X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מדובר בעד 5% ממצבת העובדים של החברה מנכ"ל החברה ניר שטרן לעובדים: "במהלך החודשיים האחרונים קיימנו דיאלוג עם יו"ר הוועד בניסיון כן ואמיתי למציאת פתרונות כדי להימנע מפיטורי עובדים; לא הגענו להסכמות לגבי תוכנית התייעלות שלא תכלול פיטורי עובדים"
▪  ▪  ▪
ניר שטרן [צילום: יונתן בלום]

מנכ"ל סלקום, ניר שטרן, הודיע היום (ב') על כוונת החברה לפטר 250 עובדים, כ-5% מכוח-האדם. ההודעה של סלקום באה לאחר שבחודשים האחרונים לא הצליחו ההנהלה והעובדים להגיע להבנות על הצמצומים הדרושים. מניית החברה עברה מירידה של 1.5% לעלייה של 0.6%.
במכתב ששלח לעובדים, הוא מודיע להם כך: "כידוע לכם, אנו פועלים בשוק הסלולר בסביבת תחרות מוגברת. ברבעון השני לשנת 2018 דיווחנו על הפסד של 37 מיליון שקל. גם תוצאות הרבעון השלישי של 2018, משקפות מגמה של המשך השחיקה ורווחיות אפסית. לאור המשך התחרות הגבוהה הצפויה בשנת 2019, והרגולציה המכבידה צמצמנו בחודשים האחרונים, כמעט לחלוטין, הוצאות בחברה שאינן מוגדרות כהכרחיות. לצערי למרות המאמצים שכולנו משקיעים וכל המהלכים שאנו מבצעים, עלינו לבצע מהלכי התייעלות נוספים".
"במהלך החודשיים האחרונים קיימנו דיאלוג עם יו"ר הוועד בניסיון כן ואמיתי למציאת פתרונות כדי להימנע מפיטורי עובדים, וזאת כחלק מצעדים בלתי נמנעים להתמודדות טובה יותר עם הסביבה העסקית המשתנה. לצערי, לא הגענו להסכמות לגבי תוכנית התייעלות שלא תכלול פיטורי עובדים. משלא הגענו להסכמות עם יו"ר הוועד, לא נותרה בידי ברירה אלא לפעול בהתאם למנגנון הקבוע בהסכם הקיבוצי ולהודיע על תוכנית התייעלות לקיצוץ כ-5% ממצבת כוח-האדם בחברה".
"כמנכ"ל החברה שרואה את התמונה כולה, לנגד עיני עומדת בראש ובראשונה טובת החברה. עליי מוטלת החובה וגם האחריות לדאוג לפרנסתם של אלפי העובדים המועסקים בחברה. אני עדיין חושב כי עלינו לעשות הכל על-מנת להימנע מפיטורי עובדים. עלינו להרים כל אבן ולבחון כל דרך לצמצם הוצאות, לפני שאנו נוקטים במהלך חריג כזה. צמצום כוח-אדם צריך להיות המוצא האחרון בלבד. בארבע השנים האחרונות ועל אף סביבת התחרות המוגברת בכל תחומי הפעילות של קבוצת סלקום, נהנו עובדי הקבוצה מתקציבי שכר ורווחה גדולים בהתאם להסכם הקיבוצי".
"כך, בין השנים 2015-2018, שולמו לעובדים, בין היתר: מעל 80 מיליון שקל במצטבר עבור עידכון שכר ב-3% מדי שנה בממוצע (כ-13% בפרק זמן של 4 שנים, אל מול סביבת אינפלציה הקרובה ל-0), כ-60 מיליון שקל לתקציב הרווחה המשותף לפעילויות רווחה (מתוכם מעל 23 מיליון שקל לתקציב נופשי חברה, מעל 6 מיליון שקל למסיבות פורים, ומעל 4 מיליון שקל לאירועי ספורט). כ-60 מיליון שקל לתקציבים מהפרק הכלכלי בהסכם הקיבוצי (זכאות והגדלת הפרשות לקרן השתלמות, הגדלת הכיסוי הפנסיוני, בדיקות רפואיות, השתתפות בגני ילדים וקייטנות, ביגוד)".
"חשוב לי להדגיש כי כל עוד מצב החברה איפשר זאת, יכולנו לצאת לנופשים וליהנות מתקציבי רווחה מוגדלים, אבל כולנו מבינים שהזמנים השתנו, ולצערי מה שיכולנו להרשות לעצמנו בעבר, איננו יכולים עוד לאפשר היום. אני מאמין וכולכם וודאי תסכימו איתי, שבעת הנוכחית אפשר וצריך לנהוג אחרת. אני מודיע לכם כאן כי החלטתי ששכרי ושכר חברי ההנהלה יופחת בצורה משמעותית".
"לפני שאפילו עובד אחד מאבד את מקום עבודתו, אפשר וצריך לצמצם חלק מתקציבי הרווחה הגדולים. לפני שאפילו עובד אחד מאבד את מקום עבודתו, אפשר וצריך לוותר על עידכוני השכר בתקופה הקרובה. זה הדבר המתבקש והראוי לפני שמפטרים עובדים וכך הייתי מעדיף שננהג. ההנהלה והוועד שותפים לרצון להימנע מפיטורי עובדים, אך לצערי אנו חלוקים בנוגע לשאלה איזה תקציבים יש לעצור השנה. אני מבהיר כי בכוונתי להמשיך לקיים דיאלוג פתוח עם יו"ר הוועד במטרה להגיע לפתרון מוסכם שגם ידאג לרווחת עובדי החברה, גם ייתן מענה לצורך לבצע התייעלות בחברה ומעל הכל ימנע פיטורי עובדים".
"יו"ר הוועד משקיעה מאמצים רבים בניסיון למציאת פתרונות, הן בשיחות מולי והן באפיקים אחרים ועל כך הערכתי הרבה. אני משוכנע שבאחריות משותפת נצליח למצוא את הדרך הנכונה ולהגיע להבנות לטובת החברה. ועד העובדים כגוף אחראי וכמייצגם של העובדים, מבין יחד איתנו את החשיבות שבשמירה על קבוצת סלקום כחברה מצליחה. אני יכול להבטיחכם כי אני פועל כל העת וללא לאות לשמר את מעמדה של סלקום כקבוצת תקשורת מובילה אך לא פחות חשוב מכך, לכך שסלקום תהיה מקום עבודה מתגמל וראוי לאמון ולמאמץ של כולכם. זו לא עת קלה לכולנו, אך אני בטוח שנצא ממנה חזקים ומחוזקים. אמשיך לעדכן אתכם בהתפתחויות בעניין זה בימים הקרובים".
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הודיע כי בכוונתו להודיע על סכסוך עבודה בחברה והוסיף כי הוא מצר על התנהגות המנכ"ל, ניר שטרן. "התנהלות זו, והאופן החד-צדדי שבו נוקטת ההנהלה, מערערים את יחסי האמון שנבנו בין הצדדים בשנים האחרונות וגוררים את החברה למשבר עמוק. על-אף ניסיונותיהם הרבים של יו"ר ועד העובדים מיה יניב ושל יו"ר איגוד הסלולר, האינטרנט וההיי-טק יקי חלוצי, לחתור למציאת פתרון הולם ומוסכם למען העובדים ועתיד החברה, ההנהלה ממשיכה לפעול בהיעדר תום לב קיצוני, תוך פגיעה חמורה במרקם יחסי העבודה בסלקום". ניסנקורן הוסיף כי, "ההסתדרות מגבה באופן מלא את הוועד ותפעל בכל האמצעים שעומדים לרשותה על-מנת להגן על מעמדם ועל ביטחונם התעסוקתי של העובדים".

תאריך:  21/01/2019   |   עודכן:  21/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרמה בסלקום: 250 עובדים יפוטרו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ואולי ההנהלה כדלה?
תמה  |  21/01/19 19:42
2
ממתין בקוצר רוח לסגירת סלקו
לוין אלכס  |  21/01/19 20:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
השופטת מרים סוקולוב קובעת: אם בכלל יש פגיעה בפרטיות הנהגים בשל המצלמות המתעדות עבירות חניה בנתיבים מרכזיים - היא קטנה ביותר ונעשית בצורה מידתית ולתכלית ראויה
איתמר לוין
הדרישה מופנית גם לאנשי גלי צה"ל רזי ברקאי, נורית קנטי ואיליאל בן-שחר    טוען שהם ביצעו ומבצעים עבירות פליליות בפריצה למכשיר הסלולרי שלו ובהמשך החזקת התכנים שהוצאו ממנו
איתמר לוין
נצ"מ שרית פיליפסון הורתה לתביעה להסתיר מבית המשפט את העובדה, כי נציג מכון התקנים שיקר כאשר טען בעדותו שנערכו בהולנד 500 ניסויים למצלמות המהירות    האמת: לא התקיימו כלל ניסויים כאלה, ואגף התנועה סבר שאי-אפשר להסתמך על המצלמות    רוזן ממליץ על חקירה פלילית נגד פיליפסון והתובע בתיק, לצד העברתה המיידית של פיליפסון מתפקידה
מירב ארד
רה"מ, שדיבר בחנוכת נמל התעופה "רמון", הזהיר: "אנחנו פועלים נגד אירן והכוחות הסורים, מי שמנסה לפגוע בנו אנו נפגע בו"    מפקד חיל-האוויר האירני נשמע מאיים: "כוחותינו ערוכים ליום השמדת ישראל"
מחלקה ראשונה
השר כץ: "שמי אילת והנגב נפתחים היום לתחרות ומצטרפים למדיניות 'השמים הפתוחים'    רש"ת תפרסם בקרוב את לוח הטיסות הפנים ארציות שיופעלו בהדרגה עד למעבר המלא מהטרמינל במרכז העיר אילת לנמל החדש "רמון"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il