X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / פַּנְדוֹרָה
יעל בן-יהודה ז"ל [צילום: באדיבות המשפחה]
הקריינית יעל בן-יהודה מתה בגיל 81
במשך שנים רבות קריינה חדשות בקול ישראל עלתה לכותרות כאשר סירב מטעמי מצפון לקריין פרסומת לפולקסווגן הגרמנית
יעל בסוף שנות השישים

בסוף השבוע (יום ה', 27.6.19) הלכה לעולמה קריינית קול ישראל לשעבר יעל בן-יהודה (רוקני), שקולה ליווה אותנו במהדורות החדשות ובתוכניות אחרות במשך שנים רבות. בת 81 הייתה במותה.
בן יהודה נולדה בהרצליה בשנת 1938, לרחל וירחמיאל בן-יהודה, בת שנייה אחרי הבת הבכורה אביבה, לימים אביבה חרמון, שהייתה שנים רבות מורה ומחנכת בבית ספר ברמת גן.
אביה של יעל, ירחמיאל קולבזון, ששינה שם משפחתו לבן -יהודה, היה איש חינוך והיה מנהל בית ספר "תרבות" בעיר מריאמפול שבליטא. אמה רחל לבית מינץ, ילידת ליטא שעלתה לארץ ב-1922, הייתה חברת קבוצת עין חרוד.
בשנת 1941 עברה יעל והיא בת 3 לערך עם הוריה ואחותה אביבה להתגורר במושבה גדרה. המשפחה התגוררה במקום במשך כ-7 שנים. בשנת 1948, בשלהי השלטון הבריטי בארץ, עברה יעל עם הוריה ואחותה להתגורר בתל אביב בצפון הישן של העיר באזור נחל הירקון.
בן-יהודה הייתה חניכה בתנועת הנוער "התנועה המאוחדת". את שירותה הצבאי עשתה בנח"ל בקיבוץ האון. לאחר שחרורה עבדה כמזכירה במשרדי מפא"י בתל אביב, ובהמשך עברה ללמוד ספרות וחינוך באוניברסיטה העברית בירושלים והייתה מזכירה בסיעת מפא"י בכנסת בירושלים.
ב-1964 נישאה למרדכי רוקני, לימים פרופסור ומרצה לפיזיקה באוניברסיטה העברית בירושלים. ב-1963 החלה לעבוד בקול ישראל. בהתחלה הייתה קריינית רצף ומגישת תוכניות, וסמוך למלחמת ששת הימים החלה לקרוא חדשות. במשך שנים רבות ניהלה את מדור הקריינים, ולאחר מכן עד צאתה לגמלאות הייתה כתבת לענייני חינוך וכתבת בית הנשיא. בין התוכניות שהגישה לאורך השנים: "שירי עדות כבקשתך" (שנות ה-60), "הכל פתוח", "עוד מעט שבת", "דף ועוד דף" (שנות ה-80) ועוד.
סירבה לקרוא פרסומת של פולקסווגן
ב-1966 התפרסמה יעל בן יהודה כשסירבה לקרוא פרסומת ליצרנית הרכב הגרמנית "פולקסווגן" ונימקה זאת מטעמים מצפוניים, לאחר שחלק גדול ממשפחתה נספתה באירופה. יעל הייתה צריכה לקרוא את הסיסמה "יש פולקסווגן - אין בעיות". היא סירבה, וכך גם יתר חבריה לרדיו כאות סולידריות.
היא נקראה לבירור אצל נקדימון רוגל מהנהלת הרדיו, שהבהיר לה כי אל לה לצנזר את הטקסטים של גורמים מסחריים. בלית ברירה היא קריינה בהתרגשות את הססמה עד שנשמעה משובשת. אנשי פולקסווגן בתל אביב התקשרו לקול ישראל לברר לסיבת הקריינות הבלתי מהוקצעת, אולם הם לא קיבלו הסבר לכך. מנחם בגין הפנה שאילתה בעניין לראש הממשלה לוי אשכול, כיצד זה שמכריחים בת ישראל לקרוא פרסומת לתוצרת גרמנית, שהשיב כי לא יכריחו קריינית לקרוא וכך נאלץ רוגל להוציא מכתב בעניין. לבסוף הוחלט לתת לקריין אחר שירצה בכך לשדר פרסומת זו.
סמוך למלחמת ששת הימים החלה לקרוא חדשות. במשך שנים רבות ניהלה את מדור הקריינים, ולאחר מכן עד צאתה לגמלאות הייתה כתבת לענייני חינוך וכתבת בית הנשיא. לאחר פרישתה מרשות השידור בתחילת שנות ה-2000 הייתה מתנדבת באגודה לזכויות האזרח וב"יש דין" - ארגון מתנדבים לזכויות אדם המזוהה עם השמאל. יעל בן יהודה הלכה לעולמה כתוצאה ממחלת סרטן ריאות.
הותירה אחריה את בעלה הפרופסור מרדכי רוקני, בת מיכל ושני בנים אורי ודני ונכדים. הלוויתה תתקיים ביום ראשון 30.06.19, בשעה 18:00, בבית הקברות "מנוחה נכונה" כפר סבא.

תאריך:  29/06/2019   |   עודכן:  29/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקריינית יעל בן-יהודה מתה בגיל 81
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
היתה אחת הקרייניות הטובות של
מנוחתה עדן  |  30/06/19 05:38
2
על רחל מינץ אימה של יעל ז"ל
נצר גבריאל  |  30/06/19 19:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שידור ציבורי
משה נסטלבאום
טור דעה אישית בשלישי שלא דופק חשבון    שידורי תאגיד השידור הציבורי אובייקטיביים או מוטים? האם הכותרת שהופיעה בשידורי האקטואליה של התאגיד "בנימין נתניהו: מנהיג פוליטי או מנהיג כת" היא כותרת אובייקטיבית שראויה למשדרי אקטואליה?    האם ראוי שדעה אישית של עורך בתאגיד תשמש כותרת על המסך?    ומי דואג לכך שהשידורים יהיו אובייקטיביים ללא נימה אישית? - אף אחד
משה נסטלבאום
טור דעה אישית בשישי שלא דופק חשבון    יד רוחצת יד, חבר מביא חבר ואין מי שנדרש לתת הסבר    כך הפך תאגיד שידור ציבורי לגוף מסואב שמבצע מינויים לא ראויים    ח"כ לשעבר מש"ס מגיש יומני חדשות    עיתונאי שסיקר את התאגיד ואת החינוכית בניהולו של אלדד קובלנץ הוא עכשיו סמנכ"ל הרדיו    מנהלי הרדיו לדורותיהם לא היו מעלים בדמיונם שלי-אור אברבך יישב על כסאם    לקרוא ולא להאמין
עידן יוסף
ועדת הבדיקה המיוחדת של התאגיד לעניין אופן קבלת עובדים יוצאי הרשות מגלה כי נעשו שגיאות מצד חברת ההשמה באופן מיון המועמדים, אך התקלות בעניין "רשימות הסינון" היו נקודתיות לגבי מעט עובדים, ובקושי נחשפו לעיניים לא ראויות
עידן יוסף
לתפקיד המנכ"ל התקבלו 17 מועמדויות, מהן 9 שעמדו בתנאי הסף    לא נמסר מה היו נימוקי הבחירה
משה נסטלבאום
טור אישי בשלישי    מי הכין את הרשימות השחורות בתאגיד?    למה מבקר המדינה מתנגד להארכת מינויו של קובלנץ?    במה מסתכנים חברי מועצת התאגיד    ולמה קובלנץ חייב ללכת הביתה?    סיפור על שכרון כוח של איש אחד
רשימות נוספות
בג"ץ ימנע את פיצול החדשות מתאגיד כאן  /  איתמר לוין
חברות מצריות נגד כאן  /  יצחק דנון
מעבר התאגיד לי-ם - רק אחרי האירוויזיון  /  עידן יוסף
עונת המינויים החלה  /  משה נסטלבאום
גיא זהר מפרק מוקשים  /  עידן יוסף
דברים שרואים מ"כאן"  /  יונתן כיתאין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il