X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  נאומים
דברי נשיאת בית המשפט העליון בטקס השבעת שופטים בבית הנשיא [כ"ו תשרי תש"ע - 14.10.2009]
▪  ▪  ▪
ביניש במשכן הנשיא [צילום: פלאש 90]

אדוני נשיא המדינה, שר המשפטים, חבריי השופטים המכהנים, השופטים בדימוס, השופטים החדשים ובני משפחותיהם, אורחים נכבדים.
התכנסנו היום במשכן נשיא המדינה לטקס השבעת שופטים. לשמחתי, בשנתיים שחלפו זכינו וקיימנו מספר טקסי השבעה של שופטים אשר מינוים היה פרי המאמץ שעשתה הוועדה לבחירת שופטים, בראשות שר המשפטים, כדי למלא את שורותינו. כל טקס השבעה הוא בבחינת חג למערכת המשפט והשיפוט. לעולם אין בו שיגרה; אולם הטקס המתקיים כאן היום הוא יחיד ומיוחד. הצטרפותו של שופט לבית המשפט העליון היא תמיד בעלת משמעות רבה למערכת המשפט כולה; היום אנו מציינים את הצטרפותם של שלושה שופטים לבית המשפט העליון ולאירוע זה חשיבות מיוחדת, לא רק בשל העובדה שמילוי שורות השופטים לבית המשפט העליון עונה על צורך וחסר ממושך, אלא גם בשל כך שזכינו ועל כס המשפט ישבו עוד שלושה שופטים שעלו וצמחו מתוך מערכת השיפוט בישראל; שופטים שכיהנו בבתי המשפט המחוזיים במחוזות השונים, שכל אחד מהם מביא בצקלונו המשפטי ידע רב, ניסיון שיפוטי עשיר במגוון תחומי המשפט ונושא עימו את הרקע והמטען המיוחדים לו ומייצגים כמכלול את הפסיפס של תמונת המשפט הישראלי. נהוג היה שבטקס כזה מוצג כל אחד מהשופטים הנשבעים אמונים, וקורות חייו. במצוות הקיצור שנצטווינו בה היום לא התקיימה הצגת השופטים ולכן אתכבד ואציג בתכלית הקיצור את השופטים החדשים של בית המשפט העליון.
השופט ניל הנדל כיהן כסגן-נשיא בית המשפט המחוזי בבאר-שבע. ניל הוא דוגמה יוצאת דופן של משפטן מעולה שרכש את השכלתו המשפטית בצד השכלה תורנית בארה"ב; הוא הותיר מאחוריו את עבודתו כעורך-דין בניו-יורק, עלה לישראל ובחר להגשים את החזון הציוני במלואו. הוא התיישב בבירת הנגב, כיהן כפרקליט בפרקליטות מחוז הדרום משך מספר שנים ומאז מינויו בשנת 1988 לכהונת שופט בבית משפט השלום, טיפס במעלות השיפוט. לבית המשפט העליון מביא הוא עמו ניסיון שיפוטי רב, וידע נרחב בתחומי משפט שונים. ניל הוא שופט נוסף שומר מצוות הנמנה עם חבר שופטי בית המשפט העליון, ובכך אנו מממשים את השאיפה שאין בקרבנו כסא מסומן; לא כסא דתי, לא כסא נשי ולא כסא ערבי – יש שופטים אשר עם המטען הערכי, התרבותי והמשפטי שהם נושאים עמם ישפטו בקרבנו.
השופט עוזי פוגלמן הוא בוגר הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, מוסמך האוניברסיטה העברית בירושלים ואף מוסמך בית הספר למנהל ציבורי של אוניברסיטת הארוורד. לשורותינו מצטרף עוזי לאחר תשע שנות שיפוט, מרביתן בבית המשפט המחוזי בתל אביב ושנה אחת כשופט בפועל בבית המשפט העליון. שנים רבות, כח"י שנים, ייצג את רשויות המדינה בפני בית המשפט הגבוה לצדק בדרך מעוררת כבוד והערכה; בתפקידו האחרון בשירות המדינה היה מנהל מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה. עוזי מביא עמו ידע משפטי נרחב בכל תחומי המשפט, היכרות מקצועית מצוינת עם רשויות המדינה, ומומחיות מן המעלה הראשונה במשפט הציבורי והחוקתי. היכרותו עם בית המשפט העליון צמחה מספסלי עורכי הדין הטוענים בפניו, ובכך יש יתרון חשוב לשופט.
צעיר השופטים המצטרף אלינו היום הוא השופט יצחק עמית. השופט עמית הוא בוגר מצטיין של האוניברסיטה העברית בירושלים, המביא עמו ניסיון של פרקטיקה כעורך דין בראשית דרכו, וכן ניסיון של שנות כהונה שיפוטית בבתי משפט השלום והמחוזי בחיפה. ליצחק עמית ידע וניסיון בכל תחומי המשפט והוא זוכה להערכה רבה בקרב חבריו השופטים ובקרב ציבור עורכי הדין, בין היתר גם בזכות אופן ניהול המשפטים על ידו, מזגו השיפוטי ואף כושרו למזג מצוינות במשפט, עם ראייה רחבה בעלת אופקים של תרבות יהודית וכללית.
הנה-כי-כן, מכל קצוות הארץ נתמנו השופטים החדשים לבית המשפט העליון. הם מייצגים מצוינות במשפט, השכלה כללית ותרבות יהודית. בחירתם של שופטי בית המשפט העליון שהתמנו היום נערכה מתוך שיתוף פעולה בין השופטים, שר המשפטים ויתר חברי הוועדה, והתקבלה בברכה חמה של ציבור עורכי הדין ושל הציבור בכללו. לא כל בחירה לתפקיד במדינת ישראל זוכה להסכמה רחבה כל כך ואני סמוכה ובטוחה שהסכמה זו תסייע לחיזוקו של בית המשפט העליון, הזוכה גם היום לאמון והערכה בארץ ומחוצה לה. האמון לו זוכה מערכת המשפט בקהילה המשפטית-הבינלאומית בא לידי ביטוי דווקא בימים אלה, כשעצמאותה ומקצועיותה של המערכת המשפטית מייצגת את חוסנה המוסרי והערכי של הדמוקרטיה בישראל.
בית המשפט העליון שינה את פניו בשנים האחרונות, והשופטים החדשים מצטרפים לשורה של שופטים מכהנים הנמנים עם דור מייצגי התרבות המשפטית הישראלית. הדור הנוכחי נשען על מורשתם המשפטית והרוחנית של השופטים בני דור המייסדים וממשיכיהם ענקי המשפט, אשר ההלכות שיצאו מלפניהם היו לדין בשיטתנו המשפטית ועברו מדור לדור. כך נוספות חוליות חדשות של ממשיכי הדרך שיעצבו את פני המשפט בשנים הבאות, שופטים המבטאים בפסיקתם את ערכי היסוד של המדינה בכל שנות קיומה, על אופיה וצביונה היהודי והדמוקרטי.
לא רק לבית המשפט העליון יום חג היום. לבית הדין הארצי לעבודה התמנתה היום סגנית הנשיא, השופטת נילי ארד, שנבחרה אף היא, פה אחד בוועדת הבחירה. בפסיקתה מבטאת השופטת נילי ארד ראייה חברתית רחבה, ניסיון במשפט הציבורי - במשפט המנהלי ובמשפט העבודה. בניסיונה הרב ובכישוריה ממזגת השופטת ארד את ההיבט המשפטי ואת היכולות הניהוליות שיבואו לידי ביטוי בתפקיד אליו היא מתמנית היום. ילוו אותה איחולי הצלחה בהמשך דרכה.
לא ניתן לסיים את מסכת הברכות בלי לציין את התגבורת החשובה והאיכותית שמצטרפת היום לבתי המשפט המחוזיים. 21 שופטים יתפסו מעתה את כסאות השיפוט הממתינים להם בבתי המשפט המחוזיים ברחבי הארץ. בעידן בו אנו פועלים להשלטת החוק, ומייחלים לכך שהמשפט יתרום למלחמה באלימות הקשה שהחברה בישראל חווה לאחרונה; בתקופה בה אנו נתונים בעיצומו של הליך לייעולה של מערכת המשפט, ונערכים להתמודדות עם העומס הרב המוטל על כתפיה במגמה ליתן סעד מהיר יותר לכל הפונים לבית המשפט - יש במינוים של השופטים המחוזיים החדשים כדי לחזק את עמוד השדרה של המערכת השיפוטית. השופטים המתמנים היום לבתי המשפט ברחבי הארץ רובם ככולם צמחו מקרב מערכת השיפוט ועל כך גאוותנו, אף כי גם האקדמיה וציבור עורכי הדין תרמו לשורותינו גם הפעם מינויים ראויים ובעלי משקל.
חבריי, השופטים המחוזיים, המערכת כולה מצפה לכם בכיליון עיניים. אתם חלק מהמענה שעלינו לתת בימים הקשים בהם נתונה החברה בישראל, לציבור הצמא לאכיפת חוק ועשיית משפט.
אנו מצויים בתחילתה של שנה המשפט החדשה. מי ייתן ותהא זו שנה טובה יותר, שנת שלום ושמחה לכם ולמשפחותיכם, שנת שלווה ושלום לכל ישראל ושנת משפט מוצלחת.

תאריך:  14/10/2009   |   עודכן:  16/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שופטים חדשים - "מכל קצוות הארץ"
תגובות  [ 19 ] מוצגות  [ 19 ]  כתוב תגובה 
1
את עוד חוגגת ?
בושת המשפט  |  14/10/09 21:40
 
- החגיגה על שהצליחה לגמול לשופט
ד.ט.  |  15/10/09 06:50
2
הבעיה אי חוסר האמון ברובם
שלוסר  |  15/10/09 00:24
3
בייניש חיה בתוך בועה
אבטיח חמוץ  |  15/10/09 06:34
4
ואף-על-פי-כן
עידןסובול  |  15/10/09 08:25
5
מערכת רקובה ומושחתת
קיש אינטוחס  |  15/10/09 16:33
6
הביינישית חוגגת לה
דליי לעמה  |  16/10/09 06:41
7
על מה היא חוגגת
אינטר פרטציה  |  16/10/09 07:45
 
- אמרו כבר שהיא בתוך בועה
שפכטל סודה  |  16/10/09 11:27
8
היא חוגגת ששוב הצליחה להשתין ל"ת
עלינו מהמקפצה   |  16/10/09 12:19
9
שחיתות שחיתות
שחיתות  |  16/10/09 18:02
10
אשכנזים וערבים מכל קצוות הארץ.
בבר הנאור  |  16/10/09 20:18
11
תוכלו לצרף גם סוסים
כל האורווה מסריחה  |  17/10/09 10:40
12
תיקון קטן בדברי הנשיאה ביניש
משה, עורך-דין  |  17/10/09 13:38
 
- זה מכבר גלוי וידוע לרוצים לדעת
עידןסובול  |  17/10/09 15:09
13
למה ערכי דין מתים להיות שופטים
אין פוזיה  |  17/10/09 19:31
 
- יש איומים ברצח על שופטים
טורנא  |  18/10/09 00:03
14
מתיי הם ילמדו...
עידןסובול  |  18/10/09 12:22
15
שפוטים עליך ישראל
יש מיש  |  19/10/09 21:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בנימין נתניהו
נאום ראש הממשלה בוועידת הגליל, כפר בלום [כ"ה בתשרי תש"ע, 13.10.2009]
בנימין נתניהו
נאום ראש הממשלה בפתיחת מושב החורף בכנסת [כ"ד תשרי תש"ע 12.10.2009]
ציפי לבני
דברי יו"ר האופוזיציה בפתיחת מושב החורף בכנסת [כד' תשרי תש"ע 12.10.09]
ראובן ריבלין
דברי יושב-ראש הכנסת בפתיחת מושב החורף של הכנסת [כ"ד בתשרי תש"ע, 12.10.2009]
שמעון פרס
דברי נשיא המדינה בפתיחת מושב החורף של הכנסת [כ"ד בתשרי תש"ע, 12.10.2009]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il