X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עמותת אור הזוהר הקדוש וישועות הרשב"י, שדוח חריף המליץ לסגור בשל אי-סדרים ושגלגלה בשנת 2016 סכום של 22.6 מיליון שקל, קיבלה אפשרות לתיקון הליקויים אך עדיין לא עשתה זאת ולא מחזיקה באישור ניהול תקין משרד המשפטים: ככלל, ממליצים שלא לתרום לעמותות ללא אישור ניהול תקין
▪  ▪  ▪
העמותה עדיין ללא אישור ניהול תקין [צילום: איציק וולף]
אור הרשב"י גייסה תרומות במיליונים; 57% הלכו להנהלה, המנכ"ל גזר קופון
איציק וולף
ביקורת שביצע רשם העמותות הביאה להמלצה לפירוק עמותת אור הרשב"י * העמותה גייסה בשנת 2014 תרומות ביותר מ-18 מיליון שקל ומפרסמת במיליוני שקלים עלוני 'ניסים ונפלאות' הקוראים למאמינים לתרום לה * בבדיקת העומק נמצאו תפקוד לקוי של מוסדות העמותה, הוצאות הנהלה וכלליות והוצאות גיוס תרומות ופרסום בהיקפים חריגים, תשלומים לחברי עמותה ללא אסמכתות וחשש לעשיית רווחים מצד חברי עמותה * "הליקויים החמורים מקימים עילה לפירוק העמותה"
לרשימה המלאה

לא לתרום לעמותת 'רחל אמנו'
איציק וולף
לקראת היום הנחשב כיום פטירת רחל אמנו הפיצה עמותת 'רחל אמנו בארץ הקודש' עלוני פרסום רבים הקוראים להעברת תרומות תמורת הבטחה לישועות * רשם העמותות מנהל כבר שנה בדיקת עומק נגד העמותה ונגד עמותות שקשורות אליה - דוגמת עמותת אור הרשב"י ממירון בעקבות אי-סדרים והעברות כספים בין עמותות * "באפשרות התורמים הפרטיים לשקול האם לתת לעמותות תרומות לאור היעדר אישור"
לרשימה המלאה

עמותת אור הזוהר הקדוש וישועות הרשב"י, המקבלת בשנה עשרות מיליוני שקלים תרומות מן הציבור, לא תיקנה את כל הליקויים החמורים שנמצאו בביקורת שנערכה על-פי הזמנת רשות התאגידים במשרד המשפטים.
למרות דוח חריף ביותר שפורסם נגד העמותה, שהבטיחה פעמים רבות ישועות וניסים תמורת תרומה כספית, טרם הופסקה הפעילות שלה. על-פי נתוני העמותה העדכניים לשנת 2016, המחזור השנתי שלה עמד על יותר מ-22.6 מיליון שקל בשנה. כיום ממשיכה העמותה להתרים אנשים ולגבות מהם כסף, למרות שאין לה אישור ניהול תקין.
ל-News1 נודע כי רשות התאגידים במשרד המשפטים אפשרה לעמותה לתקן את הליקויים שנמצאו בליווי גורם מלווה מטעם רשם העמותות. "במהלך הליווי תוקנו חלק מהליקויים אך נותרו ליקויים אשר תיקונם טרם הושלם. עם סיום הליווי יצא דוח סיום ליווי הגלוי לציבור. יצוין כי בשלב זה לא ניתן לעמותה אישור ניהול תקין", נמסר ממשרד המשפטים.
עוד נמסר כי הליווי נמצא בשלביו הסופיים וכי עם סיומו בחודשים הקרובים צפוי להתפרסם דוח סיום ליווי שיהיה גלוי לציבור. זאת, לאחר שתתקבל תגובת העמותה לטיוטת דוח הליווי. "בשלב זה, עקב העובדה שמדובר בתהליך בדיקה, לא ניתן למסור מידע נוסף. ככלל, רשם העמותות אינו ממליץ לתרום לעמותות אשר אין להן אישור ניהול תקין או אישור על הגשת מסמכים בתוקף", לשון תגובת משרד המשפטים.
בינתיים, כאמור, ממשיך מוקד ההתרמות של העמותה לפעול במלוא המרץ. בשיחה עם News1 הציעה מוקדנית של העמותה למסור חמישה שמות על-מנת שרבנים מקובלים יתפללו עליהם. זאת, תמורת הוראת קבע של 85 שקלים בחודש למשך שנתיים. הצעה נוספת הייתה לרכישת מטר רבוע במבנה שמקימה העמותה במירון - תמורת 100 שקלים בחודש למשך תקופה דומה. כאשר נשאלה המוקדנית העם יש לעמותה ניהול תקין - אמרה כי יש ניהול תקין וכי עדיין אין לעמותה אישור לטופס 46, להכרה בתרומה לעמותה כמוכרת למס. עם זאת, ייתכן כי אותה מוקדנית לא הבינה שנשאלה על אישור ניהול תקין. בשיחה חוזרת שהתקיימה עם מוקדנית אחרת הבהירה המוקדנית, לאחר בירור שערכה, כי אין לעמותה אישור ניהול תקין.
על המוקד הטלפוני הזה נכתב בדוח הביקורת שהמליץ לסגור את העמותה כי מדובר בחלק ממודל אלטרנטיבי שהעמותה מפעילה לגיוס תרומות. "העמותה בנתה מערך גיוס תרומות שפועל בצורה הבאה: העמותה מבצעת פרסום ארצי בהיקף ענק (הפצה של מיליוני חוברות פרסום) על מורשת ר' שמעון בר יוחאי יחד עם קריאה להתקשר לעמותה ולמסור שמות לתפילה. זו הסיבה לכמות השיחות הנכנסות לעומת השיחות היוצאות. כלומר, מודל גיוס התרומות שאימצה העמותה הינו שבמקום שהיא תפנה בטלפונים לציבור, הציבור הוא הפונה וכמובן מאותו רגע, מדובר ב'לקוח במאגר'", נכתב בדוח.

תאריך:  30/01/2019   |   עודכן:  31/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרד המשפטים: לא לתרום בלי ניהול תקין
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
והעיקר לא לפחד כלל
האדמו"ר מג'ואריש  |  31/01/19 01:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מגעים מתקדמים מתנהלים בין מפלגת האיחוד הלאומי בראשות בצלאל סמוטריץ' למפלגת עוצמה יהודית בראשות חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי    האיחוד הלאומי: מוכנים לפשרות כדי לוודא שאף קול לא הולך לאיבוד
עידן יוסף, איציק וולף
ההפגנה - במחאה על טענות לאלימות משטרתית ויחס מפלה מצד הרשויות    עשרות אלפי נהגים נתקעו לאחר שהמשטרה עמדה מנגד ונמנעה מחיכוך
אלעזר לוין
16 אחוז מהנרשמים עלו בגורל    חלק גדול מהדירות - בבאר יעקב ובנתיבות
איציק וולף
המשרד להגנת הסביבה זימן את מנהלי בתי זיקוק לנפט (בז"ן) ואת מנהלי גדיב בחיפה לשימוע, על-מנת להשמיע את טענותיהם בטרם יקבל המשרד החלטה על נקיטת צעדים בגין חריגות בפליטת בנזן
יצחק דנון
שרון פרי תובעת 340,000 שקל ממשרד גלסברג-אפלבאום, בטענה שהתפטרה בדין מפוטרת לאחר שחוותה הטרדות ואיומים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il