X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הממשלה תתכנס מחר לדון בחריגה התקציבית החמורה ובצעדים להקטין אותה הבור העומד כיום על 9.8 מיליארד שקל, נוצר משילוב של ירידה בהיקף 6.5 מיליארד שקל בהכנסות ועלייה של 3.3 מיליארד שקל בהוצאות הממשלה
▪  ▪  ▪
נתניהו וכחלון [צילום: מרק ישראל סלם]

הבור התקציבי, שיגיע השנה ל-8 מיליארד שקל, צפוי להכפיל את עצמו ב-2020 לכ-17.4 מיליארד שקל - כך עדכן אתמול האוצר את שרי הממשלה, לקראת ישיבת הממשלה שתתכנס מחר (א') לדון בחריגה התקציבית החמורה ובצעדים להקטין אותה. הממשלה תתבקש מחר לאשר לאוצר לנקוט צעד מיידי ראשון לטיפול בגירעון הענקי שצפוי בשנת 2019.
הצעת האוצר היא להשתמש ברזרבת התאמות מיוחדת, שנקבעה מראש, בסך 1.5 מיליארד שקל, להקטנת הגירעון. הרזרבה תאפשר הקטנת הבור, העומד כיום על 9.8 מיליארד שקל, ל-8.3 מיליארד "בלבד". הבור נוצר משילוב של ירידה בהיקף 6.5 מיליארד שקל בהכנסות (לעומת התחזית בעת אישור התקציב לפני שנה וחצי) ועלייה של 3.3 מיליארד שקל בהוצאות הממשלה. יעד הגירעון שנקבע בעת אישור התקציב ל-2019 עומד על 2.9% תוצר אך לפי העידכון משבוע שעבר הגירעון התוצאתי יגיע ל-3.5% (בהנחה שהממשלה תאשר את השימוש ברזרבת ההתאמות).
גם לאחר ניצול הרזרבה עדיין צפויה 2019 להסתיים בגירעון של 50 מיליארד שקל, שמהווים חריגה של כ-8 מיליארד שקל מהמותר. ואולם בשלב זה האוצר אינו מציע לממשלה לנקוט צעדים חמורים יותר, כמו העלאות מיסים וקיצוצים.
בנוסף מבקש האוצר כבר כעת את אישור הממשלה לתוכנית מסגרות תקציב מעודכנת שהכין לשנים 2020-2022, בנימוק שהתכנון המקורי, שאושר ביוני 2018 יחד עם תקציב 2019 - כבר איננו רלוונטית. בחוות דעת מטעמו המצורפת להצעת ההחלטה מסביר היועץ המשפטי של האוצר עו"ד אסי מסינג כי אומנם המועד החוקי האחרון לעידכון התוכנית הוא בחודש יוני הקרוב ואולם לאור העובדה כי עידכון התחזיות צופה "חריגה ממשית" במסגרות התקציב - מחובתו לבקש כעת את העידכון ולא להמתין ליוני.
מהניתוח המעודכן שיציג מחר האוצר בממשלה עולה כי בשלוש השנים הקרובות יגדלו הוצאות הממשלה משנה לשנה ב-17.6 מיליארד שקל בממוצע, זאת בשעה שהתכנון הנוכחי הוא לגידול של 12.4 מיליארד שקלים בלבד. בין היתר התווספו מאז העידכון האחרון תוספת השכר לשוטרים, לסוהרים ולגמלאי זרועות הביטחון, שמגדילה את ההוצאה מתקציב המשרד לביטחון פנים בכ-1 מיליארד שקל לשנה. בנוסף יגדלו בכ-1.5 מיליארד שקל בממוצע לשנה ההוצאות למימון פרויקטים תחבורתיים.
לפי האוצר הסיבה לכך איננה חריגות בתקציבי פרויקטים קיימים אלא הקדמת ביצוע של פרויקטים תחבורתיים עתידיים בין היתר בתחום הרכבות הכבדות, הרכבות הקלות והמטרו המתוכנן בגוש-דן. גם הסובסידיה לחברות האוטובוסים צפויה לגדול מעבר לתכנון המקורי כתוצאה מהסדר הסולר. בתחום השלטון המקומי מציינים באוצר את הגדלת מענק הבירה לעיריית ירושלים, כמקור מרכזי לגידול צפוי של כ-200 מיליון שקל לשנה בתקציבים לשלטון המקומי.

תאריך:  12/01/2019   |   עודכן:  12/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בכירי האוצר יציגו לממשלה את כאב הראש שמחכה לשר האוצר הבא
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
עידן יוסף
ראש הממשלה הציע לג'ון בולטון לסייר איתו ברמה: "לעולם לא ניסוג מרמת הגולן. חשוב שכל המדינות יכירו בריבונותה של ישראל ברמת הגולן"
מירב ארד
התוכנית תכלול הרחבת מענים במרכזי יום לטיפול בגברים אלימים, הקמת שני מרכזי חרום והגנה לנפגעי אלימות במשפחה, פיתוח כלים והכשרות לאנשי מקצוע, הקמת מרכז מחקר ועוד    הורחבה לרפורמת טיפולי השיניים - עד גיל 18
מירב ארד
וקנין משרת כסגן נציבת שב"ס משנת 2017 וכן פיקד על הארגון במשך חמישה חודשים כממלא-מקום נציבת שב"ס
עידן יוסף
הממשלה החליטה על אמות מידה בינלאומיות בכל הנוגע להערכת ההשפעה המשקית של הצעות חוק ממשלתיות בדומה ל-OECD    המכון לדמוקרטיה: "יש להרחיבה גם לבחינה בדיעבד של נהלים וחוקים שהתקבלו ויעילותם"
עידן יוסף
לוין ישמש כממלא-מקום למשך שלושה חודשים לכל היותר    מינויו אושר טלפונית על-ידי השרים ואינו מצריך את אישור הכנסת    בינואר ההחלטה על מינוי שר החוץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il