X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

בשנים האחרונות תחום הכלבנות הטיפולית הולך ומתבסס בישראל, כאשר בקרב יותר ויותר אנשים ומוסדות כאחד עולה המודעות לאפקטיביות של השימוש בקשר האמיץ שבין האדם לבין בעלי-חיים בכלל, ובין האדם לבין הכלב בפרט, על-מנת לסייע לשני הצדדים ולטפל במגוון רחב של בעיות נפשיות וגופניות כאחד.
אחוז ניכר מהאוכלוסייה מתחבר באופן כמעט אינטואיטיבי לכלבים, כפי שניתן להיווכח הן מהכמות העצומה של אנשים המגדלים כלב כחלק ממשפחתם ומחייהם הפרטיים והן מריבוי השיטות והמסגרות השונות בהן משלבים בין כלבים לבין פעילות אנושית מסוגים שונים. כאן נרצה לסקור בקצרה את התחום של טיפול בעזרת כלבים - מה הוא כולל, עבור מי הוא מיועד ועל מה חשוב לשים דגש בבואנו לקבל או להמליץ על טיפול מסוג זה?
לסייע לאנשים להשתקם במגוון רחב של מצבים - טיפול בעזרת כלבים
אחת המטרות המרכזיות והעיקריות של תחום הכלבנות הטיפולית הוא לסייע לאנשים להשתקם ממצבים שונים - הן פציעות ופגיעות גופניות, הן מחלות שונות והן בעיות נפשיות. במקרה של פציעות, מחלות מתמשכות או בעיות גופניות שונות, יכול טיפול בעזרת כלבים לסייע למטופל/ת במגוון דרכים שונות.
הכלבים מהווים תמריץ טוב לצאת מהבית או מהמיטה בבית-החולים, לקחת את הכלב לטיול, לשחק עימם קצת, ללטף אותם ועוד. מטפלים בעזרת כלבים, אשר עברו לימודי כלבנות טיפולית והתמקצעו במגוון הדרכים בהן ניתן לשלב בין מטופל אנושי לבין כלבים משתמשים במספר רב של שיטות שונות על-מנת לתמרץ את המטופל לבצע פעילות גופנית מסוימת בסיועו או בשיתופם של כלבים, המעניקים לאנשים רבים את המוטיבציה לקום ולהיות מעט פעילים יותר ממה שהיו בלעדיהם (לראיה ניתן לשאול כל בעל כלב אוהב עד כמה הוא מוכן לקום מהספה או מהמיטה ולקחת את הכלב לטיול, במצב בו לא היה חושב לצאת מהבית אילולא הכלב...).
חלק מהסיוע לבעלי פגיעות גופניות או מחלות שונות מגיע גם מהשיפור במצב הנפשי המתקבל כתוצאה מאינטראקציה מודרכת עם כלבים, וכאן נמצא המכנה המשותף עם טיפול באנשים עם בעיות נפשיות שונות - כאמור, לאחוז ניכר מהאוכלוסייה חיבור טבעי וכמעט מדי עם כלבים. יש משהו בבעל-החיים החברתי הזה ובאופן בו התפתח אבולוציונית לחיות לצד האדם כחלק אינטגראלי ובלתי נפרד מהחברה האנושית, שפשוט גורם להרבה אנשים להרגיש טוב ולהתמלא ברגשות של אהבה וחמלה באופן כמעט אוטומטי.
את החיבור הטבעי והכמעט נצחי הזה בין האדם לבין הכלב רותמים מטפלים המתמחים בכלבנות טיפולית על-מנת לסייע גם לאנשים עם בעיות נפשיות להשתקם. התוצאות מדברות בעד עצמם - הפופולריות של כלבנות רפואית בארץ ובעולם והביקוש לטיפול בעזרת כלבים נמצא במגמת עלייה מתמדת, ואינספור חולים ומטופלים מעידים על חוויות חיוביות ביותר, כאלו אשר לא רק מילאו את ליבם וסייעו להם להיות שמחים יותר בתקופה הקשה בה התמודדו עם בעיה רפואית זו או אחרת, אלא ממש היוו חלק בלתי נפרד מתהליך השיקום וההחלמה שלהם.
לסמוך רק על אנשי מקצוע מוסמכים - מה חשוב לדעת?
מה חשוב לדעת, אם כן, בנוגע לכלבנות טיפולית במידה ואנו מעוניינים להתנסות בשיטה זו, או להציע אותה לאנשים הקרובים אלינו וזקוקים לסיוע ושיקום?
הדבר הראשון שיש לוודא הוא כי פונים למטפלים מוסמכים, מקצועיים ומנוסים בתחום זה. מקצוע זה נלמד כיום בצורה מסודרת ומעמיקה במסגרת לימודי כלבנות טיפולית, כך שלא כל מי שמצהיר על עצמו כמטפל בעזרת כלבים או בעלי-חיים הוא בהכרח אכן מוסמך ומתאים להעביר טיפולים אלו.
לאחר שווידאתם שאתם יוצרים קשר עם מטפלים מקצועיים, מוסמכים ומנוסים בכלבנות טיפולית, חשוב להיפגש עימם ולשים לב לאופן בו הם עובדים עם הכלבים, וספציפית לאופן בו הם מתייחסים לכלבים ומטפלים בהם. כל מטפל מקצועי בכלבנות טיפולית אמור להתייחס לכלבים בעזרתם הוא מסייע למטופליו באותה רמה של תשומת לב והתחשבות בהן הוא מתייחס לאנשים שסביבו - למטופליו, מכריו ואהוביו.
חשוב לזכור, כי מערכת היחסים של האדם עם הכלב, הן בתחום הכלבנות הטיפולית והן באופן כללי בעולם, היא מערכת יחסית הדדית. הכלב והאדם מסייעים אחד לשני ונעזרים אחד בשני. רק מטפל/ת אשר מונחים על-ידי ראיית עולם מסוג זה ואכן מתייחסים לכלבים בצורה הטובה והראויה ביותר, ולא בתור כלי עבודה גרידא, הם מטפלים מקצועיים באמת, כאלו המחזיקים הן בהבנה והן בחמלה הנדרשת על-מנת להעניק טיפול אפקטיבי ונכון.

תאריך:  16/05/2019   |   עודכן:  16/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קבוצת רפאל נדל"ן
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
חגיגת אירועים משמחים כדוגמת ימי הולדת בווילות במרכז הארץ
אלי רביד
משקיעים רבים מחפשים השקעה במחיר נמוך, שתניב תשואה גבוהה    רבים מהם לא מודעים לכך, ששוק הנדל"ן בארה"ב יכול להניב להם תשואות גבוהות במיוחד תוך השקעה לא גדולה    שמעון אייזנברג, מנכ"ל רילטי אקזקיוטיב: "ארה"ב מעודדת משקיעים זרים, זו השקעה שנגישה לחלקים רבים באוכלוסייה"
כתיבת המומחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il