X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ליל יוהכ"פ תשל"ד: "בעת שישנתי נראו לי המילים 'קרע שטן', כשהאות רי"ש שב'קרע' מנותקת ומרחפת מעל התיבה. התעוררתי בפחד. חזיון זה מה טיבו? שמא סימן רע הוא? - מיד קמתי והלכתי לסטייפלר..."
▪  ▪  ▪
קצין דתי במלחמת יום כיפור [צילום: אבי שמחוני, במחנה/ארכיון צה"ל במשהב"ט]

ביום הכיפורים של שנת תשל"ד, כשהלך הגאון רבי בן ציון פלמן זצ"ל להתפלל כוותיקין, ראה את מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל צועד לכיוון כולל 'חזון איש' מכיוון רחוב רשב"ם. שאלתי אותו, סיפר הגרב"צ, מדוע הוא מגיע משם לבית כנסת, ולא מביתו, ואמר לי דבר פלא: "בעת שישנתי נראו לי המילים 'קרע שטן', כשהאות רי"ש שב'קרע' מנותקת ומרחפת מעל התיבה. והיות שליל יום הכיפורים הוא, התעוררתי ופחד ובעתה אחזוני, חזיון זה מה טיבו? שמא סימן רע הוא?".
"מיד קמתי", הוסיף מרן הגראי"ל וסיפר, "והלכתי למרן הסטייפלר וסיפרתי לו את החלום. הוא לקח ספר תהלים ונתן לי, ושנינו אמרנו זמן ממושך פרקי תהלים. לכן עכשיו אני הולך מביתו להתפלל תפילת ותיקין", סיים מרן את דבריו.
באותו היום נפתחה מלחמת יום הכיפורים כידוע. אחרי תקופה, כשהיה הגרב"צ זצ"ל אצל הסטייפלר, שח לו הסטייפלר: "מי יודע מה היה יכול לקרות ללא אותו תהלים שהיה בליל יוה"כ, שזה היה עוד קודם הצרה" (תפילה לפני הצרה מועילה הרבה יותר מאשר בתוך הצרה, כמבואר בחז"ל).
הגרב"צ פלמן, שהתפעל מהמעשה, סיפרו בשעתו ברבים באחד משיעוריו. כששמע מכך מרן הגראי"ל זצ"ל, ביקשו שלא יספר זאת יותר. ואכן, לימים כאשר בנו של הגרב"צ שאל אותו על פרטי הסיפור, אמר לו הגרב"צ כי אחר שרבנו ביקש שלא לספר זאת ברבים - "הסיפור הזה כאילו נשכח ממני".
אבל היה עד נוסף לאותו סיפור, וכך היה מעשה:
באותה שנה, לאחר תפילת הנץ החמה בכולל 'חזון איש', כאשר יצא הגאון הצדיק רבי משה ברנשטיין זצוק"ל מבית הכנסת, פגש את מרן הגראי"ל זצ"ל והנה פניו חיוורות ודואגות. חשש רבי משה שמא חולשת הצום גרמה לכך, וכשפנה לשאול בשלומו השיח לו מרן זצ"ל את לבו: "חוששני מחזיון לילה. בעת שישנתי נראו לי המילים 'קרע שטן' כשהאות רי"ש שב'קרע' מנותקת ומרחפת מעל התיבה. התעוררתי בפחד, שהרי ליל יום הכיפורים הוא, ושמא ח"ו סימן רע הוא?"
רבי משה שמע והשתומם, בירך את רבינו ב'גמר חתימה טובה' ופנה לדרכו בלב כבד. בצהריים, בשעה שתיים, החרידה את ארץ ישראל צפירת אזעקה, ומפה לאוזן נפלה הברה: מלחמה עזה פרצה. אחר-הצהריים, לעת תפילת המנחה, פגש שוב מרן זצ"ל את הגאון רבי משה ואמר לו: "נו, אולי, פתרון החלום הוא"...
עוד בערבו של יום, ראה הגאון רבי משה זצוק"ל צורך לספר את אשר אירע לידידו הגר"נ נבנצאל זצוק"ל, והוא סיפר זאת לבניו שיבדלחט"א (ע"פ "כאיל תערוג").

פורסם במקור: עיתון שחרית
תאריך:  18/09/2018   |   עודכן:  18/09/2018
+מלחמת יום הכיפורים - מייאוש לנצחון
14:48 18/09/18  |  אברהם פכטר   |   לרשימה המלאה

הפרוטוקולים הסודיים שהתפרסמו בזמנו על מלחמת יום הכיפורים, מציירים תמונה של כישלון קונספטואלי, פרשנות מוטעית מבחינה צבאית של מערכי ומטרות האויב, על-ידי הממשלה וקובעיה גולדה ודיין  ▪  לרמטכ"ל דדו ז"ל נעשה עוול היסטורי וצבאי כשהטילו עליו את כל מחדלי יום כיפור  ▪  הגיע זמן חשבון נפש והוצאת מסקנות גם לעתיד הקרוב  ▪  אורות וצללים - במלחמה הקשה עד למהפך ולניצחון

מלחמת יום הכיפורים ברמת הגולן [צילום: איתן הריס/לע"מ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרקי התהלים שעות ספורות לפני פרוץ המלחמה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בצוק איתן לפני 3 שנים, כפיית ה
הצילנו נא!  |  19/09/18 16:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת יום הכיפורים
איציק וולף
פרוטוקול דיון המטה הכללי האחרון שנערך לפני מלחמת יום כיפורים נחשף לראשונה ומגלה את עומק העיוורון שאחז במפקדים הבכירים של צה"ל    ראש אמ"ן טען שהמצרים והסורים מפרשים בטעות פעולות של צה"ל ולכן נערכים מולן, והתעלם מהיעדר הסבר לבריחת הסובייטים ממצרים    הרמטכ"ל קיבל את ההערכה ואפילו התבדח על טענת ראש אגף האפסנאות שבשל עוצר היציאות חסר מזון טרי: "סוף-סוף זה יום כיפור, אז צמים"
איציק וולף
ארכיון המדינה פרסם את המברק ששלח ראש המוסד בשנת 1973 צבי זמיר, לאחר שנפגש בלונדון עם המודיע המצרי 'בבל', אשרף מרוואן    המברק כלל פירוט כמעט מדויק של האופן שבו תפרוט מלחמת יום כיפור    "לדברי המקור התפלאו המצרים על מה שהם רואים כחוסר תגובה מצד ישראל על הכנות המלחמה המצריות"
אביתר בן-צדף
'במותם ציוו לנו את החיים', אנו אומרים מצוות אנשים מלומדה. אם יש ציווי, שהותירו לנו הנופלים, הנעדרים, הפצועים, ההלומים ובני משפחותיהם - הרי זה שנימנע מלחזור על שגיאותינו. ואנו רומסים ברגל גאווה את הציווי הזה
שגית סטיווי-קרביס
סאדאת ראה את טובת ארצו לפני הכל והדבר למעשה מסביר את מה שמאפיין אותו כבן אדם וכמנהיג. בעוד נאצר הצטיין בתחכום שידע למשוך אליו הצלחה במהלכים גדולים וקווי מנהיגותו גובשו בדרך כלל כתגובות לאתגרים שפגש על דרכו, סאדאת היה פלאח מצרי העומד בשתי רגליים על הקרקע החשובה לו כל כך. הוא היה פרגמטי וסלד מן הרטוריקה של תנועות משיחיות
עמוס גלבוע
בעיתון מעריב, 14 נובמבר, התפרסם מאמר תגובה של שמעון מנדס למאמר שלי על ההונאה העצמית שלנו במלחמת יום הכיפורים וכיצד היא פועלת אצלנו, בחוגים מסוימים, מול איום גרעיני אירני. עיקרי התגובה של מנדס היו: המצרים הונו אותנו, וחלק מההונאה הייתה שסאדאת שלח את פרופסור ברנרד לואיס לפגוש את אלי זעירא ולהרגיע אותו שאין שום סיכוי למלחמה; אנחנו לא הונינו את עצמנו, ובכלל איזה פרופסור דגול אחד טוען שאין דבר כזה הונאה עצמית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il