X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יצחקי. נותן ידו לטיוח [צילום: פלאש 90]
מפעל הפיס. הטיוח נמשך [אילוסטרציה]
מעקב News1 / רומן סוער הוביל להסתבכות

הנהלת מפעל הפיס מטייחת יחסי שוחד

הצלע הגברית בפרשת האהבים, שלכאורה נהנה מהטבות בשל קשריו עם עובדת מחלקת השיווק, ממשיך בתפקידו כרגיל, בעוד שהעובדת שאוימה עדיין מפוטרת ההנהלה דיווחה על בדיקה, אך בפועל הטיוח נמשך אפילו מצד יו"ר מפעל הפיס אביגדור יצחקי הוועד לא השתכנע מהראיות לכאורה ודורש ביטול פיטורי העובדת
▪  ▪  ▪

הנהלת מפעל הפיס ממשיכה לטייח את יחסי השוחד שהתגלו בפרשת הרומן בין עובדת מחלקת השיווק לבין אבי שטרית, אחד המשווקים הגדולים של מפעל הפיס. כך נודע ל-News1. פרשת האהבים נחשפה על-ידי בעלה של העובדת ופורסממה ב-News1. אולם ההנהלה, במקום לבדוק את המידע בצורה מקצועית ואמינה, פתחה במהלכי טיוח שנמשכים עד היום.
יומיים אחרי שהבעל הגיע להנהלה, קיבלה העובדת הודעה על הכוונה לפטרה. שבועיים אחר-כך היא פוטרה ללא שימוע, בעוד המשווק נחלץ ללא פגע. רק לאחר שהפרשה דלפה ונחשפה ב-News1, נמסרה הפרשה לבדיקה חיצונית שמצאה כי מדובר ביחסי "העדפה פסולה". ועד העובדים דורש: בדיקה מחודשת של הפרשה או חקירת משטרה. דבר ההטבות מצוי כבר בחקירה מצד רשות המיסים. זו חוקרת חשדות נגד המשווק, בחשד שלא דיווח ולא שילם מיסים תמורת ההטבות שקיבל.
"בחורה תמימה שהסתנוורה"
הרומן, שהתנהל במשך תקופה ארוכה בין הזכיין אבי שטרית לעובדת במחלקת קידום מכירות ואירועים, התפוצץ לאחר שבעלה של העובדת ניגש אל המנהל הישיר של זוגתו, יורם כהן, ושטח בפניו את סיפורו. עו"ד אדן כהן, קב"ט מפעל הפיס שחקר את המקרה, העלה על הכתב את תמצית הסיפור של הבעל:
  • "נ' היא בחורה פשוטה ותמימה, ומולה עמד אדם חזק ועשיר (המשווק, א.פ.) ולמעשה היא הסתנוורה, טען הבעל והוסיף שאשתו קיבלה מהמשווק כסף ומתנות ונסיעה לחו"ל. לטענתו, 'המשווק סינוור אותה, מימן אותה, הטיס אותה לחו"ל'. לא לחינם 'המשווק מימן ופרנס את נ' היות שנ' עבדה בקידום מכירות, וייתכן שאבי רצה ליהנות מהאינטרסים הללו'".
בסיום דיווחו, מנה הקב"ט כהן את ההוכחות שהביא הבעל לסיפורו, שהיו מעטות ורחוקות מלשכנע: התכתבות בין המשווק ליוף - חברה עלומת שם, התכתבות קצרה בין נ' לבין המשווק ותמונות של נ' מתוך התכתבות בינה לבין המשווק, ותמונה של נ' במהלך טיול משותף שלה ללונדון.
ההנהלה נכנסת לסחרור היסטרי
במערכת ציבורית תקינה, הסיפור של הבעל וההוכחות שהציג היו צריכים להיבדק בצורה רצינית, מקצועית ומוסמכת. במקום זה, נכנסה ההנהלה לסחרור והחליטה במהירות שיא לפטר את העובדת ולהוציא את המשווק מהתמונה נקי ללא רבב, תוך מאמץ לטייח כמה שיותר מהר את הפרשה.
סיבה אפשרית למאמצי הטיוח: החשש שהיא מעלה לקיום יחסי שוחד בין מפעל הפיס למשווק. יומיים אחרי שהבעל נפגש עם המעסיק יורם כהן, זומנה העובדת לדפנה נעים שאול, סמנכ"ל שיווק ומכירות, שהבהירה לה כי ההנהלה מתכוונת לפטר אותה. כשהעובדת התלבטה האם לוותר על הליך שימוע, הודיעה לה מנהלת אגף משאבי אנוש במפעל הפיס, תמר הורוביץ, שאם לא תוותר על הליך השימוע יישלח אליה זימון מפורט בו יפורטו חשדות חמורים כלפיה, ומסמכים שעלולים להביא לסיום העסקתה "תוך שלילת פיצויי פיטורין כולם או חלקם" וכן "שלילת תקופת ההודעה המוקדמת". המכתב המאיים פעל את פעולתו, ובתוך יום נשלח אליה מכתב פיטורין ובו מפורטות כל זכויותיה כמפוטרת.
היו"ר אביגדור יצחקי "מצטער" ומסייע לטיוח
פיטורי הבזק של העובדת לא הועילו לטיוח הפרשה. לאחר ש-News1 החל לבדוק את פרטיה, הודיע דובר מפעל הפיס שי חייק כי מנכ"ל מפעל הפיס עומרי לוטן הורה למבקר הפנים של המפעל לבדוק את הפרשה. "איננו נוהגים למסור מידע על עובדי מפעל הפיס או עובדים לשעבר, ומטעמי צנעת הפרט לא נוכל להתייחס לפרטים", אמר הדובר והוסיף: "מיד עם היוודע פרטי המקרה המדובר, דיווח מנכ"ל מפעל הפיס, עמרי לוטן, ליושב-ראש ועדת הביקורת, אסתר דומיניסיני, קרא לצדדים לשיחות בירור והורה למבקר הפנים של מפעל הפיס לפתוח בהליך בדיקה. הליך הבדיקה מתקיים במלוא הרצינות, היסודיות והרגישות הנדרשות, והוא מלווה בייעוץ משפטי חיצוני הן בתחום דיני העבודה והן בתחום דיני המכרזים. עם סיום הבדיקה יפעל מפעל הפיס על-פי המלצות הגורמים המוסמכים".
העובדת המפוטרת מצדה פנתה ליו"ר מפעל הפיס אביגדור יצחקי, וביקשה את התערבותו על-מנת שעניינה ייבדק וייבחן בצורה אוביקטיבית. היו"ר, שמרבה להתערב בענייני מפעל הפיס, במקום לבדוק אם הגורמים המוסמכים בודקים את הפרשה בהוגנות, ולפני שנעשתה בדיקה מוסמכת כלשהי, השיב: "מצטער, אני רואה את הדברים בחומרה. חושב שיצאת בזול מהעניין. לא אפגש איתך".
"העדפה אסורה"
למרות תשובת היו"ר ולנוכח הפרסום, החליטה הנהלת מפעל הפיס לברר את הפרשה והזמינה דוח ביקורת מידי רו"ח אורי הולצמן. הדוח לא פורסם במלואו, אבל דובר מפעל הפיס אישר כי עלה חשד שהמשווק אבי שטרית זכה ל"העדפה פסולה" מצד העובדת שפוטרה, הודות ליחסיו עמה. כמו-כן נמסר כי בדוח הביקורת נחשפו חשבוניות של המשווק, שלפי החשד אושרו בהליך לא תקין, וזיכו את המשווק בתשלומים בהיקף כספי משמעותי ממפעל הפיס. על-אף שדוח הביקורת מעלה ביתר-שאת חשד ליחסי שוחד, הנהלת מפעל הפיס בחרה לא לערב את המשטרה, והמשווק מוסיף לעבוד עם מפעל הפיס.
ביטול הפיטורין או פנייה למשטרה
באיחור נכנס לתמונה ועד העובדים. הוועד טען כי פיטורי התקציבאית נעשו ללא שימוע "תוך הטלת אימה בעת מצוקתה, וחמור מכך תוך שימוש במידע שקרי ובמידע שהושג תוך פגיעה בפרטיותה ועל כן אינו קביל".
הוועד התריע כי פיטורי התקציבאית לאחר שמונה שנות עבודה, ואי-נקיטת צעדים נגד הצלע הגברית של הרומן, שממשיך לעבוד עם המפעל הפיס למרות החשד כי קיבל העדפה אסורה עולה כדי אכיפה בררנית.
הוועד נפגש עם מנהלת אגף משאבי אנוש תמר הורוביץ, במהלכה הוצגה לפניו מצגת על אודות החשדות כלפי המפוטרת. הוועד לא התרשם, וקבע שמדבר ב"חשדות שרובם ככולם נשענים על עדות שמיעה - דברי בעלה, התכתבויות ווטסאפ עקיפות וכד'". "ראיות למעשים לא היו במצגת האמורה" קבע הוועד. ודרש ממנכ"ל מפעל הפיס להשיב את המפוטרת לעבודתה ולקיים הליך סיום העסקה חוזר בשיתוף מלא של ועד העובדים ולחלופין "אם ההנהלה סבורה כי הליך סיום העסקתה של העובדת היה מוצדק ומבוסס על תשתית ראייתית איתנה, תתכבד ההנהלה ביחד עם חברי ועד העובדים להגיש תלונה במשטרת ישראל כחוק".
על אף חומרת הדברים, הנהלת מפעל הפיס לא פרסמה את ממצאי ביקורת הפנים שיזמה, ולא פנתה למשטרה. המשווק אבי שטרית מוסיף לעבוד עם מפעל הפיס.
הנהלת מפעל הפיס והתקציבאית סרבו להגיב.

תאריך:  17/08/2019   |   עודכן:  17/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנהלת מפעל הפיס מטייחת יחסי שוחד
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אביגדור יצחקי
בורקיטוס  |  17/08/19 12:47
2
טיוח
ורד.....  |  17/08/19 15:42
3
מפעל הפיס שפוט של ה PC
עוד סתם אחד   |  17/08/19 16:37
4
כנראה
שמ  |  18/08/19 12:33
5
מפעל השחיתיות.
7_7_7.  |  17/10/19 17:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סדום ועמורה
איתמר לוין
במכתב ההתפטרות כתב כץ: "להבנתי לא חלה עלי חובה משפטית להתפטר"    עורכות דינו אמרו עם הודעתו של מנדלבליט, כי הוא שוקל לבקש לקבוע שעומדת לו החסינות המהותית - אך ההתפטרות מרמזת שהוא מוותר על מהלך זה
איתמר לוין
המדינה: חיים כץ קידם הצעת חוק שהיטיבה עם עצמו ועם ידידו מיקי בן-ארי, אשר במקביל העניק לו ייעוץ בהשקעות ואף מסר לו מידע פנים שהניב רווחים ניכרים    נסגר התיק נגד כץ בפרשת התעשיה האוירית
איתמר לוין
עמדתו של היועץ המשפטי מבוססת על פסיקת בג"ץ משנת 1993, לפיה שר חייב להתפטר אם מוגש נגדו כתב אישום על עבירה שיש עימה קלון    כץ עשוי לבקש חסינות מהותית שלא ניתן להסיר
איתמר לוין, יצחק דנון
המדינה: איתמר מחלב, שהיה רואה החשבון של חברת התשתיות ביבי כבישים, ביצע עבירות של רישום כוזב והתחמקות ממס, כדי להסתיר את השוחד למנכ"ל נתיבי ישראל ועובד נוסף
איתמר לוין
37 חשודים זומנו לשימוע בחשד למערכת מרמה רחבת היקף במפלגת בל"ד, שנועדה להסוות קבלת תרומות בלתי חוקיות בסך 3.2 מיליון שקל במערכות הבחירות ב-2013
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il