X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
[צילום: AP]

לפעמים נדמה לנו שאפשר פשוט להטיל מטבע או לערוך הגרלה בין נקסוס, מיקונוס, רודוס, איוס, לסבוס, לפקדה, סנטוריני, זקינתוס, סירוס, לארוס ושאר איים יווניים קסומים כדי להחליט איפה לנפוש - שהרי בכל מקרה כל אי-ביוון הוא לוקיישן מעולה לחופשה. סביר להניח שגם בדרך זו נגיע לגן עדן עלי אדמות ונזכה לשלל חוויות חיוביות, ובכל זאת יש אי-יווני שמתבלט בין כולם ומציע את החופשה הכיפית ביותר: כרתים.
כרתים הוא גם האי הגדול ביותר מבין כל איי יוון (והחמישי בגודלו מבין כל האיים בים התיכון), ואם תמצאו טיסה זולה אליו הנופש יהיה אפילו עוד יותר משתלם.
אילו חברות מציעות טיסות לכרתים?
טיסות לכרתים נוחתות ליד בירת האי הרקליון, בשדה תעופה קטן שנקרא ניקוס קזנצקיס, או בשדה התעופה הקטן שבמערב כרתים, סמוך לעיר חאניה. בין החברות המציעות טיסה לכרתים: אל-על, ארקיע, בלו בירד (חברת לואו קוסט יוונית), אגיאן איירליינס, קורנדון איירליינס (חברת תעופה טורקית-הולנדית שמתמחה אף היא בטיסות לואו קוסט). בעונת התיירות תוכלו למצוא טיסה זולה לכרתים אם תמתינו לרגע האחרון, ועוד דרך להוזיל את עלות ההגעה לאי היווני המשגע היא עם טיסות שמבצעות עצירת ביניים באתונה בדרך להרקליון. מצד שני טיסה ישירה לכרתים אורכת פחות משעתיים, וחבל לבזבז זמן חופשה יקר באוויר או בשדה תעופה כזה או אחר - ולכן תוכלו להיעזר גם במנועי החיפוש המשוכללים הקיימים כיום בתחום התעופה, מה גם שבקיץ ישנם שלל צ'רטרים לכרתים.
החופים היפים ביותר של כרתים
טיסה זולה לכרתים הן המרכיב הראשון בחופשה מושלמת. המרכיב השני הוא חופי ים יפהפיים, ומבחינה זו השפע בכרתים פשוט מסחרר. באזור חאניה שבחלק המערבי של האי תוכלו לבחור בין לוטרו, פאלאסרנה, אלפוניסי ובאלוס; בחלק הדרומי של כרתים - שרחוק יחסית מהערים הגדולות ומאזורי הנופש הפופולריים ובמידה רבה מזכיר את סיני - תוכלו לבחור בין מטאלה, פלקיאס, סקוינריה ופרבלי; בצד המזרחי של האי תוכלו לבלות נופש מושלם באיסטרה (שנמצא בקרבת העיירה אגיאס ניקולס), ואילו ליד הרקליון ישנן אגיה פלגיה הקסומה וחרסוניסוס המודרנית ובהן שלל חופים הומי תיירים.
אטרקציות נוספות בכרתים
אחת הסיבות העיקריות לבחור בכרתים כלוקיישן לחופשה הבאה שלכם היא שלל האטרקציות שמציע האי, שהוא הרבה יותר מ"רק" חופי ים מושלמים. לאחר שמצאתם טיסות זולות לכרתים, כדאי להקדיש זמן לתכנון השהות באי, ובפרט מומלצות האטרקציות הבאות:
קניון סמאריה
בחלק המערבי של כרתים ישנו רכס הרים מרשים מאוד בשם לפקה אורי (הרים לבנים). רכס זה יוצר ערוצי נחל רבים וגם קניון יפהפה בשם סמאריה. מיטיבי לכת יוכלו לצעוד במסלול באורך 16 ק"מ שבשיאו מפרידים רק שלושה מטרים בין שני מצוקי ענק משני צידי הערוץ, וגם מי שיסתפק בתצפית אל הקניון, יזכה לחוויה מוצלחת.
העיר העתיקה של חאניה
חאניה היא העיר הגדולה בחלק המערבי של כרתים ובסביבתה נמצאים, כאמור, חופים מומלצים רבים. כדאי להקדיש זמן גם לטיול בעיר עצמה ובפרט בחלק העתיק שלה שכולל נמל ונציאני, ארמון ונציאני, שוק חביב, מרחצאות טורקיים ועוד. ניתן להקדיש זמן גם לגנים הבוטניים של חאניה.
היקב של סקלאני
באזור הרקליון פועלים כמה יקבים וכדאי לבקר בהם כדי להתרשם משיטות ייצור היין - וגם מהיין עצמו.
רמת לסיטי
החלק המזרחי של כרתים כולל כפרים ציוריים רבים, עיר נמל חביבה בשם אגיוס ניקולאוס ועוד עיירת חוף שובת לב בשם אלונדה שממנה ניתן להפליג לספינלונגה ("האי של סופיה") וכן מערת נטיפים מרהיבה בשם דיקטי שלפי האגדה גדל בה זאוס מלך האלים.

תאריך:  26/07/2018   |   עודכן:  26/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il