X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופטת בדימוס הודיעה למבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, כי הגיעה למסקנה שוועדת ההיתרים הפכה להיות "כדור משחק במגרש הפוליטי" הודעת הפרישה לאחר פרסומים על-אודות התנהלותה של פריש בעבר
▪  ▪  ▪
פריש. "הפצת בדותות ושקרים" [צילום: באדיבות מגזין הפרקליטים]

השופטת בדימוס שרה פריש, אחת משתי שופטות שמינה מבקר המדינה לכהן בהרכבה החדש של ועדת ההיתרים שבמשרד המבקר, הודיעה כי היא פורשת מהוועדה. הודעתה של פריש נמסרה בעקבות פרסומים שהיו בימים האחרונים על-אודותיה ואודות תפקודה בוועדות ציבוריות בעבר.
"הסכמתי למינוי מתוך ידיעה והבנה שוועדת היתרים היא ועדה מעין שיפוטית הפועלת על בסיס קריטריונים משפטיים ואתיים, ונוגעת בעניין ולא באדם. לאחר התלבטויות רבות הגעתי למסקנה שמאחר שהוועדה הפכה להיות כדור משחק במגרש הפוליטי, מקומי אינו שם", ציינה פריש (יום ב', 19.8.19) במכתבה.
לדבריה, מצב שבו ועדה ציבורית חשובה הופכת קרדום לחפור בו עבור בעלי עניין המעוניינים לקעקע את מסקנותיה עוד בטרם נערך דיון אחד, וזאת באמצעות הפצת בדותות ושקרים, מחייב את כל הנוגעים בדבר לחשיבה על המקום אליו הידרדר השיח הציבורי.
הודעתה של פריש על פרישתה מן הוועדה אינה צפויה להשבית את פעולתה. מלבדה מונו לוועדה שבעה חברים נוספים, בהם השופטת בדימוס נחמה מוניץ. כעת, יידרש מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, להביא למינוי שופט או שופטת נוספת על-מנת שייכנסו למשבצת של פריש בוועדה. על-פי ההערכה, יביא אנגלמן מינוי שכזה עד ל-2 בספטמבר.

תאריך:  19/08/2019   |   עודכן:  19/08/2019
+מבקר המדינה: מנסים להטיל דופי בחברי ועדת ההיתרים
21:44 19/08/19  |  

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, הגיב על הודעת השופטת (בדימ.) שרה פריש אודות פרישתה מוועדת ההיתרים בשל היותה כלי במשחק הפוליטי ותקף את פריש על דבריה אלו.
"אנו מצרים על כך שישנם כאלו המנסים להטיל דופי בחברי ועדת ההיתרים, וזאת טרם התקיים דיון אחד בוועדה. מבקר המדינה סומך את ידיו שחברי הוועדה יפעלו ללא משוא פנים, למען המינהל התקין בישראל", לשון הודעת מבקר המדינה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השופטת (בדימ.) פריש פורשת מוועדת ההיתרים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
התפטרותה מתקבלת באהבה
צורי  |  19/08/19 22:28
2
בערבית אומרים באעד אחסן
ישמעאל  |  20/08/19 06:48
3
האם פרישתה של כבוד השופטת פריש
קורןנאוה טבריה  |  20/08/19 07:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
איתמר לוין
מינה את תומר ולמר, שהיה דובר המל"ג כאשר אנגלמן שימש כמנכ"ל, ליועץ התקשורת שלו    לראשונה: יועץ תקשורת למבקר המדינה במשרת אמון, תוך עקיפת הצורך לקיים מכרז לדובר המשרד
איתמר לוין
מבקר המדינה מינה לוועדה את שרה פריש, העומדת בראש בית הדין של ההסתדרות הלאומית; שמואל סלבין, שהיה מנכ"ל האוצר תחת נתניהו ומועמד הליכוד לכנסת; עדן בר-טל, שהיה מנכ"ל משרד התקשורת תחת כחלון; ישראל תיק, מנהל בכיר במכון בית יעקב השייך לאגודת ישראל; ואת אתי לוצאטו, ממלאת מקומו של הח"כ-לשעבר פיני בדש    משרד המבקר מסר פרטים חלקיים שהסתירו את הזיקה הפוליטית של שניים מבין החמישה    מינויים נוספים: נחמה מוניץ, מרדכי כהן והרב שרון שלום
איתמר לוין
שלושה ימים לאחר שפורסמה כוונתו של מבקר המדינה להחליף את חברי ועדת ההיתרים, הודיעו שלושה מהם - כולל שניים שהיו שותפים להחלטות בעניין נתניהו - שאינם מעוניינים להמשיך בתפקיד
רועי אורן
עושה רושם שמבקר המדינה לא מבין את תפקידו,אך למרות זאת צריך להיות עם האצבע עם הדופק ולדאוג שהאיש ילמד את תפקידו ויפנים שהגישה הסלחנית שלו לא מתאימה למדינת-ישראל.
עידן יוסף
לקראת פרסום דוח המדינה על פרשת הגרעון בתקציב, נעזר שר האוצר בשירותיו של עורך הדין אלון גלרט    ברקע ההאשמות בין האגפים השונים באוצר על ה"הלשנה" למבקר מבהירה לשכת כחלון: "לשר אמון במלא ביועמ"ש למשרד האוצר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il