X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גוגל תשלם קנס של 170 מיליון דולר

יוטיוב פגע בפרטיותם של ילדים

האתר שבבעלות גוגל אסף פרטים על הילדים וכיוון אליהם פרסומות, תוך הפרה מכוונת של החוק האוסר זאת ביקורת על גובה הקנס: 0.055% מרווחי חברת-האם אלפאבית
▪  ▪  ▪
התכנים לילדים יסומנו [צילום: ג'ני קיין, AP]

גוגל הודיעה היום (יום ד', 4.9.19), כי תשלם קנס של 170 מיליון דולר בשל פגיעות בפרטיותם של ילדים באתר יוטיוב שבבעלותה. הממשל האמריקני קבע, כי החברה אספה ביודעין ובצורה בלתי חוקית מידע מילדים והשתמשה בו כדי לכוון אליהם פרסומות. התשלום הוא חלק מהסדר בין גוגל לבין ועדת הסחר הפדרלי והתובע הכללי של ניו-יורק.
המידע שאספה יוטיוב כלל בין היתר את הקודים לזיהוי המשמשים למעקב אחרי גלישה, בלא הסכמת הוריהם של הילדים. האתר שיווק את עצמו כפלטפורמה פרסומית ראשונה במעלה לילדים, וטען באוזני חלק מן המפרסמים שאינו מחויב לעמוד בחוק המיוחד המגן על פרטיותם של ילדים משום שאין לו צופים מתחת לגיל 13. המאסדרים קבעו, כי הכנסותיו של האתר מהפרות החוק הסתכמו במיליוני דולרים.
136 מיליון דולר מתוך הקנס ישולמו לוועדת הסחר - הקנס האזרחי הגדול ביותר שהטילה אי-פעם על פגיעה בפרטיות ילדים. הסכום הגבוה ביותר עד כה היה 5.7 מיליון דולר ששילמה חברת טיק-טוק - יישומון חברתי לשיתוף סרטונים. 34 מיליון דולר נוספים ישולמו למדינת ניו-יורק. כחלק מן ההסכם תפעיל יוטיוב מערכת, שתבקש מבעלי הערוצים לזהות את התכנים לילדים שהם מעלים, כך שפרסומות מכוונות לא יופנו לסרטונים אלו. יוטיוב גם התחייבה לבקש אישור הורים לפני איסוף פרטי ילדים.
סכום הקנס עורר ביקורת מיידית מצד פעילים להגנת הפרטיות ולהגנת ילדים, בטענה שהוא נמוך ובלתי מרתיע. הכנסות אלפאבית - חברת-האם של גוגל - הסתכמו אשתקד ב-136.8 מיליארד דולר והרווח הנקי היה 30.7 מיליארד דולר, כך שהקנס הוא 0.055% מרווחי הקבוצה. עוד הם טוענים, כי יוטיוב פשוט הסכימה לקיים חוק שחל עליה ממילא, שכן ספקים של שירותי אינטרנט ממילא אינם רשאים לאסוף מידע על לקוחות מתחת לגיל 13 ללא הסכמת הוריהם.
ההסכם אושר בידי נציבות ועדת הסחר בחלוקה מפלגתית: שלושת הרפובליקנים הצביעו בעד ושני הדמוקרטים הצביעו נגד. יו"ר ועדת הסחר, הרפובליקני ג'וזף סימונס, אמר שמדובר ב"ניצחון משמעותי למיליוני הורים", במיוחד לנוכח התנאי המחייב לסמן תכנים לילדים. הנציגים הדמוקרטיים, רוחיט צ'ופרה ורבקה קלי-סלוטר, מתחו ביקורת על כך שההסכם אינו מטיל אחריות אישית על מנהלי יוטיוב וגוגל ואינו מחייב את יוטיוב לזהות בעצמה את התכנים לילדים.
מנכ"ל יוטיוב, סוזן ווז'ניסקי, אמרה, כי מלכתחילה לא היה האתר מיועד לילדים מתחת לגיל 13, אך המצב השתנה עם הזינוק בהעלאת תכנים משפחתיים והופעתם של המכשירים המאפשרים שיתוף קל ומהיר. לדבריה, החברה תימנע מאיסוף מידע על כל מי שצופה בתכנים לילדים, גם אם למיטב ידיעתה הוא בוגר, ותמנע הוספת הערות והפניות בתכני הילדים משום שהדבר מחייב מסירת מידע אישי. עוד אמרה ווז'ניסקי, כי בכוונת יוטיוב להשתמש בבינה מלאכותית כדי לאתר בעצמה תכנים המיועדים לילדים, בנוסף להסתמכות על בעלי הערוצים.

תאריך:  04/09/2019   |   עודכן:  04/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יוטיוב פגע בפרטיותם של ילדים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הכסף מדבר
לא לפייסבוק  |  4/09/19 23:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
שקד: "נמליץ רק על אבא שלך, אז אתה יכול להתקדם"    סמוטריץ': "אל תכפיש ותאמץ שיטות כפי שעושים לך. מעריך את אבא שלך אבל רוצה למשוך אותו ימינה"
מירב ארד
היקף ההשקעה במהלך 60 מיליון שקלים    אלי זוגלובק: "והחברה מתכננת להמשיך ולהעסיק את כל עובדיה במפעל החדיש"
איתמר לוין
בדצמבר 2012 הצטוותה הרכבת לפנות עפר שהוצא ממנהרה בקו ירושלים-ת"א ונשפך לקרקעות פרטיות של פלשתינים באזור לטרון - אך לא עשתה זאת עד היום
מירב ארד
קארי לאם הכריזה באופן רשמי על ביטולו של חוק    בעקבות החוק, נערכו מזה שלושה חודשים מחאות המוניות
מירב ארד
ח"כ גפני: "אבידה לענף, אילולי הבחירות, היינו מונעים את הסגירה"    בכפוף לרביזיה, אושר תקצוב שיסייע למדרשת שדה בוקר לצאת לדרך עצמאית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il