X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ככה יעשה לח"כ אשר תומך בפיצול הסמכויות של היועמ"ש לאוליגרכית שלטון החוק שפנים בכובע שליפת השפן התורן כנגד לוין אינה אלא יריית פתיחה של עונת ציד ה"לא אנשי שלומנו"
▪  ▪  ▪
הוא לא משלנו. וככה יעשה לאיש אשר אינו משנן את הדוגמה מבית מדרשה של האוליגרכיה השיפוטית [צילום: אתר הכנסת]
בכך נוצר סיכוי ממשי לקדם רפורמה חיונית ביותר שהיא לצנינים בעיני האוליגרכיה השיפוטית. סביר להניח כי הטיפול המיוחד לו זכה ח"כ לוין הוא רק הירייה הראשונה במאבק שעתיד, על-פי ניסיון העבר, להיות מלוכלך למדי.

היועץ המשפטי לממשלה ייבחר מרשימת מועמדים שיומלצו על-ידי ועדת האיתור המיוחדת, זו שהוקמה כדי לבחור מועמדים ראויים לתפקיד זה, כחלק מלקחי "פרשת בראון -חברון" ומינויו הלא ראוי של רוני בראון [אז עו"ד ועסקן זוטר] לתפקיד. וועדות איתור יש להן תפקיד מובנה והוא לדאוג שהמועמד שיזכה בתפקיד יהיה לא רק ראוי מבחינת הכישורים האישיים, אלא גם שישתייך למועדון הנכון. כך, אם זכור, נמנעה בפעם הקודמת בחירתו של עו"ד מהשוק הפרטי לתפקיד ונבחר מר מני מזוז שלא נמנה אומנם על המעגל המרכזי אך עדיין היה חלק מ"המשפחה הלוחמת".
הכול הבינו שאם רוצים להשפיע על המינוי ולמנוע השגות וטענות מצד האוליגרכיה השיפוטית, יש לנסות ולהשפיע הן על הגדרת תפקיד היועץ המשפטי לממשלה והיקף סמכויותיו והן על בחירת המועמד המתאים בוועדת האיתור. על כך מתנהל המאבק ואם ברצון הקורא לדעת כיצד מתנהלת האוליגרכיה השיפוטית במאבק זה עליו לקרוא את עיתון הארץ, שהוא ביטאונה הלא רשמי של הקבוצה ומשרתה הנאמן ביותר.
אחד החברים בוועדה הוא ח"כ לוין מהליכוד, בעבר פעיל בלשכת עורכי הדין. מהרגע שהתברר כי ח"כ לוין עלול לתמוך במועמד לתפקיד היועץ המשפטי התומך בפיצול הסמכויות, כך שסמכות הייעוץ וסמכות האכיפה הפלילי יופרדו זו מזו, הוברר כי עלול לתמוך במי שאינו נמנה על המשפחה הלוחמת. לא יעלה על הדעת כי בתוך המשפחה יימצא מי שייבחר על בסיס הסכמתו להצעה שהקו הרשמי בפרקליטות דוחה בתוקף - אלא אם לא תהיה למשפחה ברירה אחרת.
בשל יחסי הכוחות בוועדה והאיום הגלום בו הפך לוין ליעד לגיטימי לחיסול ומיד נשלפו דברים שאמר לפני 12 שנה לדודי אפל בהם יצר באפל, לפי הטענה, רושם שיתמוך במועמדו בוועדה למינוי דיינים. אפשר לחשוב שהוא היחיד מבין הועדות הממנות הללו שאומר דברים כאלו לגורמים המנסים להשפיע - בחטא הזה חוטאים כולם. אפשר גם לחשוב שיריב לוין המציא את השיטה, המקובלת על פוליטיקאים, להגיד לכל אחד מה שהוא רוצה לשמוע. הסיפור, אם תסלחו לי על הביטוי, לא שווה יריקה, אבל די בו כדי לגרום למערכת עיתון הארץ לצקצק בלשונה ולקבוע כי :
"היועץ המשפטי חייב להיות אדם העומד מעל לכל חשד, ומכאן שגם המחליטים על שלושת המועמדים הסופיים לתפקיד - והשרים שיצביעו בעד אחד מהם - צריכים להיות כאלה. לא ייתכן שאין בכנסת נציג כזה, שיוכל לבוא במקום לוין, שהתפטרותו מתבקשת מאליה."
ברור שהיועץ המשפטי חייב להיות מעל לכל חשד של מערכת הארץ ומכאן שעליו להשתייך לאוליגרכיה השיפוטית ועליו להיות עצם מעצמה ובשר מבשרה של "המשפחה הלוחמת". מועמד אחר לא יהיה קביל על העיתון. יש לציין בחיוב שהארץ איננו מאמין ביעילות מהלך של סחיטה, בניגוד לחבר הכנסת אופיר פינס שקפץ על מציאת הפרסום והודיע כי :
"כנציג הכנסת והציבור בוועדה לאיתור יועץ משפטי חדש לממשלה על ח"כ לוין להוכיח כי הוא איננו עובד בשביל אף אחד. זאת ניתן להוכיח רק בצורה של בחירת יועץ משפטי משכמו ומעלה, בלתי-תלוי וישר, המחויב לשלטון החוק"
אתם הבנתם? כל חטאיו של ח"כ יריב לוין כשלג ילבינו אם יבחר נציג "בלתי תלוי וישר המחויב לשלטון החוק" נראה שהמאפייה יכולה ללמוד כמה וכמה שיעורים אצל ח"כ פינס כיצד לאיים מבלי להניח במפורש את האיום על השולחן.
מול מסע החיסול החדש של האוליגרכיה השיפוטית [כולנו זוכרים את הסיכולים הממוקדים בעבר] מן הראוי לדרוש מוועדת האיתור באופן חד-משמעי למצוא מספר מועמדים ראויים, רצוי מאד מחוץ למשפחה הלוחמת, ולדרוש כתנאי מוקדם מהמועמד הסכמה לפיצול סמכויות היועץ המשפטי. מי שלא יענה על תנאי זה אינו מתאים להתמנות לתפקיד כי הוא ימצא מראש בעמדת התנגשות קשה עם הדרג הפוליטי שעמו הוא אמור לעבוד.
היה זה אבא אבן המנוח שאמר שקונצנזוס הוא משהו שכולם תומכים בו ביחד ואף אחד לא מאמין בו בנפרד. מתגבש כעת קונצזוס משונה המתנגד למהלך פיצול סמכויות היועץ המשפטי, הגם שרבים מאד מקבוצת הקונצנזוס הביעה בעבר השקפות מנוגדות ותמכה בפיצול. דוגמה מובהקת לכך הוא זאב סגל התועמלן המשפטי של עיתון הארץ שבאופן פרטי כתב דווקא בזכות פיצול הסמכויות.
לא למותר להזכיר כי גם חברים בוועדת שמגר שדנה בתפקידו של היועץ המשפטי [נדמה לי שבכך חרגה מהמנדט שניתן לה] שבעבר התנגדו לפיצול שינו את דעתם. בכך נוצר סיכוי ממשי לקדם רפורמה חיונית ביותר שהיא לצנינים בעיני האוליגרכיה השיפוטית. סביר להניח כי הטיפול המיוחד לו זכה ח"כ לוין הוא רק הירייה הראשונה במאבק שעתיד, על-פי ניסיון העבר, להיות מלוכלך למדי.
באשר לח"כ לוין עצמו- תתפלאו אבל לא צריכה להיות התנגדות לכך שיוחלף בח"כ נחוש שיפעל על-פי עקרונותיו ויתמוך במהלך הפיצול. ח"כ לוין הוא פוליטיקאי אמיתי ועל-אף היותו איש ליכוד [ואפילו נמנה על האגף הימני בו] הוא לא היסס למשל לשתף פעולה באופן הדוק בלשכת עורכי הדין עם יו"ר הלשכה דאז שנמנה במובהק על חוגי השמאל. לא ח"כ לוין הוא האיש שיעמוד בלחצים במאבק המסתמן וניתן להניח שח"כ פינס לא היה מנסה לסחוט אותו אלמלא היה סחיט. כדאי בהחלט לשקול את החלפתו של לוין במישהו נחוש יותר ואמין - כזה שמערכת הארץ לא תוכל לתת בו דופי ושאופיר פינס לא יוכל לסחוט .

תאריך:  09/10/2009   |   עודכן:  09/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שיטת החיסול פועלת
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
כולם זונות פוליטיות של ביבי ל"ת
האבא של הווירוס  |  9/10/09 16:33
 
- השינאה,מעבירה אותך על דעתך
צדק צדק תירדוף  |  9/10/09 22:58
 
- ביבי משלם טוב? ל"ת
דודו מהשרון  |  9/10/09 23:42
 
- לא,דורית משלמת הרבה יותר.
טוקבקיסט בשכר.  |  10/10/09 01:11
 
- כאשר תגיע לגימלאות תבין -המשך
גימלאי מתעב ביבי  |  10/10/09 11:16
 
- לגמלאי, בזכות ביבי יש לי פנסיה
צדק צדק תירדוף  |  10/10/09 13:04
2
הפיצול הוא בנפשה של ישראל ל"ת
א מ רול  |  10/10/09 00:11
3
מקורבי-דם ומקורבי-תחת
עידןסובול  |  10/10/09 09:52
4
יריב ישר והגון ובוודאי לא סחיט
עו"ד קובי מצא   |  11/10/09 09:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
אני לא אוהב את עמוס עוז    אף פעם לא אהבתי אותו    בעייה שלי    אבל יש גבול להתעללות
עידן יוסף
מה באמת ביקשו צעירי העבודה להוכיח כשבאו "ליישב" את הגליל    על הגבול הדק שבין ציונות לציניות
אפרי הלפרין
גם את פרס נובל הם הצליחו להפוך לטלנובלה, רייטינג במקום מהות, בירבורים במקום עבודה קשה
איתמר לוין
הענקת פרס נובל לשלום לברק אובמה היא עוד הידרדרות של התרבות העולמית מן התוכן אל העטיפה, מן המהות אל היחצ"נות
יואב שכטר
גורמים קיצוניים בארגנטינה החלו לאחרונה לשלב יותר ויותר אלימות כלפי יהודים ותומכי ישראל    יואב שכטר מתאר מראות מדאיגים מביקורו האחרון בבואנוס איירס ומאיץ בישראל להתערב ולעזור    [כתובת אנטישמית בטיילת של בואנוס איירס / צילום: יואב שכטר]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il