X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
הדוחות הכספיים של ענקיות התקשורת בארה”ב מספקים הוכחה נוספת לכך שיותר צופים מעדיפים את הטלוויזיה האינטרנטית החדישה והזולה על פני הטלוויזיה המסורתית, וגם בישראל המגמה דומה כעת החברות הוותיקות משיבות מלחמה עם הורדת מחירים ועם שירותים אינטרנטיים משלהן
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

הדוחות הכספיים האחרונים של חברות התקשורת הגדולות בארה"ב מגלים שהמגמה נמשכת: יותר צופים נוטשים את הטלוויזיה המסורתית והמוכרת בכבלים ובלווין לטובת הטלוויזיה האינטרנטית, או בשמה המקצועי ה-(OTT (Over The Top.
לשם המחשה, ענקית התקשורת האמריקנית AT&T, שמפעילה את שני סוגי השירותים, דיווחה מצד אחד על נטישה של 286 אלף לקוחות לווין ברבעון השני של 2018, כאשר במקביל נוספו 342 אלף מנויים לשירות הטלוויזיה האינטרטית החדשה שלה, DirectTV Now. ענקיות תקשורת נוספות שדיממו ברבעון האחרון הן חברות הכבלים Comcast שאיבדה 140 אלף מנויים, ו-Verizon אותה נטשו 37 אלף לקוחות.
ניתן לראות בבירור את השינוי בהעדפת הצרכנים, בעיקר הקהל הצעיר, שנוהר לטלוויזיה החדשה, ומנגד את הניסיון של חברות הכבלים והלווין להחזיר את הלקוחות לטלוויזיה המסורתית אחרי שנתנו להם להתנסות בטלוויזיה החדשה.
הנתונים הללו מתווספים לערימת הנתונים שקצת מבלבלת בכל הקשור למגמות אצלנו בטלוויזיה. לאחרונה דיווחנו על כך ש-yes הצליחה ברבעון האחרון לעצור את נטישת המנויים שהתרחשה במקביל לצמיחת שירותי הטלוויזיה של המתחרות, פרטנר TV וסלקום TV.
הוט ו-yes בקרב בלימה
דירקטוריון yes, בשבתו כדירקטוריון בזק, שמע סקירה על כך כאשר התכנס במשרדי yes לישיבה לפני כשבועיים, שבה נכח גם המנכ"ל החדש שייכנס היום (ד') לתפקידו, רן גוראון. זו ללא ספק הייתה מתנת פרידה נאותה שהוריש רון אילון, המנכ"ל היוצא של yes, לחברה ולבעלת השליטה בזק. בכל זאת, אילון הותקף קשות על האסטרטגיה שלו בתחילת השנה ששחקה את מחירי yes בצורה משמעותית בגלל הורדת מחירים וביטול התשלום עבור שירות ה-VOD. היום רואים שהאסטרגיה של אילון עבדה ובלמה את הנטישה.
גם הוט ככל הנראה הצליחה להאט משמעותית את קצב הנטישה, והשאלה היא מה ההאטה עשתה לקצב הגיוסים של פרטנר וסלקום. ובכן, מי שחשב שקצב הגיוסים שלהם יואט, כנראה מפספס. סלקום ופרטנר ימשיכו לצמוח ברבעון השני, חרף העובדה שהקמפיינים של הוט ו-yes על איכות הצפייה, ובעיקר הדגש על לעיכוב בצפייה במונדיאל, עשו את שלהם.
לדברי בכיר בתעשיה, אם תחול האטה כלשהי בקצב הגיוס של פרטנר וסלקום, היא תתרחש אולי בסוף השנה, ברבעון האחרון, ולא עכשיו ברבעון השלישי שנופל על החופש הגדול. בתקופה זו יש יותר ויותר לקוחות שמרחיבים את שירותי הטלוויזיה שלהם, או לכל הפחות לא מתנתקים בגלל שעות הצפייה בקרב הילדים, ולכן צפוי שהגידול אצל השחקנים החדשים שמציעים מחירים אטרקטיביים יותר דווקא יימשך. השאלה מה יקרה ברבעון הרביעי נשארת פתוחה.
הדור הצעיר לא מרגיש מחויב
לדברי גורם בכיר בשוק הטלוויזיה, התופעות שאנו רואים בשוק העולמי לא בהכרח מגיעות לישראל בזמן אמת, וצפוי לקחת זמן עד שנראה אותן מבשילות. לדבריו, הקהל הצעיר אוהב את הפתרונות החדשניים שמציעות שחקניות ה-OTT, וזה טבעי. הם מרגישים שהשחקניות הוותיקות כבדות ומגושמות יותר, והטלוויזיה האינטרנטית טומנת בחובה יכולות טכנולוגיות מגוונות יותר שמייצגות חופש בחירה.
התוצאה היא שהחברות המסורתיות מציעות גם וגם, בישראל ובעולם. אצלנו, לצד הטלוויזיה שלהן בכבלים ובלווין, הוט ו-yes משווקות גם שירותי טלוויזיה אינטרטית. לדברי אותו גורם, באנגליה המצב דומה, וחברת SKY TV השיקה גם היא שירות טלוויזיה שמבוסס חיבור לרשת. אבל בניגוד למצב אצלנו בו החברות מתקשות להרוויח כתוצאה מהתחרות החריפה והעלויות הכבדות שכרוכות בהפעלת השירות, באנגליה אין קניבליזציה. SKY מתמרנת בין שני העולמות ומעבירה לקוחות משירות לשירות כדי לשמר את הלקוחות הצעירים יותר.

תאריך:  01/08/2018   |   עודכן:  01/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
yes והוט נכנסות לקרב בלימה נגד הטלוויזיה האינטרנטית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
ענת מרום, דירקטורית בחברת-בת של ורדינון, תובעת מדניאל 540,000 שקל בטענה שנטל לעצמו 360,000 שקל שהגיעו לה וגרר אותה להליכים מיותרים
איציק וולף
חברי הכנסת של מפלגת מרצ פנו אל היועץ המשפטי לממשלה בעקבות פרסום מאמר שהסית לפגיעה בערבים בדרישה לחקור את כותב המאמר ואת עורכי ערוץ 7    "חלק מן האמירות החריפות והקריאות לפעולה נמחקו מהאתר - עדות ברורה לכך שגם עורכיו מבינים כי מדובר בהסתה"
איציק וולף
חלפון מונה לתפקיד לאחר שעו"ד ירון זפט, יועמ"ש נתיבי ישראל, החליט להישאר בתפקידו למרות שנבחר על-ידי הוועדה בראשות יעקב גנות
אלעזר לוין
ההשקעה - 800 מיליון שקל, 400 מיליון כל חברה    הערכה: המגדל יתנשא לגובה של כ-50-55 קומות
אלעזר לוין
חלק גדול מהדירות - בקריית אונו, אשקלון ובית שמש    24 אחוז מהמשתתפים בהגרלות זכו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il