הרווח הנקי של
אלקטרה מוצרי צריכה ברבעון השני של שנת 2019 עלה לכ-41.7 מיליון שקל לעומת הפסד בסך של כ-10 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. מן החברה נמסר כי ההפסד בתקופת המקבילה אשתקד כלל הפסד מפעילות שהופסקה בסך של כ-28.5 מיליון שקל בתחום ייבוא מוצרי HUAWEI.
הרווח הנקי ברבעון השני של השנה עלה לכ-25.6 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-21.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. גם כאן מיוחס ההפסד בשנה שעברה להפסקת ייבוא מוצרי HUAWEI.
במגזר מוצרי הצריכה החשמליים עלו המכירות ברבעון השני של שנת 2019 בכ-2.6% לכ-314 מיליון שקל, לעומת כ-306 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בהכנסות נבעה בעיקר מגידול בתחום פעילות המזגנים בישראל. הרווח המגזרי ברבעון עלה לכ-10.5 מיליון שקל לעומת כ-5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח הרבעוני במגזר זה נבע משיפור ברווח הגולמי ומקיטון בהוצאות מכירה ושיווק לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
המכירות במחצית שנת 2019 עלו בשיעור קל לכ-563 מיליון שקל לעומת כ-559 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח המגזרי במחצית עלה בכ-25% לכ-20.8 מיליון שקל לעומת כ-16.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
במגזר קמעונאות החשמל, במסגרתו מפעילה החברה את הרשתות
מחסני חשמל ושקם אלקטריק, המכירות ברבעון עלו בכ-15.5% לכ-318.7 מיליון שקל לעומת כ-276 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול במכירות נבע בעיקר מעיתוי חג הפסח שחל השנה ברבעון השני לעומת אשתקד אז חל בסוף רבעון ראשון. המכירות בחנויות זהות במגזר אשר פעלו באופן מלא ברבעון השני של שנת 2019 גדלו בכ-18.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. המכירות למ"ר בחנויות זהות ברבעון השני 2019 עלו לכ-3,426 שקל למ"ר בממוצע חודשי לעומת כ-2,859 שקל למ"ר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח המגזרי ברבעון השני של שנת 2019 עלה לכ-10.4 מיליון שקל, לעומת כ-5.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח נבע בעיקר מגידול במחזור המכירות בחנויות זהות.
המכירות במחצית שנת 2019 עלו בשיעור קל לכ-593.5 מיליון שקל לעומת כ-587.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. המכירות בחנויות זהות במגזר אשר פעלו באופן מלא במחצית השנה הנוכחית עלו בשיעור של כ-2.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. המכירות למ"ר בחנויות זהות במחצית שנת 2019 עלו לכ-3,346 שקל למ"ר בממוצע חודשי לעומת כ-3,178 שקל למ"ר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח המגזרי במחצית עלה בכ-6.6% לכ-20.1 מיליון שקל לעומת כ-18.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
במגזר תקשורת סלולרית, הכולל את פעילות גולן טלקום, המכירות ברבעון השני של 2019 עלו בשיעור קל לכ-131 מיליון שקל לעומת כ-130 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח המגזרי עלה בכ-39% לכ-29 מיליון שקל לעומת כ-21 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עיקר הגידול מיוחס לקיטון בהפחתות מיוחסות למגזר וכן מעידכון בגין חוזה מכביד. לגולן נבע ברבעון תזרים מפעילות שוטפת של כ-35 מיליון שקל.
המכירות במחצית שנת 2019 עלה לכ-261 מיליון שקל לעומת כ-260 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח המגזרי בתקופה עלה לכ-52 מיליון שקל לעומת כ-39 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. עיקר הגידול ברווח התפעולי נבע מקיטון בהפחתות המיוחסות למגזר תקשורת סלולרית וכן עידכון בגין חוזה מכביד. לגולן נבע במחצית שנת 2019 תזרים מפעילות שוטפת של כ-65 מיליון שקל.
מספר מנויי הסלולר של גולן עלה בסוף הרבעון השני של שנת 2019 לכ-906 אלף, לעומת כ-903 אלף מנויים ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסה הממוצעת מלקוח (ARPU) ברבעון הסתכמה בכ-48.3 שקל, לעומת כ-48 שקל ברבעון המקביל אשתקד.
במקביל לפרסום הדוחות הכספיים, אישר דירקטוריון אלקטרה על חלוקת דיבידנד בסך של כ-22 מיליון שקל.