X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לאיזה בסיס אלקטורלי מכוון נתניהו?

נתן אשל: לשלב ערבים בהנהגת המדינה

מקורבו של ראש הממשלה ומי שניהל מטעמו את המו"מ הקואליציוני קורא לימין להקים גשר אל החברה הערבית בישראל על בסיס נושאי כלכלה, חינוך וביטחון פנים "עלינו לקשור את גורלנו עם ערביי ישראל, להניח בצד נושאים ללא פתרון בטווח הנראה לעין" קורא לבלוק טכני במפלגות הימין
▪  ▪  ▪
אשל. מהקרובים ביותר לנתניהו [צילום: פלאש 90]

נתן אשל, מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומי שניהל מטעמו את המשא-ומתן הקואליציוני הכושל לאחר שנבחרה הכנסת ה-21, קורא לשילוב ערבים בהנהגת המדינה וטוען כי ערביי ישראל חשים שהשמאל הישראלי ניצל אותם במשך עשרות שנים וכי על הימין הישראלי לבנות גשר אל החברה הערבית.
"ברור לי שאפסיד תמיכה ואקומם נגדי חברים רבים וטובי - אבל עלינו לקשור את גורלנו עם ערביי ישראל", כתב במאמר שפרסם (יום ב', 17.6.19) בעיתון הארץ. לטענתו, יש לבנות חיים משותפים ליהודים ולערבים סביב שלושה נושאים: חינוך, כלכלה וביטחון פנים. "סביב המכנה המשותף הזה אנחנו חייבים לבנות חיים משותפים, ולהניח בצד נושאים שאין להם פתרון בטווח הנראה לעין", טען.
עוד הוסיף כי במשך מאות שנים חיו יהודים במדינות מוסלמיות, פרחו בהן והרגישו מוגנים. "אין סיבה שכשהתהפכו היוצרות והיהודים הם הרוב - המיעוט המוסלמי לא יוכל לחיות פה ברווחה ומתוך שיתוף פעולה מלא, כולל שותפות בהנהגת המדינה", כתב.
אשל טען כי דווקא הימין הישראלי יכול וצריך לבנות את הגשר אל רוב הציבור הערבי. "פגשתי חלק גדול מהמנהיגים של ערביי ישראל שאינם פוחדים להזדהות עם מטרות אלו [כלכלה, חינוך וביטחון פנים]. הם מרגישים שהשמאל הישראלי ניצל אותם במשך עשרות שנים והשתמש בהם כבשר תותחים פוליטי, ומודים שמה שנותן להם שלטון הימין, בתקציבים ובכבוד, לא קיבלו בעבר.
כראיה לדבריו נזקק אשל להשתתפות של ערביי ישראל באבלו של נשיא המדינה, ראובן ריבלין, על מות רעייתו למרות היותו חניך בית המדרש הרוויזיוניסטי, לעומת הימנעות נציגי הציבור הערבי מהשתתפות בהלווית הנשיא שמעון פרס. "זאת, משום שלא קיבלו ממנו דבר", כלשונו.
במאמרו תוקף אשל את ראשי מפלגות הימין מן הציונות הדתית, מגזר שאליו הוא משתייך, וטען כי על הימין "להפסיק להתפצל כמו אמבה", כלשונו. הוא קרא למפלגות הימין להתאחד לבלוק טכני שיאחד את איחוד מפלגות הימין עם הימין החדש ועם מפלגת זהות בראשות משה פייגלין וכינה את ראשי אותן מפלגות ואת יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, "נביאי שקר". "כל מי שלא יצטרף לבלוק יידע שבוחרי הימין לא יצביעו לו יותר. איבדנו שמונה מנדטים שלא נספרו, הצבענו למפלגה שבראשה עומד מי שגנב קולות מצביעי הימין ובתוך שמונה חודשים הפיל פעמיים ממשלת ימין [אביגדור ליברמן, א.ו.]. כמה פעמים תאמינו לאותם נביאי שקר?", לשון המאמר.

תאריך:  17/06/2019   |   עודכן:  17/06/2019
+ביטן: נתניהו לא היה יכול לקיים הבטחתו להשארת תיק החינוך בליכוד
19:08 17/06/19  |  

ח"כ דוד ביטן ל'קול ברמה': "נתניהו לא יכל לקיים את ההבטחה שלו להשאיר את החינוך בידי הליכוד, בגלל אילוץ קואליציוני". מנגד טען, כי אין שום סיבה לתת לסמוטריץ' את תיק המשפטים, וזה יישאר בידי הליכוד".

+ישראל חופשית מגנה את מינוי פרץ וסמוטריץ'
19:07 17/06/19  |  

ישראל חופשית מגנה את מינוים של פרץ וסמוטריץ' לשרים בממשלה. אורי קידר מנכ"ל ישראל חופשית אמר: "נתניהו נתן את תיק החינוך לאדם שהתבטא באמירות התומכות בהדרת נשים ובהגברת ההדתה, שר חינוך שהתנגד לפגוש נשים דתיות שבחרו להתגייס לצבא ולשרת את המדינה, והפקיר הערב את עתיד התחבורה בישראל כשנתן את תיק התחבורה לידיו של אדם שישאיר אותה מאחור בשם ערכים חשוכים. שר תחבורה המתנגד לעבודות תשתית בשבת וכופה על כולנו פקקי ענק בשם אמונות קיצוניות". מנכ"ל התנועה החילונית הרדיקלית טען כי נתניהו הפנה עורף לרוב מוחלט של הציבור ולרבים מאוד ממצביעי הליכוד, כי מצבו המשפטי לא מאפשר לו לבחור בערכיו של רוב הציבור על פני החשש מהכלא.

+בחירות לראשות העבודה - ב-2.7.19
18:57 17/06/19  |  

פשרה במפלגת העבודה: בוטל המשאל שהיה צפוי להיערך בסוף השבוע. הבחירות המקדימות לראשות הרשימה ייערכו ב-2 ביולי, והוועידה תכריע על השארת הרשימה הקיימת או בחירות מקדימות חדשות.

+לפיד: תפקיד לסמוטריץ' בקבינט - טובתו האישית של נתניהו
18:41 17/06/19  |  

ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן): "מעניין איך פועל קבינט בטחוני בימי דוד ושלמה המלך. לתת יד על ההגה הבטחוני של מדינת ישראל לסמוטריץ' זה אומר שנתניהו כבר לא מבדיל יותר בין טובת המדינה לטובתו האישית".

+סמוטריץ': נעשה הכל כדי ששדה דב לא ייסגר
18:39 17/06/19  |  

שר התחבורה המיועד בצלאל סמוטריץ' בהצהרה ראשונה: "נעשה הכל בעזרת השם כדי ששדה דב לא ייסגר. מעמדת שר התחבורה יש לי אכן אחריות גדולה יותר ואשתדל בלי נדר לעמוד בה". מוקדם יותר היום הפגינו מאות מוחים מול מעון ראש הממשלה בירושלים.

+איימן עודה: מקווה שסמוטריץ' לא יתאכזב
18:15 17/06/19  |  

יו"ר חד"ש-תע"ל ח"כ איימן עודה: "‏ברכות לשר התחבורה החדש בצלאל סמוטריץ'. מקווה שלא יתאכזב כשיגלה שאי אפשר לסלול כביש חזרה לימי הביניים".

+נתניהו עוצר את סבב מינויי השרים
17:43 17/06/19  |  

חברי הכנסת יואב קיש, ציפי חוטובלי ודוד ביטן מהליכוד עודכנו כי נתניהו לא ימשיך בסבב מינויים בממשלה ועוצר כרגע במינוי סמוטריץ' ופרץ. גם את אורי אריאל נתניהו מסרב לפטר למרות הדרישות מבית (שירית אביטן, מקור ראשון).

+פרץ לחינוך וסמוטריץ' לתחבורה
17:29 17/06/19  |  איתמר לוין, עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ח"כ סמוטריץ' יקבל גם חברות קבועה בקבינט, אך לא יקבל תיק נוסף בממשלה כדי להשאיר את אורי אריאל בחקלאות  ▪  ח"כ רפי פרץ ישמש כמשקיף  ▪  המפלגות סיכמו שהשותפות ביניהן תימשך גם במהלך מערכת הבחירות ולאחריה

פרץ מתקבל בכניסה לשמשרד החינוך ע"י מנכ"ל המשרד. רגע לפני החיבוק
+מליאת הכנסת תקיים שני דיוני פגרה
14:32 17/06/19  |  

מליאת הכנסת הודיעה כי לפי דרישתם של למעלה מ-25 חברי כנסת, ועל פי החלטת יו"ר הכנסת, תקיים מליאת הכנסת שני דיוני פגרה. ביום שני (24.6.19) בשעה 12:00, תתכנס המליאה לדיון פגרה בנושא: "הגירעון בתקציב". דיון נוסף יתקיים ביום שני (1.7.19) בשעה 11:00, בנושא: "תקצוב למיגון בעוטף עזה, לרבות בערים הגדולות".

+סמוטריץ': הבחירות אינן על מדינת הלכה
12:27 17/06/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר האיחוד הלאומי אומר כי ראש הממשלה נופל לבור שטומן לו ליברמן בנושאי דת ומדינה  ▪  "ליברמן, לפיד ורון קובי עסוקים בקמפיין שנאה והפחדה, שנועד להסיט את תשומת הלב מסכנותיה של ממשלת שמאל"

סמוטריץ'. "לא להוט להיות שר" [צילום: אביב - ניהול קרנות]
+גן החיות הטורפות
11:52 17/06/19  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי  ▪  והפעם - איבדה, בכל מאודם, חופש והתפארות

רוסו. גורם חשוב [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ליברמן: "כלי התקשורת הימניים עסוקים בפולחן אישיות של איש אחד"
11:34 17/06/19  |  

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התייחס להעברת כספי הסיוע הקטארי לרצועת עזה וכתב בחשבון הפייסבוק שלו": ״תסבירו לי כי אני לא מצליח להבין. כל בר דעת רואה את השריפות המציתות אש ביישובי עוטף עזה על בסיס יומי, ובתמורה 25 מיליון דולר מועברים לחמאס באישור ממשלת ישראל. איפה אתם "ישראל היום", "ערוץ 20", "גלי ישראל", "ערוץ 7", כלי תקשורת המתיימריםכביכול לייצג את הימין? מדוע אתם מתעלמים כמעט לחלוטין מהמשך תשלומי הפרוטקשן ומהכניעה המבישה הזאת לארגון טרור? איפה היתם אתמול כשהועברו 25 מיליון דולר למחבלים בעזה? דווקא אתמול בחרתם לשתוק כמו דגים. המסקנה האחת והיחידה שלי היא שכלי התקשורת האלו אינם אידיאולוגים אלא פרסונאליים. אין להם שום קשר לימין, הם לא עוסקים בקידום הרעיונות הלאומיים, אלא אך ורק בפולחן אישיות של איש אחד.״

+העבודה - פרס ורבין החריבוה
11:10 17/06/19  |  עמוס שנער   |   לרשימה המלאה

במפלגת העבודה נזכרים בערגה בפרס וברבין מנהיגיה הדגולים מבלי להבין שדווקא הם היו אלו שריסקו אותה  ▪  אהוד ברק פורר את המפלגה סופית אך עיקר האשמה היא על מי שהחל בהריסה  ▪  אבי גבאי לעומת זאת לא כשל יותר מהאחרים  ▪  הוא רק עבר שם במקרה בזמן הכי פחות מתאים

גבאי. לא אשם [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]
+בן גביר: "אם נתניהו ימשיך לשלם פרוטקשן לחמאס לא תהיה לו קואליציה"
10:02 17/06/19  |  

עו"ד איתמר בן גביר, מראשי עוצמה יהודית תוקף בחריפות את ראש הממשלה ושר הבטחון נתניהו בעקבות העברת הכסף הקטארי לחמאס: "אלפי דונמים שרופים, מאות אלפי ילדים בדרום שמפחדים ללכת לישון, ובמקום להנחית על חמאס מכה קשה נתניהו ממשיך במדיניות החלשה והמתפרסת שלו ושוב מלמד את החמאס שהטרור משתלם, בפעם המי יודע כמה. סיפורי הסבתא לפיהם החמאס מורתע כבר לא עושים רושם על אף אחד". בן גביר מוסיף כי "נתניהו הבטיח מדיניות של ימין חזק, אולם כרגע נדמה שמי שעומד בראשות הממשלה היא זהבה גלאון. מימין לנתניהו חייבת לצאת הבהרה חד משמעית לראש הממשלה: אם תמשיך לשלם פרוטקשן לחמאס, לא תהיה קואליציה".

+גנץ: "מזוודות הדולרים שוב עוברות ואין הישג מדיני"
09:37 17/06/19  |  

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, צייץ בטוויטר: "מדובר אובדן ההרתעה - מזוודות הדולרים שוב עוברות ואין הישג מדיני שיבטיח שקט לתושבי העוטף".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתן אשל: לשלב ערבים בהנהגת המדינה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
"לשלב ערבים בהנהגת המדינה"
הפרחות  |  17/06/19 11:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
עידן יוסף
רשימת הימין החילוני בראשותו מתחייבת להילחם למען גיוס חרדים, ביטול חוק המרכולים ולמען תחבורה ציבורית בשבת
איציק וולף
שרת המשפטים לשעבר קוראת לממשלת ישראל שלא לפספס את חלון ההזדמנויות הנדיר שנוצר לקביעת עובדות בשטח    "אסור לעשות כל ויתור מדיני או ויתור על שטח. ישראל צריכה ליישם את החוק הישראלי באזור סי"
איציק וולף
יו"ר סיעת ישראל ביתנו פנה ליו"ר הכנסת וביקש לקיים דיון מיוחד של מליאת הכנסת במשבר התקציבי החמור שאליו נקלעה מדינת ישראל    "אי-אפשר להתמודד עם בעיה כשמסתירים אותה מתחת לשטיח"
מנחם רהט
מערכת הבחירות המיותרת שלתוכה הטיל אותנו נתניהו, עלולה לשמש מקפצה יעילה למפלגת הכלאיים כחול-לבן לכיבוש הממשלה הבאה של ישראל – בתמיכת מאוכזבי נתניהו בימין, שנפשם מתעבת את התנהלויותיו השערורייתיות בתחומים שונים
בעז שפירא
הכיצד ניתן לחבר את כל הגורמים הנ"ל לכוח גדול אחד, ולו ב"בלוק טכני" והשנייה - האם ישכילו השותפים בכוח לדלג מעל משוכה המתבררת בכל פעם מחדש כגבוהה מאוד - תפקידים, אגו, שאיפות אישיות, כוח והנהגה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il