X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המבקר מציג את "הרפורמה לביקורת בונה", אשר תעסוק בעיקר בנושאים לאומיים וכלל-מערכתיים ובתחומים חברתיים מזכיר את טוהר המידות והמינהל התקין רק בשולי הדברים
▪  ▪  ▪
אנגלמן. לא רק ביקורות ציות [צילום: עופר עמרם, לשכת עוה"ד]

הביקורת מהווה כלי לטיוב פעולת הגופים המבוקרים, אך את קבלת ההחלטות יש להותיר לנבחרים ולמנהלים". כך אומר מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן. הוא דיבר (יום ג', 3.9.19) בוועידת המשפט של לשכת עורכי הדין. אנגלמן שם את הדגש בדבריו על בחינת ההתנהלות המקצועית של הגופים המבוקרים ועל השירות לציבור, והזכיר רק בשוליהם את נושאי טוהר המידות והמינהל התקין.
אנגלמן הציג את "הרפורמה לביקורת בונה", שבכוונתו להנהיג כבר מהדוחות הקרובים - גם אם הדבר יחייב עיכוב בפרסומם. הוא גם אמר, כי בכוונתו לבחון את כל הדוחות שבהכנה לפני שיאשר את פרסומם. הרפורמה כוללת את העיקרים הבאים: "מיצוב ביקורת המדינה כביקורת בונה, רלוונטית ואפקטיבית, הצופה פני עתיד, תוך התמקדות בהלימה ליעדים לאומיים. ראייה רוחבית כלל-מדינתית, המביאה לידי ביטוי את הערך המוסף של ביקורת המדינה. עיסוק בתחומי הליבה של הגוף המבוקר. התבוננות בעיני הציבור ומיקוד בסיכונים המהותיים המשפיעים על המבוקרים. הביקורת תבוצע במקצועיות, אובייקטיביות ויסודיות בדרך מכבדת ומכובדת".
לדברי אנגלמן, משרדו יעמוד מדי שנה על התחומים המוגדרים כיעדים לאומיים ויבחן את הצעדים אותם ביצעה הממשלה בדרך לעמידה ביעדים אלו. במסגרת זאת ייבחנו סוגיות מרכזיות וכלל-ארציות הנוגעות לתושבים רבים, כגון: סוגיית הדיור - התמשכות הליכי בנייה, חיזוק הפריפריה, הפחתת אסדרה וביורוקרטיה ועוד. הוא יבחן כיצד הגופים המבוקרים מטפלים בנושאי רוחב המשליכים על כלל אזרחי המדינה, כגון: בחינת הטיפול בנושא ביטחוני בידי צה"ל והרשויות האזרחיות במקביל. המשרד יפעל בגישת "מן הפרט אל הכלל" - ניתוח ממצאים הנוגעים לפרטים וגיבוש המלצות רוחביות על בסיס הממצאים לטיוב התנהלות הגופים המבוקרים.
אנגלמן ימשיך את הקו של קודמו, יוסף שפירא, ויחזק את הביקורת החברתית. לדבריו, המשרד יתמקד בנושאים בעלי אופי חברתי, כגון: טיפול הממשלה באוכלוסיות ראויות לקידום - מערך הדיור הציבורי או הגברת הביטחון האישי במגזר הערבי. כמו-כן יושם דגש על השירות לציבור, הן הפיזי והן הדיגיטלי. הדוחות עצמם יכללו תקציר ובו חמשת הממצאים העיקריים וחמש ההמלצות העיקריות, תוך הצגת המספרים הרלוונטיים ולעיתים גם אומדנים ליחס שבין ההשקעה הנדרשת לתיקון הליקויים לבין התמורה הכספית שבצידה.
לדברי אנגלמן, בעוד שעד כה התמקדה הביקורת בתחום הציות לחוק ולתקנות, הרי שמעתה ייעשו ביקורת גם בתחומים נוספים: ביקורות אסטרטגיות, הבוחנות את תהליך גיבוש האסטרטגיה בגוף המבוקר והחלופות השונות הרלוונטיות להתפתחותו; ביקורות פיננסיות, העוסקות בנתונים הכספיים, במהימנותם ובסיכונים השונים; ביקורות תהליכיות, הבוחנות את יעילות התהליכים בגוף; וביקורות IT, המתמקדות במערכות המחשוב של הגופים.
גיוון סוגי הביקורות ישתלב במהלך של הכנת תוכנית ביקורת תלת-שנתית, אשר תכלול נושאים שייבחרו מראש וביצוע ביקורות מעקב. משרד המבקר, הוסיף אנגלמן, יפעל לגייס מומחי מחשוב ומערכות מידע וכן אנשי מקצוע בתחומי החינוך, הרווחה והבריאות לשם עריכת ביקורות בתחומי ליבת העשייה של הגופים. הדוחות יכללו "שילוב מידתי של חיזוקים חיוביים בגין שיפורים ופעולות בולטות לטובה".
אנגלמן סיים באומרו: "עריכת הביקורת תתבצע בכל התחומים ההתייעלות והחיסכון, המינהל התקין, טוהר המידות, היעילות התהליכית ומועילות הגוף המבוקר, וזאת לצד נושאים אחרים שהמבקר יראה בהם צורך. הנה כי כן, נושאי מינהל תקין וטוהר מידות ישולבו לצד תחומים נוספים. חששות למעשים פליליים ועבירות משמעת, אשר יעלו במהלך עבודת הביקורת, יועברו ליועץ המשפטי לממשלה".

תאריך:  03/09/2019   |   עודכן:  03/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אנגלמן: אתמקד בהתנהלות המקצועית ובשירות לציבור
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
איציק וולף
השופטת בדימוס הודיעה למבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, כי הגיעה למסקנה שוועדת ההיתרים הפכה להיות "כדור משחק במגרש הפוליטי"    הודעת הפרישה לאחר פרסומים על-אודות התנהלותה של פריש בעבר
איתמר לוין
מינה את תומר ולמר, שהיה דובר המל"ג כאשר אנגלמן שימש כמנכ"ל, ליועץ התקשורת שלו    לראשונה: יועץ תקשורת למבקר המדינה במשרת אמון, תוך עקיפת הצורך לקיים מכרז לדובר המשרד
איתמר לוין
מבקר המדינה מינה לוועדה את שרה פריש, העומדת בראש בית הדין של ההסתדרות הלאומית; שמואל סלבין, שהיה מנכ"ל האוצר תחת נתניהו ומועמד הליכוד לכנסת; עדן בר-טל, שהיה מנכ"ל משרד התקשורת תחת כחלון; ישראל תיק, מנהל בכיר במכון בית יעקב השייך לאגודת ישראל; ואת אתי לוצאטו, ממלאת מקומו של הח"כ-לשעבר פיני בדש    משרד המבקר מסר פרטים חלקיים שהסתירו את הזיקה הפוליטית של שניים מבין החמישה    מינויים נוספים: נחמה מוניץ, מרדכי כהן והרב שרון שלום
איתמר לוין
שלושה ימים לאחר שפורסמה כוונתו של מבקר המדינה להחליף את חברי ועדת ההיתרים, הודיעו שלושה מהם - כולל שניים שהיו שותפים להחלטות בעניין נתניהו - שאינם מעוניינים להמשיך בתפקיד
רועי אורן
עושה רושם שמבקר המדינה לא מבין את תפקידו,אך למרות זאת צריך להיות עם האצבע עם הדופק ולדאוג שהאיש ילמד את תפקידו ויפנים שהגישה הסלחנית שלו לא מתאימה למדינת-ישראל.
רשימות נוספות
דוח הגרעון: כחלון שכר עו"ד פרטי  /  עידן יוסף
בלי ביקורת בזמן אמת  /  איתמר לוין
אין פיקוח ממשי על המכינות הקדם-צבאיות  /  איתמר לוין
מתניהו לנתניהו  /  איתמר לוין
מה הוא מתערב?!  /  איתמר לוין
טוהר המידות - נדבך חשוב בתפקיד  /  מתניהו אנגלמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il