומן ו-0.249 מניות שלה עבור כל מניית פרוטרום (לבעלי מניות פרוטרום יונפקו בסך-הכל 18.6% ממניות IFF). השלמת המיזוג, שלאחריו תהפוך פרוטרום לחברת-בת בבעלות מלאה של IFF, צפויה בתוך 6-9 חודשים ממועד החתימה עליו, בכפוף להשלמת תנאים מתלים שונים. במהלך חתימת העסקה, מריל לינץ' בנק אוף אמריקה ייצגה את פרוטרום.
לאחר השלמת מהסכם המיזוג תרשום IFF את מניותיה למסחר בתל אביב, במקביל למסחר בניו-יורק.
בכוונת IFF לשמר את פעילות המו"פ והייצור של פרוטרום בישראל, לתקופה שלא לפחות שלוש שנים ממועד הקלוזינג, בהיקף דומה לפעילות הנוכחית של פרוטרום בתחומים אלו טרם השלמת המיזוג.
בפרוטרום מציינים עוד כי דירקטוריון החברה סבור שהמיזוג הינו לטובת החברה, והחליט אתמול פה-אחד להמליץ לאסיפה הכללית של בעלי המניות של החברה לאשר את הסכם המיזוג. החברה תזמן בקרוב אסיפת בעלי מניות לצורך אישור המיזוג.
נציין כי לפני כחודש וחצי בוצעה עסקה גדולה בתעשיית חומרי הגלם ותמציות הטעמים, כשהחברה השוויצרית Givaudan, הגדולה בעולם בתחום הפעילות של פרוטרום, רכשה את החברה הצרפתית Naturex בסכום של כ-1.3 מיליארד אירו - פרמיה של 42% על מחיר המניה לפני ההכרזה על העסקה, ולפי מכפיל רווח נדיב מאוד של כ-60.
Givaudan רכשה נתח של 40.6% מההון של Naturex בכ-522 מיליון אירו והודיעה כי תפרסם הצעת רכש לשאר המניות באותו מחיר. העסקה הביאה ל"עליית הילוך" בשיחות ומגעים בתחום הקשורים למיזוגים ורכישות בתחום פעילותה של פרוטרום.
מניות השליטה בפרוטרום (36%) נמצאות בידי ג'ון פרבר (בן 92), רעייתו מיה (80) ובתם סנדרה (60), המחזיקים בהן באמצעות חברת ICC. קבוצת פידליטי מחזיקה בעוד 8.8% ממניות החברה, והמנכ"ל יהודאי נותר עם כ-0.8% מההון, לאחר שמימש במהלך השנים מניות בעשרות מיליוני שקלים. שאר המניות (כ-55%) נמצאות בידי הציבור.
מניית פרוטרום הסבה נחת רב למחזיקים בה בשנים האחרונות, בעת שרשמה תשואה פנומנלית של קרוב ל-600% בחמש השנים האחרונות.
אורי יהודאי, מנכ"ל פרוטרום, אומר בשיחה עם "גלובס" כי "פרוטרום צמחה בצורה מדהימה בשנים האחרונות. במסגרת ההסכם שמרנו על הפעילות הישראלית. IFF תרשום את מניותיה למסחר בבורסה הישראלית ויהיה חיבור טוב מאוד בין החברות. זה הסכם חשוב מאוד לתעשיה הישראלית".
החברה האמריקנית אמורה לבצע גיוס של כ-2.2 מיליארד דולר. העסקה תיסגר בכל מקרה?
"כן. העסקה לא מותנית בגיוס הון כזה או אחר. יש המון סינרגיות בין החברות, שהן מאוד מאוד משלימות. זה היה שיקול עיקרי בבחירת השותפה והעסקה. המוצרים שלהם שונים משלנו והחוזקות הגאוגרפיות שלהם שונות משלנו. הסינרגיות יביאו לתוספת ערך משמעותית להערכתי לבעלי המניות של IFF ופרוטרום. יש כאן סיפור מצוין לכלכלה הישראלית וגם לבורסה הישראלית. תיסחר כאן חברה תעשייתית גלובלית עם שווי שוק של קצת פחות מ-20 מיליארד דולר, בדומה לטבע או אולי רק שנייה לטבע".
מה יקרה איתך ועם העובדים הבכירים? תישארו?
"העסקה צפויה להיסגר בעוד כחצי שנה. אני מתכנן להמשיך בתפקיד בכיר בחברה בשנים הקרובות. לאחר סגירת העסקה אני מעריך שאמשיך בתפקיד שבמסגרתו אנצל בצורה הטובה ביותר את החוזקות שלי. בישראל לא צפויים פיטורים בשלוש השנים הקרובות לפחות, כולל לא בחברות שרכשנו לאחרונה בארץ. זה היה מאוד חשוב לי לסגור את זה במסגרת העסקה".

תאריך:  07/05/2018   |   עודכן:  07/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גלובס / Globes
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
תחום אחריותו - מערב האוקיינוס האטלנטי    פעל בשנים 2011-1950 במקביל לחילות הים של נאטו
איתמר לוין
עו"ד מרדכי דגני משך שלא כדין כספים מקופת הכינוס של מושב היוגב    נדחתה תביעת מפרקת בנק החקלאות לחייבו לשלם עוד 9 מיליון שקל
עידן יוסף
השר אופיר אקוניס הוכיח מציטוט של ראש הממשלה ב-1980 כי למרות אמירתו "יש שופטים בירושלים" לא שלל שינוי החוק כך שיגבר על פסיקת בג"ץ    בני בגין: "ועדת השרים לחקיקה הפכה את עצמה לזירת תחרות בקיצוניות. זה היה תרגיל בפראות פוליטית"
אלעזר לוין
נידון למאסר אך לא ישב ועבר לקנדה    ב-2002-2001 יזם בניית מגדל דירות יוקרה בטורונטו, ומכר 17 דירות לישראלים    דונלד טראמפ היה שותף, במיזם, אך פרש לאחר זמן קצר
אלעזר לוין
במקום רשיון נהיגה אפשר יהיה להציג תעודת זהות או דרכון    החובה להחזיק תעודת ביטוח חובה - ללא שינוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il