X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אם השר ישי דואג באמת ובתמים לחברו בניזרי, אזי במקום להמליץ לנשיא לחון אותו, שימליץ לו להגיש ערעור על עצם הרשעתו ועוד מילה לשר: אם אתה דורש שוויון זכויות למזרחים גם בענישה ע"י בית משפט, אז אנא בקש להחמיר עם עבריינים אשכנזים
▪  ▪  ▪
ישי, פנה לצד האשכנזי! [צילום: AP]
   יצחק מאיר
תמרור "מותר אבל אסור"

   חיים שיבי
חוש הצדק המזרחי שלי: גם הירשזון זכאי

כבוד הנשיא, שנס מותניך!
רות פורסטר
זו כבר לא שאלה של חוצפה, יוהרה או שחיתות, ככל שעובר הזמן חוזות עינינו בסכנה המתמדת לשלטוו החוק בישראל על-ידי אלה המתעלמים ממנו: שס וחלק מן הציבור החרדי
לרשימה המלאה

לפני פחות מחודש הרשיע בית המשפט העליון בראשות השופט אדמונד לוי את האברך שדרס את הקופאית ממוצא אתיופי בחניון בירושלים ויצא מהסיפור ללא הרשעה, לאחר ששופט בית המשפט המחוזי משה דרורי החליט להתחשב בעובדה שהאיש אמור להתמנות לדיין ונמנע מלהרשיעו. אבל לא רק זה היה השיקול שעמד לנגד עיני השופט: גם לפנייה שקיבל מאחד משרי הממשלה הבכירים, שביקש להקל בעונשו של אותו אברך, היה משקל לא מבוטל כנראה. אותו שר ציין במכתבו לשופט, כי יש לו היכרות עם אביו של האברך הדורס.
שמו של השר שפנה לשופט דרורי לא פורסם אלא לאחר שפניו ושמו של האברך הדורס הותרו לפרסום. מדובר כמובן בסגן ראש הממשלה ושר הפנים, אלי ישי, שאביו של הדורס, רב העיר חדרה, נמנה עם תנועת שס בראשות השר ישי.
השבוע התבשר הציבור בישראל, כי שר הפנים ישי פנה לנשיא המדינה שמעון פרס וביקש ממנו לחון את השר שסרח שלמה בניזרי (בן עזרי). ישי פנה לפרס במשפט "כמזרחי, אני פונה אליך לחון את השר לשעבר בניזרי", ובהמשך הוא גם מנמק מדוע.
השר ישי עומד בראש תנועה, שמנהיגה לשעבר, הרב אריה דרעי, הורשע במתן וקבלת שוחד כמדומני. עד היום, למרות ההרשעה בכל הערכאות וריצוי העונש בעקבותיה, ישנם חכמים ונבונים ממני, שמוכנים להישבע כי מדובר בתפירת תיק לאחד מהשרים המוכשרים והמוצלחים שכיהן אי-פעם בממשלות ישראל. ביניהם גם העיתונאי אמנון דנקנר, קציני משטרה ואפילו עורך הדין הוותיק והמנוסה יגאל ארנון. לטענת רבים וטובים שגה בית המשפט כשהרשיע את דרעי.
אז, למיטב זכרוני, לא נשמע השר ישי פונה ומתחנן על נפשו של דרעי! קרוב לוודאי שהיו לו סיבות טובות לא לעשות זאת: הירושה שקיבל. אבל היום, כאשר אחד מתומכיו הגדולים בתנועה נשלח לבית הסוהר, מוצא לו לנכון השר ישי לפנות לנשיא מהנימוקים הכי לא נכונים והכי לא צודקים: המזרחיות והרדיפה העדתית. ועל זה כבר אמרו חכמינו בלילה: "לא היו לישראל ימים של בולשיט כמו בימיו של אלי ישי כשר בממשלה".
השר ישי עומד כיום בראש תנועה שרבים וטובים מהח"כים שלה הורשעו במעשים פליליים חמורים מאין כמותם (ולא רק הח"כים, אלא גם פעילים בכירים שלה כמו יהודה אבידן ודומיו. לאחרים, כמו עו"ד גלבוע סיני, מיוחסים חשדות כבדים של הונאה). להלן על קצה המזלג: יאיר לוי, צדוק חוגי, רפאל פנחסי, שלמה דיין, יצחק פרץ.
עם כל הכבוד לשר ישי, אין לו שום זכות לבקש חנינה לקולגה שלו רק בשל העובדה ששניהם מזרחיים. הוא לא עשה זאת בעבר גם לא לטובת הח"כים של שס שהורשעו, והוא לא עושה זאת גם היום, כדי שנשיא המדינה ימחק את עברם הפלילי, מה שיאפשר להם להשתלב בתפקידי מפתח בשס - וטוב שכך.
לכן, אם השר ישי דואג באמת ובתמים לחברו בניזרי, אזי במקום להמליץ לנשיא לחון אותו, שימליץ לבניזרי להגיש ערעור על הרשעתו. בניזרי, למי שלא שם לב, לא ערער מעולם על פסק הדין, אלא על גזר הדין בלבד - ותקנו אותי אם אני טועה.
ומילה לסיום לשר ישי: אדוני שר הפנים וסגן ראש הממשלה, מזרחיות איננה סיבה להקלה בעונש למי שלקח שוחד! שום סיבה שבעולם לא יכולה לעמוד לו, לשר בישראל הנושא תואר רב, אם חטא באחד החטאים החמורים ביותר בתורה - מתן שוחד וקבלת שוחד! ובזה חטא השר בניזרי, וכנ"ל חבריו למפלגה. אז אם אתה דורש שוויון זכויות למזרחים גם בענישה על-ידי בית משפט, אז אנא בקש להחמיר עם עבריינים אשכנזים כדוגמת השר הירשזון, ואל תבקש להקל בעונשם של עבריינים מזרחים כדוגמת בניזרי. מדוע? מפני ש"לֹא תַטֶּה מִשְׁפָּט לֹא תַכִּיר פָּנִים וְלֹא תִיקַּח שֹׁחַד כִּי הַשּׁוֹחַד יְעַווֵּר עֵינֵי חֲכָמִים וִיסַלֵּף דִּבְרֵי צַדִּיקִים". וזו הדרך היחידה, אדוני השר, שבה ניתן להחזיר עטרה ליושנה - ואידך זיל גמור.

תאריך:  13/08/2009   |   עודכן:  13/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ככה לא מחזירים עטרה ליושנה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
נכון מאד!! ל"ת
הניה  |  13/08/09 12:55
2
זונה פוליטית חרדית מרוקאית ל"ת
א. פובליציסט  |  15/08/09 11:00
3
איזה עטרה ואיזה נעליים ,בהמות  ל"ת
אלטע ,הפלצן הגזען  |  15/08/09 11:23
4
שריג..אתה פרענק או אשכנזי  ל"ת
גילוי האמת   |  16/08/09 11:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
בעייתו של עימאד פארס הינה לא רק בכך ששיקר, אלא גם בשיקול הדעת הלקוי שהפעיל    פארס חייב לעשות לעצמו חשבון נפש
ראובן לייב
היטל הבצורת שבו ייאלצו לשאת תושבי המדינה רק יצור אפליה משוועת בין התושבים
אפרי הלפרין
הרמטכ"ל, המפקד, תפוס פיקוד, שמא הצבא יברח לך מבין האצבעות, ואנו נהגר מערבה, לים
יוחאי עתריה
אין ספק שהשינויים העולמיים משפיעים דרמטית על מדינת ישראל, אשר תלויה באופן מובהק בקשריה עם העולם החופשי. השאלה האסטרטגית מבחינת ישראל היא איך היא מצליחה לייצר בסיס איתן לקראת הסערה שאנו ניצבים מולה
אביתר בן-צדף
בבה"ד 1 מדיחים על כל דבר, אך לא על דברים ראויים. לכן, יש לנו קצונה גרועה עד גרועה ביותר, שאינה יכולה להנהיג צבא; והתוצאות נראות היטב כבר 50 שנה    צבאנו נראה כמו החברה, והוא צבא העם    כל אם עברייה בידי מי הפקירה בטיפשותה את חיי היקרים לה מכל, ותפחד מאוד
רשימות נוספות
הפרקליטות מתנגדת לדחיית מאסר בניזרי  /  רותי אברהם
ישי ביקש לחון את בניזרי  /  רותי אברהם
סופית: בניזרי הולך לכלא  /  רותי אברהם
כשבניזרי מדבר בקולו של דרעי  /  עמוס שריג
ייקוב הדין את השר  /  עו"ד אביגדור פלדמן
בניזרי, "שיהיו בעיניך כימים אחדים!"  /  רפי פרידמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il