X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ברבעון המקביל אשתקד עמדו הרווחים על 322 מיליון שקל הירידה ברווח - בשל הירידה ברווח התפעולי ההכנסות ברבעון ירדו ב-4.7% ועמדו על כ-2.3 מיליארד שקל יו"ר בזק: מהלכי התייעלות בחברות הבנות, yes, פלאפון ובזק בינלאומי, מתוך הבנה כי יש צורך בהתייעלות
▪  ▪  ▪
יו"ר בזק, שלמה רודב [צילום: אלדד רפאלי]

רווחי קבוצת בזק ברבעון השלישי של השנה ירדו ב-27.3% ועמדו על כ-234 מיליון שקלים. זאת, לעומת כ-322 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד. הירידה ברווח הנקי נבעה בעיקר מהירידה ברווח התפעולי אשר קוזזה בחלקה ע"י הקיטון בהוצאות מיסים.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת של בזק ברבעון השלישי של שנת 2018 הסתכם ב-883 מיליון שקל, בהשוואה לכ-982 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד, ירידה של כ-10.1%. הירידה בתזרים מפעילות שוטפת נבעה בעיקר מקיטון ברווחיות ומשינויים בהון חוזר בחברת yes ובחברת פלאפון. התזרים החופשי ברבעון השלישי של שנת 2018 הסתכם בכ-374 מיליון שקל בהשוואה לכ-677 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד, ירידה של כ-44.8%. הירידה בתזרים החופשי נבעה בעיקר מהירידה בתזרים מפעילות שוטפת ומהגידול בהשקעות.
הכנסות קבוצת בזק ברבעון השלישי של שנת 2018 הסתכמו בכ-2.3 מיליארד שקל בהשוואה לכ-2.42 מיליארד שקל ברבעון השלישי אשתקד, ירידה של כ-4.7%. הירידה בהכנסות נבעה מקיטון בהכנסות כל מגזרי הקבוצה העיקריים. הוצאות השכר ברבעון השלישי של שנת 2018 הסתכמו בכ-494 מיליון שקל בהשוואה לכ-502 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד, ירידה של כ-1.6%.
הוצאות הפעלה וכלליות של בזק ברבעון השלישי של שנת 2018 הסתכמו בכ-815 מיליון שקל בהשוואה לכ-956 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד, ירידה של כ-14.7%. הירידה בהוצאות הפעלה נבעה בעיקר מיישום מוקדם של תקן חשבונאי IFRS 16, במסגרתו הוצאות השכירות, המתייחסות לנכסים מושכרים בחכירה תפעולית, מוכרות כנכסים. כמו-כן, נרשמה ירידה בהוצאות ציוד קצה, שיווק וכלליות.
הכנסות/הוצאות תפעוליות אחרות, נטו ברבעון השלישי של שנת 2018 הסתכמו בהוצאה של כ-16 מיליון שקל בהשוואה להכנסה של כ-23 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד. סעיף זה הושפע בעיקר מרישום רווחי הון בבזק קווי בגין מכירת נדל"ן בסך כ-1 מיליון שקל ברבעון השלישי 2018 לעומת כ-45 מיליון שקל ברבעון המקביל.
ההשקעות ברבעון השלישי של שנת 2018 הסתכמו בכ-412 מיליון שקל בהשוואה לכ-353 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד, עלייה של 16.7%.
החוב הפיננסי נטו של הקבוצה הסתכם בכ-9.02 מיליארד שקל נכון ליום 30.9.2018, בהשוואה ל-8.97 מיליארד שקל נכון ליום 30.9.2017. ביום 30.9.2018 יחס החוב נטו ל-EBITDA עמד על 2.42 בהשוואה ל-2.29 ביום 30.9.2017.
שלמה רודב, יו"ר בזק, אמר כי החברה ממשיכה להתקדם ביישום תוכנית אסטרטגית חדשה של קבוצת בזק, המקיפה את הפעילויות בכל החברות. לדבריו, התוכנית נותנת מענה לאתגרים עימם מתמודדת הקבוצה ולצרכים העתידיים המתהווים בסביבת שוק התקשורת, בתוך המגבלות הרגולטוריות המורכבות המוטלות על החברה. "לאחרונה, פתחנו במו"מ עם ועדי העובדים בחברות הבנות על-מנת לאפשר, בהסכמה, מהלכי התייעלות בחברות הבנות, yes, פלאפון ובזק בינלאומי, מתוך הבנה כי יש צורך בהתייעלות לאור מצב השוק, החברות, הדרישות להשקעות גדולות בתשתיות ורמת התחרותיות בשוק. במקביל, אנו מקדמים בבזק קווי המשך פרישה של עובדים, בהתאם לתנאי ההסכם הקיבוצי. בנוסף, החברה מנהלת תהליך בחינה מסודר להקמת תשתית אינטרנט אולטרה מהירה מבוססת סיבים אופטיים, תוך הידברות עם הרגולטור", אמר.

תאריך:  20/11/2018   |   עודכן:  20/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
כל כתב יורשה להציג שאלה אחת בלבד, וטראמפ יחליט האם לאפשר שאלת המשך בעקבות תשובתו    כתבים שלא יצייתו לכללים עלולים לאבד את אישור הכניסה לבית הלבן
מירב ארד
משרד האוצר: המרחק שנקבע הוא עד 2 ק"מ מהגבול. משרד האוצר הוא גורם המבצע ואם יש רצון לשנות את המרחק ולהכניס יישובים נוספים, על הממשלה לשנות את החלטתה
איתמר לוין
קרן טוליפ קפיטל ביקשה להתחיל בהליך של תביעה נגזרת נגד טבע בעקבות המשבר אשתקד - ואז התברר שאת איגרות החוב שבידיה רכשה לאחר ההודעות השליליות של החברה
אביתר בן-צדף
עוברת ניסוי טיסה במטוס אף-35 אחרי שהותקנה במטוסים אף-15 ו-אף-22    המערכת החלה את ניסוי הטיסה חמש שנים לפני המועד הצפוי
עידן יוסף
הוועדה אישרה את בקשת משרד התחבורה לדחות עד סוף 2019 את המועד האחרון להתקנת התקנות ע"י השר - אך ח"כ יעקב אשר דרש להגיש אותן בהקדם ולא להמתין עד למועד האחרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il