גוגל אנליטיקס מהווה כלי עבודה חשוב והכרחי גם עבור בעלי חנויות באינטרנט, בין הכלים המתקדמים שהמערכת מציעה ניתן למצוא את כלי המעקב אחר מסחר אלקטרוני. הכלי נקרא באנגלית Enhanced Ecommerce, ולמעשה זהו אוסף נתונים חדש המאפשר לבעל החנות האינטרנטית לעקוב אחרי התנהגות הלקוח לאורך כל תהליך הרכישה, כלומר מהרגע בו הלקוח הפוטנציאלי הגולש בחנות שוקל לרכוש מוצר מסוים ועד ביצוע רכישה המוצר בפועל.
מעקב Enhanced Ecommerce מבית גוגל מאפשר לנו לבדוק, לנתח, לייעל ולשפר את מאמצי קידום המכירות שלנו. אוסף הנתונים בכלי המעקב מופיע בגרסה המתקדמת של גוגל אנליטיקס (Universal Analytics), המעקב כולל דוחות ייעודיים חדשים המציגים מידע מפורט על תהליך הרכישה מתחילתו ועד סופו. כדי להיעזר בכלי המעקב אחר מסחר אלקטרוני, יש להפעיל את האפשרות הזו בהגדרות ה-VIEW שבגוגל אנליטיקס, דרך כניסה ל-Admin ובחירת האפשרות Ecommerce Setting. לאחר הפעלת האופציה חשוב להטמיע לקוד הבסיסי את השורה: ga(`require`,`ec`).
דוחות מעקב חדשים לניתוח ולהבנת תהליך הרכישה בחנות
עד הטמעת כלי המעקב Enhanced Ecommerce בגוגל אנליטיקס
בעלי חנות וירטואלית נאלצו להטמיע אירועים וצפיות כדי ליצור משפכים לתיעוד ולניתוח לצורך הפקת דוחות מיוחדים. באמצעות כלי המעקב אפשר לנתח ולהבין טוב יותר את תהליכי הרכישה בחנות באמצעות קבוצה של דוחות חדשים, ביניהם:
- דוח Shopping Behavior - הדוח מפרט את התקדמות הגולש בחנות לאורך המשפך השיווקי, החל מהצפייה במוצר מסוים, דרך הוספה לסל של הפריט ועד הרכישה בפועל. הדוח מציג את הנתונים לפי פרמטרים ופילטרים שונים כגון קמפיין, מדינה וכדומה, הדוח מציג גם את אחוזי הנטישה;
- דוח Checkout Behavior - הדוח החדש מתמקד בנתונים של שלב התשלום ו/או ביצוע ההזמנה בפועל, הדוח מציג נתונים מפורטים לפי שלבים כמו הזנת פרטי תשלום או הקלדת פרטים אישיים, ניתן לפלח את הנתונים לפי פרמטרים שונים כגון מדינה וקמפיין;
- דוח Performance - אומנם זהו דוח ותיק בגוגל אנליטיקס, אך בכלי המעקב Enhanced Ecommerce נוספו לו נתונים חדשים על-אודות תהליך הרכישה, למשל פירוט אחוז ההוספות של מוצר מסוים לסל מתוך סך הצפיות במוצר זה (Cart to detail rate), אחוז הרכישות של מוצר מסוים מתוך סך הצפיות (Buy to detail rate);
- דוח Sales Performance - הדוח המפורט מציג מידע ונתונים לפי תאריך וטרנזקציה;
- דוח List Performance - הדוח מציג נתונים לניתוח ביצועים לפי מוצר מסוים מתוך קטגוריה של מוצרים, כך אפשר לבדוק אילו מוצרים הם הפופולריים ביותר בחנות;
- דוח Marketing - אחד הדוחות החשובים, הדוח מציג את נתוני מאמצי קידום המכירות למשל קופונים, באנרים באתר עם מבצעים, וכיצד הם משפיעים על תהליך הרכישה בפועל.
לסיכום, Enhanced Ecommerce מציג נתונים חדשים בפרספקטיבה שונה לעומת הנתונים שגוגל אנליטיקס הציג עד היום, ההבדל העיקרי הוא באפשרות לעקוב ולנתח את ביצועי החנות האינטרנטית, גם אם מקימים את החנות באמצעות פלטפורמה ייעודית כמו קונימבו, ולהבין מה קורה בחנות עוד לפני הרכישה בפועל.