X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר ש"ס אריה דרעי נשמע בהקלטות כשהוא מורה לבכירים במפלגתו לנצל עצרות סליחות, אותן מארגנות וממנים מועצות דתיות ועמותות, ולהפוך אותן לעצרות פוליטיות לתמיכה במפלגה דרעי בתגובה לחשיפה: השנה איאלץ להיעדר מאירועי הסליחות
▪  ▪  ▪
הוראות בעייתיות [צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]

"אני מודיע בצער, כי השנה אאלץ להיעדר מעצרות הסליחות בהן אני משתתף עשרות שנים מימי מרן הרב עובדיה זצ״ל. אני עושה ויתור אישי למען מאות אלפי המתחזקים מהעצרות. לא אתן לגורמים חסרי מצפון לפגוע בפעילות הקדושה של ׳אל המעיין׳ הנמשכת עשרות שנים למען ההמונים הצמאים לדבר ה׳ בימי אלול". כך יו"ר ש"ס אריה דרעי, בתגובה לחשיפת עקיבא ווייס בכאן חדשות, על מעורבות המעלה חשד להתנהלות פלילית.
בהקלטות בלעדיות של יו"ר ש"ס נשמע השר אריה דרעי מורה לבכירים במפלגתו לעשות שימוש בכנסי הסליחות המאורגנים וממומנים על-ידי עמותות ומועצות דתיות - לצורך קמפיין הבחירות של ש"ס. דרעי הסביר כי "היתרון שלנו על הליכוד ועל המפלגות האחרות זה הנושא המסורתי. הסליחות זה הדבר הכי קונצנזוס שיכול להיות. הכי רך, הכי מרגש".
בהקלטות מפרט דרעי איך תגייס מפלגת ש"ס את המנגנון האדיר שעומד לרשותה לצורך תעמולת הבחירות. המהלך כולל שימוש ברב הראשי יצחק יוסף, שאסור לו להתערב בפוליטיקה ולמרות האיסור התערב כמה פעמים, תנועת "אל המעיין" - שהצהירה בעבר בבית המשפט שאין לה קשר לפוליטיקה וארגון 'הידברות' - כולם מגויסים למאמץ הבחירות.
"תראו, יש לנו ברוך השם את תנועת 'אל המעיין', שהיא כבר במשך עשרות שנים בחודש אלול זה החודש העיקרי שלה", אמר דרעי. "שזה יהיה שילוב של אל המעיין, הידברות והרב יצחק יוסף הראשון לציון והרב זמיר כהן ועוד אחרים, כן סליחות לא סליחות. זה עוד עניין שצריך לדון בו. לנצל את השבועיים האלה כמה שיותר מקומות".
על-פי הדיווח, דרעי גייס גם את המנגנון הרחב של המפלגה ופנה לפעיליה הבכירים, והפציר בהם לגייס משאבים מהרשויות המקומיות והמועצות הדתיות - למען כינוסים פוליטיים. זאת במסווה של אירועי סליחות: "אנחנו רוצים שאתם כנציגים שלנו, כל אחד עם המשיבים שלו, המחלקה לתרבות, מועצה דתית, 'אל המעיין' כמה שיותר לנצל יותר. לא לעשות לי בכל עיר ערב אחד של סליחות".
עם זאת, דרעי, שהבין את הבעייתיות בשימוש במשאבים ציבוריים לצרכים פוליטיים, ביקש שכינוסי הסליחות לא יוצגו כיוזמה מפלגתית: "הסליחות לא צריכים להיות מטעם תנועת ש"ס. עדיף אולי שלא יהיה גם. זה צריך להיות סליחות שאתם מארגנים אותם כנציגים. באמצעים במשאבים באפשרויות כמובן ב'אל המעיין' אם צריך עזרה. וכמה שיותר".
  • מטעמו של דרעי נמסר בתגובה כי "יו״ר ש״ס, השר אריה דרעי, דיבר בפני פעילי ציבור על ארועי הסליחות המתקיימים בחודש אלול, כבר 30 שנים ומושכים קהל רב, חילוניים, מסורתיים וחרדים בכל רחבי הארץ. הארועים האלה נועדו למען הציבור הרחב שנוהג להשתתף בארועי הסליחות בחודש אלול. הטענה כי ארועי הסליחות פוליטיים, היא מרושעת ושקרית".
  • מתנועת ׳אל המעיין׳ נמסר בתגובה: ״מדובר בידיעה שקרית. אירועי הסליחות מתקיימים ביוזמת תנועת ׳אל המעיין׳ בחודש אלול מדי שנה, כבר למעלה מ-30 שנה. בכל אירועי הסליחות אין שום סממן פוליטי, אין שלטי בחירות או כל אמירה או תוכן פוליטי אחר״.
  • בלשכתו של הרב הראשי יצחק יוסף הגיבו ומסרו כי "הרב הראשי לישראל לא הוזמן ולא אישר שום השתתפות באירוע מכל סוג שנעשה בשיתוף עם מפלגה פוליטית. כל פרסום אחר הוא בגדר הטעיית הציבור".
  • ארגון הידברות הגיב כי "הארגון הוא ארגון א-פוליטי הפועל בקרב כלל העדות והקהילות היהודיות בארץ ובעולם. אירועי הסליחות של הידברות מתקיימים כמו בכל שנה ללא קשר לבחירות או תנועה פוליטית כל שהיא".

תאריך:  03/09/2019   |   עודכן:  03/09/2019
+מבצע המסתיימנים בפוליטיקה הישראלית
13:12 04/09/19  |  יורי מור   |   לרשימה המלאה

שמאל הפך למילת גנאי לא בגלל דעותיו ועמדותיו אלא משום שהוא מתחזה לימין, ופועל תוך רמיית הבוחר  ▪  אם אין לך אומץ להציג את תוכניתך המדינית השמאלית - אתה בוגד באידאלים שלך ורוכש ביושר את חשדנותו כלפיך של הציבור

כחול לבן. מסתירים [צילום: פלאש 90]
+גפני: "ערכים זה לא הצד החזק של גנץ הפוליטיקאי"
12:37 04/09/19  |  

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני בראיון בכאן חדשות: "ערכים זה לא הצד החזק של גנץ הפוליטיקאי. לא מעניין אותו פילוג בחברה. אני לא צריך את הטובות שלו, אני יכול להיות באופוזיציה, הוא יילמד את זה מהר. אם לא היינו אומרים שנשב רק עם נתניהו היינו היום הכי מחוזרים".

+ישראל כ"ץ: "אין סרט כזה שמישהו מחליף את נתניהו"
11:50 04/09/19  |  

שר החוץ ישראל כ"ץ: "אני מכיר את הליכוד, אני בכיר בליכוד. אין סרט כזה, לא מבחינה מוסרית ולא מבחינה פוליטית שמישהו מחליף את נתניהו. לא לפני הבחירות, בתוך הבחירות ואחרי הבחירות. מדובר בספין. בכלל לא עוסקים בזה".
השר כ"ץ המשיך לתוקף את כחול לבן: "גנץ הרי אמר שהוא הולך לתת דף נייר פתוח לחרדים רק שיגידו מה הם רוצים, הוא כל יום סייר בבני ברק. פתאום יש סקר וליברמן לוקח לו כמה מנדטים, בום מחליפים את הסיסמא".

+שקד לנתניהו: "זה הזמן לבנות שכונה יהודית בחברון"
11:48 04/09/19  |  

יו"ר ימינה, איילת שקד בקריאה לראש הממשלה נתניהו לקראת ביקורו בחברון: "מספיק למשוך זמן, זה הזמן לבנות שכונה יהודית בחברון, זה בידיים שלך. כל יום שרכוש הנרצחים בטבח תרפ"ט נמצא בידיו של ראש האיש הפלסטיני הרוצח, הוא יום של חרפה לאומית".

+האדם הנאור
11:39 04/09/19  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה

יש אנשים שרמתם היא לא משהו, יש הרבה אנשים שבאמצע, בצמרת יש לנו את האנשים הנאורים, השופטים שלנו הם כמובן מהליגה העליונה, אנשים נאורים, ובצמרת של הצמרת יש לנו נשיאים, לדוגמה מרים נאור

מרים נאור [צילום: מרק ישראל סלם]
+"היה תיאום מוקדם בין גנץ, ליצמן וגפני"
11:03 04/09/19  |  

בישראל ביתנו תוקפים (יום ד', 4.9.19) את הסטת קמפיין הבחירות של כחול לבן נגד החרדים ומבהירים כי "הדיל בין גנץ לחרדים נחשף אתמול בערב".
"ההודעה שיצאה אתמול מטעמו של גנץ הייתה במסגרת תיאום מוקדם בינו לבין ליצמן וגפני, שחיכו עם תגובות מוכנות מראש שיצאו דקה אחרי ההודעה של גנץ", טוענין בישראל ביתנו ומוסיפים כי "ברור שהגורמים שהכי חוששים מהתחזקות ישראל ביתנו הם המפלגות החרדיות וכחול לבן, ושיתוף הפעולה ביניהם רק מחזק את הכוונות האמיתיות של גנץ לאחר הבחירות, שכבר נתן לחרדים "קארט בלנש". היחידה שיכולה למנוע הקמת ממשלת הלכה ולהשאיר את החרדים בחוץ זו אך ורק "ישראל ביתנו".
ברשימץ כחול לבן החליטו לאמץ את הקו הניצי של יאיר לפיד, ובחרה בגישה אנטי חרדית. בכירים בכחול לבן טענו כי שינוי הקו הגיע לאחר שנוכחו כי החרדים "בכיס של נתניהו".
בכינוס בחירות בבאר שבע, אמר ח"כ בני גנץ: "אני מתחייב בפניכם שמיד אחרי הבחירות, נקים ממשלת אחדות ליברלית. ממשלה שתתבסס על הרוב - ללא קיצוניים וללא סחטנות. כל מפלגה ציונית שתרצה להצטרף תחת קווי היסוד שעליהם מסכים רוב הציבור – תוזמן להצטרף".

גנץ ולפיד. שינוי כיוון [צילום: פלאש 90]
+גדעון סער: "גנץ אימץ האג׳נדה של לפיד לפסול מראש מגזרים"
10:59 04/09/19  |  

גדעון סער בטוויטר: "אתמול בוטלה הרוטציה בכחול-לבן. אחרי שגנץ הסיר את רשת ההסוואה ואימץ רשמית את האג׳נדה של לפיד לפסול מראש מגזרים שלמים בחברה ונציגיהם הנבחרים - זה או הצבעה ל״מחל״ או לפיד. לכל הקדנציה".

+הבחירות לכנסת ה-22: היום תיפתח ההצבעה בנציגויות בחו"ל
10:58 04/09/19  |  

הבחירות לכנסת ה־22 ייצאו היום רשמית לדרך, כאשר תיפתח ההצבעה בנציגויות ישראל בחו"ל.

+נדחתה עתירת הליכוד נגד פלג
09:55 04/09/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הנדל דחה את בקשת הליכוד לאסור על חדשות 12 לפרסם קטעים מהראיות בפרשות נתניהו  ▪  מלצר רומז: הליכוד מפר את זכויות היוצרים של חדשות 13 בשימוש בקטעים ממהדורותיו

פלג. לוועדה אין סמכות [צילום: משה שי, פלאש 90]
+ליברמן: "במקום להשמיץ את ישראל ביתנו עדיף לנתניהו לעשות חשבון נפש"
08:31 04/09/19  |  

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "‏אחרי הבחירות האחרונות חיזר נתניהו אחרי המפלגות הערביות, כמעט הקים ממשלה עם גבאי, שלו הציע עד חצי המלכות, והגיע להסכם כניעה עם חמאס. במקום להשמיץ את "ישראל ביתנו" עדיף לנתניהו לעשות חשבון נפש ובדק בית, ואולי למנות את איוב קרא לראש צוות המו"מ הקואליציוני מטעם הליכוד ב-18 בספטמבר".

+דרעי: גנץ, יעלון ואשכנזי יצטרפו אלינו לממשלה
23:26 03/09/19  |  

"אני משוכנע שגנץ, בוגי יעלון ואשכנזי יתפרקו מלפיד ויצטרפו אלינו לממשלה שבראשות נתניהו. משוכנע שלא יהיו בחירות פעם שלישית ונעשצ הכל שיהיה לגוש 61 בלי ליברמן", אמר יו"ר ש"ס אריה דרעי בנאום שנשא לפני הודעת גנץ על אי ישיבה עם החרדים.

+כל חברי זהות הודיעו על פרישה
22:26 03/09/19  |  

חברי רשימת זהות הגישו הערב את התפטרותם מהרשימה לכנסת ה-22. הבקשה הוגשה לשופט חנן מלצר יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית. בזהות ציינו כי זהו שלב נוסף בעמידה של זהות בהסכמים שנחתמו עם הליכוד. היו"ר משה פייגלין הודיע שמייד לאחר הבחירות, יהיו התוצאות אשר יהיו, תצא המפלגה למפקד גדול על מנת להמשיך את חזונה גם בבחירות הבאות.

+יהדות התורה גינתה את גנץ, אך לא שללה ישיבה משותפת
22:09 03/09/19  |  

ראשי יהדות התורה, משה גפני ויעקב ליצמן, פרסמו הודעת גינוי לגנץ. מן ההודעה נעדרה התחייבות שלא לשבת איתו באותה ממשלה. בהודעתם נאמר: "יצא המרצע מן השק. לאחר שניסה במשך תקופה ארוכה להסתיר את דעותיו ואף עשה הכל כדי לבדל את עצמו מיאיר לפיד שותפו, היום מתברר שאין כל הבדל ביניהם. בני גנץ התברר כאדם ללא ערכים ושדרה. אין לו בעיה לפלג את החברה בישראל בשביל כמה מנדטים בספק. הוא איננו ראוי לתפקיד אחראי, אדם חסר יכולת ציבורית כלשהי, השותפות שלו עם יאיר לפיד מעידה עליו את אמרת חז"ל 'אוי לרשע ואוי לשכנו'. יהדות התורה דבקה בעמדתה להמליץ על נתניהו לראשות הממשלה".

+ש"ס ויהדות התורה חתמו על הסכם עודפים
21:52 03/09/19  |  

יהדות התורה וש"ס חתמו הערב כצפוי על הסכם עודפים.

+גנץ: ממשלה חילונית בלי חרדים
21:26 03/09/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מיישר קו עם לפיד: "מתחייב להקים ממשלת אחדות ליברלית, שתתבסס על הרוב, ללא קיצונים וללא סחטנות"  ▪  ליצמן: "נשקול מחדש ישיבה איתו בממשלה בראשות נתניהו"

גנץ. מאחוריך, ליברמן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+המשטרה תתן למשקיפים אלף מצלמות גוף
18:52 03/09/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

השקיפות והפיקוח בקלפיות יתבצעו גם בעזרת המצלמות וגם דרך שיתוף פעולה של המשטרה וועדת הבחירות  ▪  שוטרים עם מצלמות גוף יאיישו קלפיות בעייתיות  ▪  מ"מ המפכ"ל: נפעל לפי אמות מידה אחידות

ארדן והמראיין דני זקן [צילום: יוסי זמיר/ההסתדרות הלאומית]
+דרעי: יש ליכודניקים שפחות נאמנים לנתניהו מאיתנו
17:43 03/09/19  |  

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי: ״ראש הממשלה נתניהו יודע מה שאני יודע לא פחות טוב ממנו, שש"ס ונציגיה בכנסת נותנים לו גיבוי מוחלט ונאמנים לו יותר מחלק מחברי הליכוד". את הדברים אמר בהצהרה שמסר לתקשורת בנתיבות.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשש לעבירת בחירות: עצרות סליחות ישמשו לתעמולה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה ההבדל בין עצרת סליחות
מייק  |  4/09/19 23:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
עידן יוסף
מיישר קו עם לפיד: "מתחייב להקים ממשלת אחדות ליברלית, שתתבסס על הרוב, ללא קיצונים וללא סחטנות"    ליצמן: "נשקול מחדש ישיבה איתו בממשלה בראשות נתניהו"
עידן יוסף
השקיפות והפיקוח בקלפיות יתבצעו גם בעזרת המצלמות וגם דרך שיתוף פעולה של המשטרה וועדת הבחירות    שוטרים עם מצלמות גוף יאיישו קלפיות בעייתיות    מ"מ המפכ"ל: נפעל לפי אמות מידה אחידות
מירב ארד
האימוג'י המיוחד, מציג את סמל המדינה המייצג את ארץ ישראל ואת אזרחיה
איתמר לוין
סולברג: קריאתה של התנועה להתנות כל הסכם קואליציוני בהימנעות מחקיקת חוק החסינות עבור נתניהו, מהווה תעמולת בחירות נגד הליכוד ומחייבת שתירשם אצל מבקר המדינה
יורם דורי
נתניהו, המכיר היטב את הפוטנציאל האלקטוראלי של מיזם ברק מרץ יודע כי זה מצוי רק אצל מצביע העבודה, ועל כן צמרת מרץ תעצים את הפייק-הסכם במטרה לשרוד
רשימות נוספות
"לא קיבלתי שום הצעה מהליכוד"  /  מירב ארד
לדחות עתירת הליכוד נגד ערוץ 12  /  איתמר לוין
"נתניהו יתקשה לסרב לטראמפ"  /  עידן יוסף
היועץ המשפטי לאופוזיציה  /  עמוס שנער
בנט בעמדת החמקן  /  דן מרגלית
אלי ישי לעצמה יהודית   /  עמוס שנער
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il