X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
על-פי גורמים ממשלתיים כחלון פנה בימים האחרונים למשנה ליועהמ"ש עו"ד מאיר לוין וביקש ממנו לעצור את פרסום התחזית, שצופה בור של 10 מיליארד שקל בתקציב 2019 כחלון בתגובה: "לא הייתה כל פניה שלי או מטעמי" כחלון סירב לגבות את הדרג המקצועי באוצר בישיבת הממשלה כשנתניהו העיר: "זו שאלה מעניינת מדוע מציגים לנו את התחזית הזו דווקא עכשיו"
▪  ▪  ▪
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

ראש הממשלה ושר האוצר נגד משרד האוצר. שר האוצר משה כחלון ניסה למנוע את פרסום נתוני הבור התקציבי הצפוי ב-2019 על-ידי הדרג המקצועי במשרדו, כך טוענים גורמים ממשלתיים. לדבריהם כחלון פנה בימים האחרונים למשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד מאיר לוין וביקש ממנו לעצור את פרסום התחזית, בנימוק שאין כל חובה חוקית לפרסם כעת עידכון כזה. לוין סרב להתערב והנתונים, לפיהם הבור התקציבי ב-2019 צפוי לעמוד על כ-10 מיליארד שקל, פורסמו בשבוע שעבר יממה לאחר ששר האוצר התגאה בכך ששנת 2018 הסתיימה ללא חריגה בגירעון.
ואולם כחלון מכחיש כי הייתה פנייה כלשהי שלו או מטעמו למשרד המשפטים בנושא. גורמים בסביבתו של שר האוצר אף טענו כי הוא מעדיף שהנתונים יתפרסמו כעת ולא במועד סמוך יותר לבחירות.
הנתונים שהוצגו היום בישיבת הממשלה עוררו את זעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שאמר כי "זו שאלה מעניינת מדוע מציגים לנו את התחזית הזו דווקא עכשיו". כחלון שסירב לתת גיבוי לדרג המקצועי במשרדו, אמר כי ככל שהדבר היה תלוי בו הנתונים היו מוצגים לממשלה רק בחודש יוני, כלומר אחרי הבחירות, אולם היועצים המשפטיים חשבו אחרת. כחלון התכוון בין היתר לחוות הדעת של היועץ המשפטי של האוצר עו"ד אסי מסינג. שהסביר כי למרות שהמועד הרשמי לעידכון התחזיות חל ביוני "קיימת חובה" לעדכן כבר כעת את הממשלה משום שנוצרה "חריגה ממשית ביחס ליעדים" כשכוונה לחריגה הצפויה בגירעון ל-2019 שיגיע ל-3.6% תוצר לעומת היעד של 2.9%.
הסערה בישיבה החלה לאחר שיו"ר המועצה הלאומית לכלכלה אבי שמחון הציג בישיבה שקף שבו טען כי האוצר טעה בעקביות בכל תחזיות הצמיחה שלו מאז 2010.
לעומת שמחון, השמיע ראש חטיבת המחקר בבנק ישראל פרופ' מישל סטרבצ'ינסקי תמיכה בתחזיות האוצר. סטרבצ'ינסקי אמר כי תחזית הצמיחה של האוצר ל-2019 איננה שונה מהותית מההערכה הנוכחית של בנק ישראל המתבססת על התחזית המקרו-כלכלית שפרסמה לאחרונה חטיבת המחקר. על-פי העידכון האחרון שפורסם בשבוע שעבר צופה בנק ישראל כי הצמיחה במשק ב-2019 תעמוד על 3.4% בעוד האוצר צופה צמיחה של 3.1%. שתי התחזיות נחשבות אופטימיות ביחס לתחזיות של בתי ההשקעות השונים הצופות צמיחה שנעה בין 2.2% ל-3.1%.

תאריך:  13/01/2019   |   עודכן:  13/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"כחלון פנה ליועמ"ש בניסיון למנוע פרסום נתוני הבור התקציבי"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בכלל לא נורא
ארי כספי  |  14/01/19 07:51
 
- נורא ועוד איך נורא
שלהבת   |  14/01/19 15:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
סקרים פנימיים צופים לסיעה מאוחדת שתכלול גם את יחד ובני תורה 16-15 מושבים    אלי ישי יוצב במקום הרביעי    סקר: 53% תומכים בהצבת ישי בראש הרשימה, 20% בדרעי
עידן יוסף
גופותיהם של גבר ואישה בשנות ה-70 נמצאו בביתם בשכונת ארמון הנציב בירושלים לאחר שנרצחו - הרוצח נמלט    השכנים מעידים כי בין השניים שררו יחסים טובים
עידן יוסף
ממצאים שגילה גשש צה"ל בזירה מעלים כי קודם להתנגשות הקטלנית עם המשאית הושלכו אבנים לעבר מכוניתה של הדס תפוחי, מהן ניסתה להימלט וסטתה מנתיב הנסיעה
איציק וולף
ראש הממשלה ושר הביטחון סייר בעוצבת הצפון והתייחס לתקיפת מחסן הנשק האירני בדמשק    "משיך לעקוב אחר כל הפעילות של חיזבאללה ושל אירן וגרורותיה, ונעשה מה שצריך כדי להבטיח את ביטחון ישראל"
איציק וולף
איציק לארי, שניהל את הטוטו בשמונה השנים האחרונות, הודיע ליו"ר הטוטו על רצונו לצאת לדרך חדשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il