X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
[צילום אילוסטרציה: AP]

סיימתם את התואר, נשמתם לרווחה, ועכשיו אתם רוצים למצוא עבודה בתחום הלימודים שלכם - אבל יש הרבה דגים בים ועולם ההיי-טק הוא תחרותי ומהיר. סביבכם קיימים עוד מאות או אלפי מועמדים שנמצאים בדיוק באותו סיטואציה, ואתם צריכים להפעיל את כל התותחים הכבדים כדי להתקבל לתפקיד החלומות שלכם.
עופר אלשיך, סמנכ"ל כספים בקבוצת סלע ומומחה בתחום הלימוד וההדרכה בעולם ההיי-טק, מאמין שיש לחלק את תהליך חיפוש העבודה לשלושה חלקים, ולהקדיש תשומת לב ראויה ומחשבה לכל אחד מהשלבים.
לפני הראיון
ראשית כל, עליכם לוודא שקורות החיים שלכם בנויים היטב, נעימים לעין ומרשימים. הכינו קורות חיים באנגלית והפיצו אותם בין חברים ובני-משפחה על-מנת שיחוו את דעתם ויעלו הצעות לשיפור.
אם אתם חשים צורך, תוכלו לשלוח את קורות החיים גם לאיש מקצוע שיערוך ויעצב אותם כדי שישקפו בצורה הטובה ביותר את הכישורים והניסיון שלכם - מדובר בהוצאה קטנה שעשויה להשתלם מאוד בעתיד.
עופר אלשיך ממליץ לא לשלוח בדיוק את אותו הנוסח לכל משרה. עליכם להתאים את קורות החיים שלכם לתפקיד המוצע ולהשתמש במילות המפתח המופיעות בתיאור המשרה על-מנת למשוך את תשומת לבו של המגייס ולהדגיש את התרומה האפשרית שלכם למקום העבודה הפוטנציאלי.
לאחר שזומנתם לראיון, התכוננו אליו כראוי. קראו שוב את תיאור המשרה, למדו כמה שתוכלו על החברה, העובדים והמראיין, הכינו תשובות לשאלות נפוצות ונסחו לעצמכם שלוש-חמש תכונות וכישורים שירשימו את המראיין ויבהירו לו שלא יוכל למצוא מועמד מתאים יותר מכם. נסו לשוחח עם אנשים שעובדים בחברה או הציצו ב-Glassdoor כדי לקבל מידע נוסף על הראיון ולהיות מוכנים ככל הניתן.
במהלך הראיון
מזל טוב! הגעתם לשלב הראיון הראשון. מדובר בבשורה משמחת, אבל לפניכם עומדים עוד מכשולים רבים. לאחר שהתכוננתם כראוי לראיון, זהו רגע האמת שבו תצטרכו לשכנע את המראיין היושב מולכם, שאתם המועמדים המתאימים ביותר לתפקיד, ולייחד את עצמכם לעומת עשרת המועמדים האחרים שהוא ראיין באותו היום.
זכרו שעליכם להקרין ביטחון עצמי לאורך כל הראיון, אבל השתדלו שלא להיתפס כיהירים או מתנשאים. הפגינו אנרגיה וחיוביות, ציינו את דעתכם החיובית על החברה והודו למראיין על הזמן שהוא מקדיש לכם. שאלו שאלות והראו התעניינות בתפקיד, בצוות ובתחום העיסוק של החברה.
בסוף הראיון, הדגישו בפני המראיין שאתם עדיין מעוניינים בתפקיד, במיוחד עכשיו, כאשר אתם יודעים את כל הפרטים על המשרה. הפרט הקטן הזה עשוי לשכנע את המראיין שאתם יודעים למה אתם נכנסים, מודעים לכל פרטי המשרה ובטוחים שהיא מתאימה לכם - ולפי עופר אלשיך, המידע הזה חשוב ממש כמו מידת ההתאמה שלכם לתפקיד.
אחרי הראיון
לאחר הראיון, עופר אלשיך ממליץ לכם לשבת בפינה שקטה ולנתח את החוויה מתחילתה ועד סופה. רשמו לעצמכם אילו משפטים ורעיונות הרשימו את המראיין, ואילו גרמו לו לתחושת אי-נוחות או לתגובה שלילית, ונסו לנסח תשובות טובות יותר עבור הפעם הבאה. מכל ראיון כזה תוכלו ללמוד עוד על האופן שבו אתם מציגים את עצמכם ולהשתפר לקראת ראיונות עתידיים.
גם אם לא תתקבלו לעבודה, קחו בחשבון שכל ראיון שלא צלח, משפר את הפרזנטציה שלכם ומכין אתכם לראיון הבא. למדו את כל הלקחים האפשריים מכל ראיון, ונצלו את התהליך כחוויית למידה פרודקטיבית וכנה. חשבו על כל ראיון כשלב במסע ארוך שסופו במשרה המושלמת עבורכם.

תאריך:  12/12/2018   |   עודכן:  12/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי ג'רבי
מכת מדינה, לא פחות ממגפה    כך ניתן להגדיר את מה שמתחולל ברשתות החברתיות ובחלל הוירטואלי    זה חוצה גילאים, מעמדות ותחומים וזה משקף את האלימות הגואה בכל תחומי החיים
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
לתיקון 190 יש אולי שם מרתיע, אבל הוא אמור לעניין מאוד כל חוסך מעל גיל 60 שצבר סכומי כסף נאים ומחפש דרך להשקיע אותם וגם, בבוא היום, להוריש אותם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il