X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פס"ד חדש דן בטיפול בדרכי קביעת הפחת והוצאות השיפוצים לצרכי מיסוי מקרקעין לא תמיד היעדרה של קבלה צריכה מן הנישום הכרה בהוצאותיו
▪  ▪  ▪

לאחרונה ניתן פס"ד בוע 1280/06 עזבון ד"ר משה וינברג. פס"ד זה הינו אחד מיני רבים במחלוקות בין המנוח לבין מיסוי מקרקעין אשר העשירו את הפסיקה בסוגיות שונות. ברשימה זו נעסוק בסוגיית הפחת והוצאות השיפוצים.
באשר לסוגיית השיפוצים נקבע בפה"ד כי לצורך הוכחת עלויות השיפוצים והשיפורים לא די בהצגת טופס י"א (טופס נכסים קבועים לצרכי פחת) אלא יש לצרף קבלות על התשלומים. בכל הכבוד לפסק הדין אנו חולקים על מסקנה זו שנכתבה בקצרה וללא הנמקה, בייחוד לאחר שנושא זה לובן ארוכות בשני פסקי דין בועדת הערר בת"א.
בוע 1136/02 בנק קונטיננטל דחתה הועדה טענות של העוררת לאור הסתמכותה של הועדה על רשימה יא כטופס אמין ועקבי הנערך בידי רו"ח והמבוקר תדיר בידי מס הכנסה, אשר עמד בסתירה למצג אותו ניסתה לטעון העוררת.
בוע' 1400/01 שופרסל שדן בהוצאות השבחה קיבלה הועדה את עמדת העוררת ובכלל זה נימקה את הדברים בהיעדר הצורך בלשמור מסמכים לתקופה ארוכה בניגוד לתקנות מס הכנסה על שמירת מסמכים ובעובדה שמסמך זה הינו בפורמט של מס הכנסה מבוקר ע"י רו"ח ונבדק או חזקה שנבדק בידי מ"ה. גם הוראות הביצוע של מיסוי מקרקעין משנות ה-80 מאפשרות לצורך תביעת הפחת ולמעשה גם לצורך ההוצאה נשוא הפחת להתבסס על אישור רו"ח (וטופס יא הינו בכלל זה). מגדיל וקובע אחד מחברי הועדה שמעמדו של טופס יא הינו בעל מעמד מחייב לצרכי מיסוי מקרקעין אלא אם ניתן לשכנע את הועדה כי במרמה יסודו והנטל על כך הוא של מנהל מיסוי מקרקעין.
לאחר אמירות כאמור דומה שאין מקום לחלוק על מעמדו של טופס יא בייחוד כאשר חלקו הראשון של פסק הדין בעניין ויינברג נקבע דווקא בהסתמך על טופס יא של העורר.
בנוסף, לעמדתנו, לצרכי מיסוי מקרקעין יש לערוך את חישוב ההוצאות בדומה לחישוב ההכנסות ע"ב מצטבר ולכן חשיבות הקבלות ( ולאו דווקא חשבוניות) הינה משנית בלבד.
בסוגיה העיקרית, דרך חלוקת הנכס לצרכי פחת בין קרקע למבנה, עמדתנו כעמדת הועדה. אין קדושה בחזקה הנפוצה לצרכי נוחות לפיה 1/3 מהעלות ייוחס לקרקע, וכל כולה יישום עיקרון של יציבות. עם זאת כדי לצאת מחזקה זו יש לעבור אכן שתי משוכות.
הראשונה הינה המשוכה הראייתית ולצורך כך די בחוו"ד שמאית.
השניה הינה שעל הנישום להראות עקביות לאורך השנים בשימוש בגישה זו. לא ייתכן, כפי שקרה בנסיבות פה"ד, שחווה"ד תשמש רק למכירה ואילו לאורך השנים ינכה הנישום פחת באופן מואץ כך שהמכירה לא תוביל לתוצאה מאופסת מבחינת העלות אלא לתוצאה של עודף ניכוי.
גישתנו נתמכת בפסק דין עליון חדש ע"א 584/07 מזרחי בו דרש הנישום בשוטף פחת מעבר לתקנות וניסה להיבנות לצרכי מיסוי מקרקעין על כך שזה איננו הפחת כדין ובית המשפט דחה את טענותיו.
לעמדתנו (ובניגוד לפה"ד המחוזי בעניין שיינפוקס), על גישה זו להיות עקבית ומקום בו לא ניכה הנישום פחת אין להענישו בניכוי יתר של פחת במכירה לפי הפחת שניתן היה לנכות, כל עוד נהג הנישום בתום לב.

תאריך:  13/10/2009   |   עודכן:  13/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קביעת פחת והוצאות שיפוץ לצורך חוק מיסוי מקרקעין
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דני בז
שומר מצוות יקר, עבודת הקודש שלך לא תהיה שלמה ואולי אף תהיה לריק, אם לא תלמד תחילה מעט דרך ארץ    די לשיח הציבורי הבוטה! מניחים לשנאת החינם
ד"ר צ'לו רוזנברג
אין ספק שהראיון בגלי צה"ל החזיר את פרופסור יונת אל תוך אותו סד ממנו אין דרך אלא לחזור לעבודה הקשה והאפרורית במעבדה    מילים גורליות
ד"ר אברהם בן-עזרא
נגיסה באפשרויות לחקור את מומחה ביהמ"ש אל מול חוות הדעת המקצועיות של מומחי הצדדים, כפי שעולה מתקנות סדר הדין האזרחי, בצד צמצום מהותי של אפשרויות חקירת מומחי הצדדים, אומנם תחסוך זמן יקר מבית המשפט, אך חיסכון זה אינו צמצום הביורוקרטיה, אלא מיעוט הדין ופגיעה באושיות הצדק
עו"ד אברהם פכטר
פרופ' יונת קיבלה פרס נובל לכימיה, לאחר השקעה של 30 שנות מחקר. אובמה קיבל פרס נובל לשלום לאחר השקעה של 30 נאומים על שלום - מלאי הצהרות, כוונות וחלומות שלא יתממשו
קובי לירז
האם גם המלחמה בנגע האלכוהול תסתיים בתירוץ הבירוקרטי הקבוע "אין תקציב"?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il