X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

מעוניינים להתמחות בלימודי מחשבים אבל לא יודעים את ההבדלים בין לימודי סייבר לתואר ראשון לבין תואר במדעי המחשב? במאמר זה ננסה לעמוד על ההבדלים בין שני התארים, אילו סוגי משרות נפתחות בפניכם כאשר אתם לומדים כל אחד מהם? ואילו תחומים תלמדו בכל אחד מהם?
לימודי סייבר
לימודי סייבר עוסקים בהיבטים שונים של אבטחת מידע ארגוני, לאור סיכונים שונים מצד האקרים המעוניינים לחדור למערכות מידע; אם מסיבה כלכלית; על-מנת לגנוב פרטי אשראי; כחלק מודיעין עסקי; על-מנת לגנוב סודות ממתחרים או על-מנת לגרום לתקוף מערכות מחשוב ותשתית של מדינות שלמות ולשתקן.
במהלך התואר נלמדים גם היבטים אתיים רבים, הקשורים לתחומי אתיקה ומשפט: במרחב הקיברנטי, מדיניות סייבר בארגונים, היבטים גאוגרפיים וחברתיים וכן מתודולוגיות ותקנים בתחום. הקורסים השונים כוללים: הן מידע תיאורטי והן מידע מעשי ובסיום התואר, כל סטודנט ידע להתמודד בצורה מעשית עם מתקפות סייבר, כיצד ליצור תשתיות וארכיטקטורות להגנה? וכן קריפטוגרפיה ופיתוח מאובטח.
התואר מועבר על-ידי מומחי סייבר, ופותח דלתות לעבודה בחברות העוסקות: בתחום הביטחוני, בחברות היי-טק ופיננסים, בחברות ביטוח וחברות ממשלתיות כמומחה אבטחת סייבר.
לימודי מדעי המחשב
לימודי מדעי המחשב, לעומת זאת, כוללים תחומים רבים שאינם קשורים לתחום אבטחת המידע. הם מיועדים להכשיר מפתחים לבנייה של פתרונות טכנולוגיים בחיי היום יום. כמו: תוכנות מחשב, אפליקציות, תקשורת, מערכות אינטליגנציה מלאכותית, מסדי נתונים וביג דאטה בהם נעשה שימוש כמעט בכל חברה בישראל ובעולם.
בין הקורסים הנלמדים בתואר זה ניתן למנות: פיתוח מונחה עצמים בשפות כמו JAVA, C# או פייתון, התמחות בהנדסת תוכנה ומערכות, שילוב של מערכות תקשורת ואינטרנט, וכדומה. בנוסף ישנם קורסים מתקדמים יותר כמו: ביג דאטה, עיבוד מקבילי ואינטליגנציה מלאכותית המשולבים כחלק מהתואר, ומיועדים להכין את הסטודנטים למשימות השונות שיבצעו במהלך עבודתם, לאחר שיסיימו את התואר.
אז מה ההבדל בין לימודי סייבר לתואר במדעי המחשב?
תואר במדעי המחשב הינו תואר כללי יותר, הפותח דלתות למשרות בחברות קטנות ובינוניות ואפילו לפתיחה של עסק עצמאי בתחום התכנות. לעומת זאת, לימודי סייבר, מכשירים את הסטודנטים למקצוע עתידני, מלא באתגרים ובהזדמנויות להיות חלק ממערך ההגנה של ישראל. המשותף לשני התחומים הוא - היכולת להשתלב בתפקידי מפתח בחברות הייטק וחברות תקשורת גדולות כאשר התפקידים עצמם שתמלאו לאחר שהתקבלתם יהיו שונים מעט.
מה השכר הצפוי בכל אחת מהמשרות?
שני התארים מאפשרים לכם להשתלב בתפקידי מפתח, עם שכר ממוצע בין הגבוהים ביותר במשק. שכר של מתכנת מתחיל לאחר תואר במדעי המחשב מתחיל היום מ-12,000 שקלים ויכול להגיע עד ל-30,000 שקלים לתפקידי ניהול פיתוח בכירים.
שכר של מומחה אבטחת סייבר מתחיל אומנם משיעור דומה - 13,000 שקלים למומחה אבטחת מידע מתחיל, אך מסוגל להגיע לסכומים גבוהים של 30,000 ואף 40,000 שקלים למומחה אבטחת מידע. דרגים ניהוליים ומפתחים בכירים, בתחום אבטחת המידע מוצאים עצמם פעמים רבות בתפקידים הדורשים סיווג ביטחוני גבוה, ומגיעים גם למשכורות מעט גבוהות יותר מהמשכורות שציינו.
לסיכום, הן תואר במדעי המחשב והן לימודי סייבר, פותחים בפני הלומדים דלתות רבות בשוק ההיי-טק המקומי בישראל וכן ברחבי העולם. תחומים אלה, מאפשרים כניסה קלה יחסית לעולם המתגמל של ההיי-טק בישראל. הביקוש למומחי סייבר כיום, גבוה יחסית בגלל איומים שונים - הן בפן העסקי (גניבת מידע עסקי) והן בחדירה למערכות מידע לצרכי טרור או שיבוש בחירות במדינות שונות.
לימודי מדעי המחשב, עם זאת, מעניקים את הידע הדרוש על-מנת להצטרף למאות אלפי חברות בארץ ובעולם בתפקידי פיתוח קוד, ניהול צוותי פיתוח, אלגוריתמאים, מנהלי בסיסי נתונים בניית אתרים ואפליקציות ותפקידים רבים נוספים.

תאריך:  11/06/2019   |   עודכן:  11/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורן ברנע
שפיצר, בוליט, גרייס או בלון? בשוק שיש בו מגוון רחב של סוגי הלוואות, איך יודעים מה ההלוואה הכי נכונה עבורכם? בחירת ההלוואה הנכונה היא חלק בלתי נפרד מהתנהלות פיננסית נבונה ואנחנו כאן כדי לעזור לכם לבחור נכון
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
תיק השקעות מנוהל הוא אפיק השקעה נוסף ופופולרי בקרב הציבור הישראלי, בייחוד לנוכח הרווחים הפוטנציאליים וקלות ההשקעה היחסית, מצד הלקוח    בשורות הבאות, תוכלו למצוא עקרונות ניהול בסיסיים, הן מצד מנהלי ההשקעות והן מצד הלקוח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il