X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
המשטרה המליצה הבוקר לדרג המדיני שלא לאשר כניסת יהודים להר-הבית בשל חגיגות חג הקרבן המוסלמי אולם למרות שלא עלה אף יהודי אל ההר החלו במקום התפרעויות והן הובילו לסגירת מסגד אל-אקצה ולפיזור המתפרעים המוסלמים באמצעות רימוני הלם לאחר הערכת מצב מחודשת אושרה עליית יהודים להר
▪  ▪  ▪
רימוני הלם בחג הקרבן

מסגד אל-אקצה נסגר (יום א', 11.8.19) בעקבות התפרעויות של מתפללים מוסלמים. שוטרי משטרת ישראל החלו לפזר את המתפללים, שהגיעו אל ההר לחגיגות חג הקרבן המוסלמי, באמצעות רימוני הלם. כמה מתפללים מוסלמים נפצעו. ארבעה שוטרים נפצעו קל עד בינוני. בהערכת מצב שהתקיימה לאחר התפרעות המוסלמים הוחלט לאשר את עליית היהודים להר-הבית. עם זאת, עליית היהודים הותרה למרחב של כ-200 מטרים בלבד בהר-הבית, בין שער המוגרבים לשער השלשלת הסמוך לו.
"חל משעות הבוקר המוקדמות ולרגל חג הקורבן, פקדו עשרות אלפי מתפללים את הר-הבית. כוחות משטרת ישראל בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, נערכו במערכי תנועה משעות הבוקר בעוטף העיר העתיקה, ואפשרו למתפללים המוסלמים להגיע לשטח הר-הבית ולחגוג את חגם. בשלב מסוים החלו להתגודד אלפי מתפללים שהיו בשטח הר-הבית באזור שער המוגרבים, ולהפר את הסדר במקום, תוך שקוראים קריאות לאומניות ומיידים אבנים, כסאות וחפצים לעבר השוטרים. לאור כך, נתן מפקד המחוז הוראה לפזר את המתפרעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות, והשיבו את הסדר הציבורי על-כנו", נמסר מן המשטרה.
מוקדם יותר החליט הדרג המדיני, על-פי המלצת משטרת ישראל, שלא לאפשר עליית יהודים להר-הבית בצום תשעה באב החל היום. זאת, בשל חגיגות חג הקרבן המוסלמי המתקיימות גם הן כיום. זאת, בעקבות החשש של המשטרה מפני מהומות של מוסלמים לנוכח עליית יהודים להר-הבית, ועל אף שצום תשעה באב מציין את חורבן בית המקדש ומהווה יום רגיש מאוד ליהודים. על-פי ההחלטה שהתקבלה, בהמשך היום יתקיימו הערכות מצב נוספות שבהן תיבחן האפשרות להתיר את כניסת היהודים להר-הבית, אך הסיכויים לכך נמוכים מאוד.
בשעות הבוקר הגיעו כ-200 יהודים שביקשו לעלות להר-הבית. הם נאלצו לשוב כלעומת שבאו לאחר שנאמר להם כי כניסתם להר תיאסר. מן המשטרה נמסר כי החל משעות הבוקר המוקדמות עשרות אלפי מתפללים פוקדים את הר-הבית. "בשעה האחרונה, התקיימה הערכת מצב מיוחדת בראשות מפקד מחוז ירושלים ובסיומה הוחלט כי לאור כמות המתפללים ופוטנציאל החיכוך הגבוה לא יתאפשרו בשלב זה ביקורים בהר-הבית. משטרת ישראל ערוכה באזור כבר מליל אמש ובמהלך הבוקר הזה עם מאות שוטרים ולוחמי מג״ב הפרוסים במגוון משימות, הכל במטרה לשמור על הסדר הציבורי ועל שלומם ובטחונם של המתפללים והמבקרים באזור", לשון הודעת המשטרה.
בכניסה להר-הבית נתלה בסוף השבוע שלט ענק שעליו נכתב בערבית: "התורה האיסלאמית מברכת את העולם המוסלמי לרגל חג הקורבן". מדובר בשלט פוליטי שגם כלל את הכיתוב "לא לעסקת המאה", ו"הנפשות שלנו משתוקקות לירושלים". האוריינטציה של השלט ברורה מאוד גם על-פי התמונה שמתנוססת עליו - של נשיא מצרים לשעבר מוחמד מורסי, איש תנועת האחים המוסלמים שמת לפני חודשיים.
השר בצלאל סמוטריץ', חבר הקבינט המדיני-ביטחוני ממפלגת הימין המאוחד, הגיב על החלטה ואמר כי סגירת הר-הבית ליהודים בתשעה באב היא בושה וחרפה, מהסוג שמזכיר לנו על מה אנחנו צמים היום. "ההחלטה להיכנע לטרור ולאלימות הערבית במקום הקדוש ביותר לעם היהודי היא השורש לאובדן ההרתעה גם ביתר הגזרות", אמר.
מנגד, טען שר הפנים אריה דרעי כי הוא מגבה את ההחלטה לאסור על יהודים לעלות להר-הבית, וכי מדובר באיסור שצריך להיות מעוגן כל השנה. "נאמנים אנו לפסיקות מרן הרב עובדיה זצ״ל, שקבע כי מי שעולה להר-הבית עובר על איסור כרת וכמוהו כאוכל ביום כיפור ומעכב את ביאת משיח צדקנו. ביום הקשה הזה, חייבים להימנע מלהעמיס על כוחות הביטחון שלנו", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.
עו"ד איתמר בן גביר, ממפלגת עוצמה יהודית, אמר כי הכניעה וההתקפלות בהר-הבית רק נותנת רוח גבית לטרור. "משטרה שמאפשרת תליית שלטי הסתה, נכנעת לאיומים ומנהיגה מדיניות אפרטהייד ואוסרת על יהודים לעלות להר ולהתפלל רק בגלל שהם יהודים צריכה לעבור שינוי מהותי. זה מה שקורה כשהשרים שלנו הופכים להיות צייצני טוויטר במקום להשפיע לשנות. תפקידו של השר לביטחון פנים לתת הוראות למשטרה ולא להפך", אמר.
ההתפרעויות היום ממשיכות התפרעויות של מוסלמים שאירעו אמש סמוך לשער שכם, בעת שעבר במקום מצעד יהודים שהקיפו את חומות ירושלים. מן המשטרה נמסר כי בשעות הלילה הקיפו מספר חשודים ברחוב סולטאן סולימאן את אחד הרכבים שעבר במקום, החלו לגרום לו נזק ולתקוף את נהגו.
"שוטר שעבר במקום והבחין במתרחש ובמצוקת האזרח, ביצע ירי באויר להרחקת החשודים וחילץ את האזרח מהמקום. לאחר זמן קצר, איתרו כוחות המשטרה שהוזעקו למקום שני חשודים מרכזיים, תושבי מזרח ירושלים, ועצרו אותם לחקירה", לשון הודעת המשטרה.

תאריך:  11/08/2019   |   עודכן:  11/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נסגר מסגד אל-אקצה, אושרה עליית יהודים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מעניין....ששניים שאחד מהם שירת
קובגר  |  11/08/19 09:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
תצפיות של צה"ל זיהו את המחבל    כשהגיעו כוחות למקום פתח המחבל בירי    הלוחמים השיבו אש והרגו אותו    טנקים של צה"ל ירו לעבר עמדות חמאס
איתמר לוין
המשטרה תפצה על פעולה פסולה נגד מפגין    התנהגות לקויה של נציגה עלתה ביוקר לחברת אשת    דן לא תפצה על איחור; מטרופולין תפצה על גניבת קורקינט נייד
איתמר לוין
דוח מחלקת ייעוץ וחקיקה פורס שורה של יוזמות חשובות הנכללות בתוכנית העבודה של 2019 - אך לא ניתן לקדם אותן, בשל האיסור של מנדלבליט על פעולות כאלו בזמן בחירות
איתמר לוין
אפשטיין הואשם בקשירת קשר לביצוע פשע - כך שלדעת הרשויות היו מי שפעלו עימו    טראמפ שיתף ציוץ בו נטען שמשפחת קלינטון אחראית למותו של מי שהיה ידידו בשנות ה-90
עידן יוסף
ארבעה חשודים במעורבות ברצח נעצרו, מתוכם שני חשודים בביצוע הפיגוע: נציר סאלח חליל עצאפרה, בן 24, פעיל חמאס וקאסם עארף חליל עצאפרה, בן 30    צה"ל סיכל פיגוע אסטרטגי בגבול הרצועה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il