X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
[צילום: משה שי/פלאש 90]

רישום פלילי הוא כתם לכל החיים שהולך איתנו. רישום פלילי עשוי להשפיע על קבלתנו למשרה מסוימת, על קשרים חברתיים שונים שאנו מפתחים במהלך החיים, על מסגרות הלימודים, הצבא ואף על בן-הזוג שלנו.
ישנם מקרים שבהם ניתן למחוק רישום פלילי, תלוי בסוג העבירה עצמה ואם יש לנו עבר נקי מעבירות פליליות. באמצעות עורך דין פלילי ניתן למחוק ברוב המקרים את הרישום הפלילי שלא היה ולהמשיך בחיים השגרתיים. אך חשוב לשים לב שעל-מנת למחוק את הרישום הפלילי באמצעות עורך דין פלילי, חשוב שהרישום הפלילי לא יעבור את תקופת ההתיישנות.
קצת על הרישום הפלילי
הרישום הפלילי הוא למעשה חוק משנת 1981 אשר מטיל על המשטרה את התפקיד לרשום תיקי חקירה לאזרחים שעברו הרשעות או החלטות של בית המשפט בתחום הפלילים.
הרישום הפלילי מתעד את ההליכים הפליליים אשר התנהלו במסגרת בית המשפט אשר בהם הורשע האזרח במסגרת כתב האישום אשר הוגש כנגדו עבור ביצוע עבירה פלילית שביצע.
ישנם מקרים שבהם מחוסר ראיות או מהעדר עניין לציבור התיק על רישום פלילי ייסגר. רישום התיק הפלילי אשר נפתח במשטרה משפיע על חייו של האזרח החל ממקומות עבודה שאינם רוצים להעסיק אותו בגלל עברו הפלילי ועד מסגרות כמו לימודים או צבא שיעדיפו אנשים ללא עבר פלילי בטרם יקלטו אדם עם עבר פלילי.
גם אזרחים עם תיק פלילי ללא הרשעה עלולים לפגוע בסיכויים להתקבל למקומות עבודה טובים או למוסדות לימודים יוקרתיות. מעבר לכך, אם לאזרח מסוים יש רקע פלילי במשרד התחבורה למשל, לא רק שהוא נפגע מבחינת משרד התחבורה ששוללים לו את הרישיון, בגלל ששללו לו את הרישיון זה עלול להשפיע על תחומים אחרים שהוא רוצה לעסוק, במיוחד אם יש לו תיק פתוח.
באילו דרכים ניתן למחוק רישום פלילי?
על-מנת למחוק רישום פלילי עומדות בפנינו כמה דרכים שונות. אך בטרם בחירת הדרך המתאימה לכם, חשוב שתתייעצו עם עורך דין פלילי שיעזור לכם לאורך כל התהליך שאתם עוברים עד למחיקת הרישום הפלילי שלכם. אז אילו דרכים עומדים בפנינו למחיקת רישום פלילי:
חוק ההתיישנות - לכל רישום פלילי יש תקופה מסוימת שלאחריה הרישום הפלילי נמחק. תקופה זאת נקראת "חוק ההתיישנות", אם התקופה שבה נעשה הרישום הפלילי עברה את התקופה המסוימת היא כבר לא רלוונטית עוד והרישום נמחק ואתם חופשיים.
בקשת חנינה מנשיא המדינה - באמצעות בקשת חנינה מנשיא המדינה ניתן למחוק רישום לילי או אף לקצר את תקופת ההתיישנות. לכן כדאי לכם מאוד לנסות אופציה זאת שכל שאר האופציות אבודות עבורכם. עליכם לכתוב בקשה מנומקת באמצעות עורך דין פלילי באמצעותו תוכלו להגיש את בקשת החנינה.
בקשה למחיקת רישום פלילי - באמצעות בקשה מנומקת ומפורטת שכוללת חוסר עצמה תוכלו להגיש לבית המשפט ביחד עם עורך דין פלילי את הבקשה, ואם היא לא מתקבלת ניתן אף לערער עליה כבר בשלב השימוע בטרם המשפט עצמו.
מחיקת רישום פלילי לפני המשפט - אם יש לכם עורך דין פלילי טוב אשר בקיא בתחום הפלילים, תוכלו להציג בעזרתו טיעונים משכנעים לביטול הליך המשפט ומחיקת הרישום הפלילי. לכן חשוב לבחור עורך דין פלילי בעל ניסיון עשיר בתחום הפלילים שיוכל לעזור לכם למחוק את הרישום הפלילי ולחזור לשגרה.
מהו חוק ההתיישנות?
"חוק ההתיישנות" הוא חוק אשר טוען שישנה תקופה מסוימת בה הרישום הפלילי נשאר עד שעוברת התקופה ואז הרישום הפלילי נמחק כלא היה, וזאת כל עוד האזרח אינו ביצע עבירות פליליות נוספות במהלך התקופה עצמה.
חוק ההתיישנות משתנה בהתאם לגיל הנאשם, סוג ההרשעה והעונה שהוטל על הנאשם. לכן לאורך כל התהליך של כתב רישום פלילי יש צורך בשירותי עורך דין פלילי אשר ילווה אתכם לאורך כל התקופה, כולל בתי משפט.
בהתאם לחוק ההתיישנות, העונש לבגיר עד שנת מאסר הינו שבע שנים בנוסף לתקופת המאסר שהוטלה עליו. העונש לקטין הוועד עד שלוש שנות מאסר, כלומר חמש שנים בנוסף לתקופה שהוטלה עליו. אם מדובר על עונש שהוא עד חמש שנות מאסר לקטין או בגיר, יש להוסיף 7.10 שנים נוספות לתקופה שהוטלה עליו.
כיצד מוחקים הרשעה בבית משפט
אם האזרח הורשע באמצעות בית המשפט הוא רשאי להגיש בקשת חנינה לנשיא המדינה עם העורך דין הפלילי שלו. בקשת החנינה עוברת דרך מחלקות החנינה במשרד המשפטים ולאחר חתימת שר המשפטים עוברת הבקשה לעיון נשיא המדינה.
על החנינה להיות עם מסמכים וטיעונים שונים אשר תומכים באזרח עצמו ועל כן יש צורך בעורך דין פלילי. יש לזכור שנשיא המדינה מייחס חשיבות רבה להשפעת הרישום על חייו האישיים של הנאשם וכן על חייו החברתיים.
לכן על-מנת לשכנע את הנשיא חשוב לצרף כמה שיותר מסמכים וכן לתת שמות של אנשים מומלצים שיכולים להעיד לטובת האזרח ולהטות את הכף לחובה.

תאריך:  11/04/2019   |   עודכן:  11/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משרד התחבורה
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורן ברנע
החורף הקרוב מביא איתו כמה טרנדים מרעננים בתחום של עיצוב מטבחים    החל מהכסאות, דרך הידיות ועד לאגרטל - הינה כל מה שכדאי לדעת
אורן ברנע
לשרירי רצפת האגן תפקיד קריטי בתמיכה ובתקינות של איברים פנימיים חיוניים    אז כיצד מחזקים אותם? הינה כל המידע שחשוב לדעת
אורן ברנע
המגוון הקיים של פתרונות ספיגה למבוגרים עלול להציב אותם ואת קרובי המשפחה שלהם בפני התלבטות    אז איך בוחרים בין פדים, תחתונים וחיתולים וכיצד יודעים מהו הפתרון המתאים לאדם שסובל מדליפת שתן? הינה כל התשובות
כתיבת המומחים
אורן ברנע
צביעת קירות, החלפת תאורה ושדרוג המיטה והמזרן יאפשרו לכם לעצב מחדש את חדר השינה בלי לחרוג מהתקציב    כך תעשו זאת נכון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il