X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כ-300 בעלי עסקים זועמים על הנחיית העירייה: מי שהציב מסכי וידאו בחנותו - חייב להסירם או שיאבד את רישיון הפרסום מנהלת מחלקת הפרסום: זה לא מתאים לבני ברק בעבר אישרה העירייה הצבת מסכי ענק במרכז העיר לטובת כינוסים פוליטיים של מפלגות חרדיות
▪  ▪  ▪
בעלי עסקים השקיעו עשרות אלפי שקלים
עיריית בני ברק. תקדים שלא קיים באף עיר [צילום: פלאש 90]

יעקב וידר. "צביעות בהתנהלות העיריה" [צילום: יוסי זליגר]

האדמו"ר מתנגד לוידאו
רק אתמול, בחתונת הענק שנערכה בחסידות ויז'ניץ בבני ברק, ניתן היה לראות דוגמה מאלפת להתנגדות של רבנים לעצם השימוש במדיה של וידאו.
חסידים רבים של האדמו"ר מויז'ניץ שביקשו לראות תיעוד בשידור חי מן החתונה, אך היו בחו"ל, היו יכולים להירשם לשירות אינטרנטי שבו תמורת 57 דולר הם ראו רצף של תמונות מן החתונה. זאת, בשל האיסור שהטיל האדמו"ר על שימוש בוידאו.

עיריית בני ברק הודיעה לבעלי עסקים בעיר כי היא אוסרת עליהם להשתמש בשילוט וידאו לפרסום עסקיהם. זאת, על-אף פגיעה משמעותית ביעילות הפרסום המביאה לטענת בעלי העסקים להפסדים משמעותיים, ותוך שהעירייה מודה כי מי שעומדים מאחורי האיסור הם רבנים שטוענים שמסכי וידאו 'אינם מתאימים לבני ברק'.
ב-5 ביוני שלחה רבקי רובינשטיין, מנהלת מחלקת הפרסום והשילוט בעיריית בני ברק, מכתב לבעלי העסקים בעיר ובו פירטה את הכללים הנוגעים למסכי פרסום. על-פי הכללים הללו, פרסום וידאו או סרט במסכים באזורי המגורים בעיר ייאסר לחלוטין. בהקשר הזה היא חילקה בין אזורי המגורים בבני ברק - מז'בוטינסקי דרומה, באזור הלב החרדי של בני ברק, ללא סייג כלשהו, ומז'בוטינסקי צפונה, באזור הכולל את שכונת פרדס כץ, "בהתאם לאופי האזור".
עוד הודיעה כי גם כאשר יותר שימוש בשילוט דיגיטלי, באזורים המסוימים בצפון העיר, יחויבו בעלי העסקים להקרין על גביהם "מסר קבוע בלבד שאינו מרצד, מהבהב ו/או מתחלף", כלשונה. על-פי הכללים החדשים, הפרסום יוכל להתחלף לכל היותר פעם בחודש, ביום העבודה הראשון שבכל חודש לועזי. משמעות הדבר היא שאותם מסכי וידאו, שאמורים לאפשר לבעלי העסקים לפרסם מגוון של מוצרים באופן מתחלף ויעיל, ישמשו כשלטי חוצות רגילים. המגבלה שלפיה ניתן יהיה להחליף את השילוט רק פעם אחת בחודש גם תגרום לבעלי עסקים שלא יוכלו לערוך מבצעים שבועיים, כפי שנהוג במקומות רבים, משום שלא יוכלו לפרסם אותם בפני הלקוחות באופן יעיל. אם יעשו כך - ייתקעו עם פרסום לא רלוונטי למשך כל הזמן שיישאר עד לתחילת החודש הקלנדרי הבא.
מלבד ההנחיות הללו - הזכירה רובינשטיין לבעלי העסקים כי בדומה לשילוט בכל העיר - יידרש בכל מקרה אישור ורישיון מראש לפני כל פרסום. זאת, ככל הנראה על-מנת שניתן יהיה למנוע פרסומות הכוללות תמונות של נשים, כפי שבעבר ניסתה עיריית בני ברק למנוע פרסום תמונות שכאלה בשלטי חוצות העוסקים בבחירות.
בסיום מכתבה איימה רובינשטיין על בעלי העסקים כי חריגה מן התנאים הללו תבטל את רישיון הפרסום של העסק, ועלולה לגרור קנסות והליכים משפטיים.

"הרבנים והרבה חשובים אמרו"

בדיון שהתקיים בסוף חודש מאי בוועדת השילוט של עיריית בני ברק התגלה כי הגורמים המקצועיים ובראשם מהנדס העיר, ישראל קשטן, תומכים בהצבת פרסומים במסכי וידאו, אך רבנים בעיר לחצו לאסור את המדיה הזאת.
"מי החליט שצריך להוריד את המסכים? דווקא אני אוהב אותם", אמר קשטן בישיבת מועצת העיר. על כך ענתה לו רובינשטיין: "אבל רבני העיר והרבה מהחשובים אומרים שזה לא מתאים לבני ברק".
קשטן המשיך להקשות והעיר שממילא יש פיקוח על התוכן, באופן שימנע פרסום שאינו מתאים לרוח תושבי העיר החרדים. "אז למה צריכים להוריד?", שאל. על כך ענתה רובינשטיין: "עצם מסכים וטלוויזיות זה נוגד את בני ברק".

"נזק מיידי ופגיעה במקור ההכנסה"
עצומת בעלי העסקים בבני ברק

כ-300 בעלי עסקים בבני ברק זעמו על ההחלטה ופנו אל יו"ר סיעת הליכוד בעיריית בני ברק, יעקב וידר, בעצומה ובבקשה לסיוע בביטול האיסור. "מלבד הנזק הכלכלי האדיר שנגרם לעסקים שרכשו ושהתקינו מסכים וכעת עומדים בפני הפסד כלכלי של עשרות אלפי שקלים, ההחלטה גורמת לפגיעה עצומה בתפקוד העסקים בבני ברק ובמקור ההכנסה שלהם", ציינו.
עוד הוסיפו כי בעבר אישרה עיריית בני ברק לארגונים שונים ולמפלגות ולעמותות חרדיות להניח מסכי ענק במרכז העיר לעתים תכופות, ולעתים אף סייעה בכך, ואלו לעסקים ולחנויות - אסור. "אנו מצפים מעיריית בני ברק לשקול שנית את ההחלטה ולבטלה. היא חסרת היגיון ופוגעת בעיר ובתושביה", לשון העצומה.
חבר מועצת העיר, יעקב וידר, ניסה להעלות הצעה לסדר בעיריית בני ברק בנושא ולאשר החלטה שלפיה יאוחדו אמות המידה המתייחסות לפרסום בשילוט דיגיטלי ולא דיגיטלי ויבוטל האיסור. לדבריו, מדובר בהחלטה הפוגעת בחופש העיסוק ובחופש הקניין, שאין לה דוגמה באף עיר אחרת בישראל. עוד ציין כי ברור לו שעסקני העיר אינם מבינים את טיבו של שלט דיגיטלי, שבשונה משלט רגיל הוא נתון לשינוי ולעידכון בכל עת, ולכך בדיוק הוא נועד. לדבריו, עצם ההנחיה שניתנה בעיצומה של שנת 2019 מנוגדת לרישיון הפרסום שניתן לעסקים, שלפיו הוא יהיה בתוקף עד 31 בדצמבר.
"לא צריכה להיות כל בעיה בשלט דיגיטלי. גם בעל חנות פלאפל יכול להתפרנס תוך שימוש בשלט דיגיטלי. מדוע העירייה אוסרת זאת על עסקים, אבל מתירה לארגונים ולמפלגות המזוהים איתה להציב מסכי ענק במרכז העיר?", אמר בישיבה והאשים את הנהלת העירייה בצביעות. הצעתו נדחתה ברוב קולות.

ההנחיות החדשות - מכתבה של רבקי רובינשטיין
תאריך:  10/07/2019   |   עודכן:  10/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עיריית בני ברק אוסרת פרסום וידאו
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אירן זה כאן. צריך להפציץ את >>
הגלשנית  |  10/07/19 22:36
2
יופי! הצטרפתם למועדון!
בן משה  |  10/07/19 23:00
 
- לא הגזמת?
קיצוני משהו  |  23/07/19 00:40
3
אינשאללה בני ברק וחלק מירושלים
אפי מועלם  |  11/08/19 21:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר העיר
איתמר לוין
לימור ברזילי, שהייתה עוזרת ראש עיריית ראשון לציון, עומדת להודות שמסרה מידע של העירייה על מכרז פינוי הנפלים לחברות אופק ודיפנסיב שילד שזכו בו    התיק נגד הירש בפרשה נסגר מחוסר אשמה
איתמר לוין
סגן ראש המועצה לשעבר, ציון ידעי, מואשם שדרש מיריב פוליטי לוותר על תפקידו כסגן ראש המועצה, תוך איום שיפיץ סרטון בו הוא נראה מבצע אקט מיני בבית כנסת
איציק וולף
עו"ד מרדכי טימסית, שבנה בחצר ביתו בריכה תוך השתלטות על שטח ציבורי ובניגוד לפסיקת בית המשפט, התפטר מתפקידו כיו"ר ועדת הערר לארנונה במועצה המקומית בית אריה-עופרים    ההתפטרות נעשתה יממה לאחר פרסום טענת עיריית תל אביב כי הוא חייב לה מאות אלפי שקלים וכי ניסה להבריח נכסים באמתלת שווא של גירושין
איתמר לוין
יוסי בכר לא דיווח למשטרה על זיוף בידי ראש מטה הבחירות שלו    הפעילות העסקית בבית הירוק באוניברסיטת ת"א - בלתי חוקית    שטחים בגני התערוכה הועברו לחברת MIXER בצורה פגומה
איתמר לוין
מרים פיירברג נחשדה בקבלת שוחד מיזמי נדל"ן תמורת קידום ענייניהם    שימוע לסגן ראש העיר לשעבר, שמעון שר: ביקש וקיבל תרומות ב-3 מיליון שקל למוסדות צאנז מאנשי נדל"ן שבענייניהם עסק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il