X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

בשנים האחרונות פותחה תוכנית חדשנית ללימודי חינוך מיוחד בבתי-הספר. תוכנית זו מאפשרת לילדים בעלי מוגבלויות שונות, שימוש בטכנולוגיות חדשניות שעשויות לסייע להם בפן המוטורי, בפן השמיעה וכן בשיפור יכולות רבות. היום יש כלים טכנולוגים רבים המותאמים אישית לכל תלמיד ולצורך המיוחד שלו - חשוב מאוד למצוא את הטכנולוגיה המתאימה לילד ולראות שיפור מהותי כבר בשלב הראשון. הינה שלוש אופציות טכנולוגיות שיכולות להתאים לבעלי מוגבלויות עם אתגרים שונים.
למידה שיתופית
יש הרבה תלמידים שמעדיפים ללמוד לבד ויש כאלה שדואגים תמיד ללמוד בקבוצות. מוסדות החינוך הבינו את הצורך של תלמידי בית-הספר עם השנים ופיתחו טכנולוגיה חדשה המאפשרת לילדים ללמוד באופן שיתופי: בבית, בחדר ובמסגרת אחרת מחוץ לבית-הספר כשהשיעור משודר מרחוק.
אופציית לימוד מרחוק מאפשרת לתלמיד להחליט - האם הוא מעדיף ללמוד באופן עצמאי או יחד עם חבריו ללימודים? לצורך הלמידה המתוקשבת, התלמידים צריכים להצטייד בציוד מתקדם שבאמצעותו הם מצליחים להקשיב לשיעור בצורה מדויקת. כמו: אוזניות, מצלמות ומיקרופונים.
מוסדות החינוך מעודדים לימוד מרחוק בצורה שיתופית לתלמידים מהמסגרות לחינוך המיוחד. ברגע שתלמידים עם מוגבלויות שונות נפגשים יחד ללימוד משותף, הם מצליחים לדבר על הדברים בשפה שלהם וללמוד באופן נוח יותר. היתרונות ללימוד באופן הזה הם רבים: התלמידים יוצרים אינטראקציות חברתיות עם הסביבה וגם עם מערכות הלמידה מרחוק, שהן לכשעצמן חשובות מאוד לחיזוק היכולות המוטוריות.
טכנולוגיית האייפד והמסכים
קידום למידה משמעותית ושילוב תהליכי למידה באמצעות מחשבים ניידים ואייפדים נכנס בפועל למוסדות החינוך לפני מספר שנים. מטרת השילוב של האמצעים הטכנולוגיים הללו היא שיפור יכולות השימוש במחשבים ניידים ובטאבלטים לצורכי למידה.
הטכנולוגיה הזו מתאימה לגילאי 21-6 ולתלמידים עם מוגבלויות שונות, כמו: הפרעות קשב וריכוז, אוטיזם ובעיות של מוגבלויות קשות יותר. בגלל מוגבלותם, האייפדים ומחשבי הנייד מצליחים לעודד את התלמידים להביע, לנסות ולהתנסות במכשור טכנולוגי וכך לשפר את בעיית הדיסלקציה שקיימת בעקבות בעיות קשב וריכוז ושיפור ביכולת הכתיבה והדיבור. במהלך השימוש בטכנולוגיה, ניתן להבחין מיד כי התלמיד מציג יכולות אינטליגנטיות שונות הן בהבנה בשימוש במכשירים הדיגיטליים וברצון התמידי לדעת וללמוד עוד.
סמלים אינטראקטיביים
יש הרבה תלמידים שמתקשים עם בעיות קריאה, תקשורת, שימוש בסמלים גרפים, בקריאה ובכתיבה. היום לימודי חינוך מיוחד מציעים לתלמידים להשתמש בתוכנת כתיבת בסמלים שמאפשרת להם לחזק את: מיומנויות הכתיבה, הדיבור והתקשורת. התוכנה בעצם מציגה לילדים סמלים מדויקים יותר ולא רק סמלים בלי היגיון; מוצגות בפניהם תמונות מוחשיות שבאמצעותן הם יכולים לזהות והביע את דעתם ותחושתם כלפי הסביבה על מה שהם רואים. השימוש בתוכנה זו, עשויה לשפר באופן משמעותי את יכולות האורייניות והתקשורתיות של הילדים.
איך מתאימים את הטכנולוגיה לילדים?
צוות ההוראה וכן ההורים מסתכלים על היכולות של התלמידים מהצד ולא ישירות על הקשיים שלהם. למשל: ילד שלא יודע קרוא וכתוב, אך מצליח לצייר באופן פנומנלי ולשוחח בעל-פה בצורה מצוינת; עבור הילד הזה ניתן להתאים מערכת טכנולוגית בדמות אייפד, שבתוכה קיימת אפליקציה או תוכנה שמאפשרת לו לצייר באופן תלת ממד ולשמוע במקביל דברים נוספים שהוא כותב. כך הילד יוכל גם לממש ולחזק את היכולות המצוינות שלו בציור ובדיבור.
לסיכום, לימודי חינוך מיוחד יפתחו בפניכם צוהר שלם של פתרונות טכנולוגים עבור ילדים בעלי מוגבלות. חשוב מאוד לדעת להתאים את האמצעי הטכנולוגי באופן מדויק לילד, לברר על שילובים נוספים שידגישו את החוזקות שלהם ובכך להוביל לשינוי משמעותי גם בהתפתחות הילד וגם בביטחון העצמי שלו.

תאריך:  26/05/2019   |   עודכן:  26/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il