X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
12 ח"כים תמכו מול 12 מתנגדים היועמ"ש ינון: "הצעת חוק המצלמות לא חוקתית" ח"כ טיבי: "החוק הוא אמירה אנטישמית שהערבים מזייפים בבחירות". השר אמיר אוחנה: "מי שמצביע נגד הוא זייפן או קבלן זיופים"
▪  ▪  ▪
הדיון בוועדה המסדרת [צילום: מסך]

הצעת חוק המצלמות שקידם ראש הממשלה בנימין נתניהו נפלה במהלך ההצבעה בוועדה המסדרת ולא תעבור לאישור מילאת הכנסת. הוועדה התכנסה באמצע פגרת הבחירות, כדי לאשר הליך חקיקה מהיר, שבמסגרתו החוק לא יצטרך להמתין 45 יום על שולחן הכנסת. 12 ח"כים תמכו מול 12 מתנגדים.
במהלך הדיון הסוער בוועדה אמר יועמ"ש הכנסת איל ינון כי "הצעת החוק בנוסחה הזה, הייתה לדעתי לא חוקתית, וודאי בעיתוי הנוכחי". הוא הוסיף כי "האיזונים והבלמים שנקבעו לאורך שנים לגבי פגרת בחירות, נפרצו במקרה הזה. אנחנו צריכים לבדוק כיצד לחזק את המערכת הזו, שכשלה בעצם. אני שמח שכל התקדימים הרעים יחסכו מאתנו".
בפתח הדיון תקף ח"כ אחמד טיבי את רה"מ בנימין נתניהו ואמר כי "פעם אמר רה"מ שהערבים נוהרים לקלפיות, היום הוא מתרגם את זה לאמירה אנטישמית, שהערבים גונבים את הבחירות. תתארו לכם שבצרפת היו אומרים שהיהודים גונבים בחירות. אתם עושים עליהום על מיעוט, אומרים שהוא חשוד, למרות שאתם החשודים. הערבים זו החוליה החלשה מבחינתכם. לא נקבל פיקוח של פלנגות של נתניהו, רק של ועדת הבחירות המרכזית".
יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי זוהר התייחס להצהרת יו"ר ישראל-ביתנו להתנגד לחוק המצלמות ואמר
כי "ליברמן כפה את פיזור הכנסת והביא לאיחוד של הרשימה המשותפת, ועכשיו יצביע נגד החוק ויחזק את הרשימה המשותפת, אין גבול? ליברמן הטביע היום את החותם, שהוא חלק בלתי נפרד מהשמאל הישראלי, אלא אם כן יצביע בעד החוק".
ח"כ אוסמה סעדי הוצא מהישיבה לאחר שהתפרץ לדבריו של ח"כ זוהר: "תגיד איזה זיופים, תפסיקו להסיט. איפה העובדות? תביא קלפי אחד שנפסל".
שר המשפטים, אמיר אוחנה אמר בתגובה: "אם ח"כ סעדי טוען שהחוק בעד הליכוד, אדרבה. מי שמחליט בסופו של דבר זו הכנסת, לקבל או לא לקבל את הצעת החוק הזו, שמגשימה את תואר הבחירות. מי שמתנגד הוא או זייפן או מתנגד לטוהר הבחירות".
ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו התייחס להצהרתו של ליברמןואמר כי "החוק שהנחתם מנסה ליצור מצב, שראש הממשלה יהיה גם השוער וגם מי שבועט את הפנדל. מי שצריך לעשות זאת זו ועדת הבחירות המרכזית. אנחנו מבינים מה המטרה שלכם בתהליך, אם אתם באמת רוצים בחירות שקופות, אז כל הקלפיות צריכות להיות מתועדות, בכל המגזרים. מי שיצלם זו ועדת הבחירות המרכזית, גם בשם השוויון, אתם סיעה עם תקציב מאוד גדול, אתם יכולים לפרוס ולקנות מצלמות, בסוף מצלמות הגוף צריכות להיות בידי אדם אחד".

תאריך:  09/09/2019   |   עודכן:  09/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוק המצלמות לא עבר בוועדה; לא יקודם לאישור המליאה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מי מתנגד להצבת מצלמות ?
ישמעאל  |  9/09/19 13:56
2
חבר הכנסת זוהר אמר
פיספסת את העיקר  |  9/09/19 14:10
3
האבא מסית, הבן מטנף,
הכל שגרתי  |  9/09/19 14:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
מירב ארד
בניגוד להצהרותיו מותח יו"ר ישראל ביתנו ביקורת על חוק ומבהיר: "הפיקוח חייב להיות ממלכתי ולא בידי מיליציה פרטית של נתניהו"    "אם נתניהו יחליט מי מפקח והיכן יהיו מצלמות זה ייתן יתרון לא הוגן"    "נדרוש שהמצלמות יוצבו רק על-ידי נציגים של ועדת הבחירות המרכזית"
מירב ארד
דוחה את טענות בכירי כחול לבן לפיהן נתניהו והליכוד מתכוונים שלא להכיר בתוצאות הבחירות אם יפסידו    הבהיר: "לפיד ורשימה המשותפת מנסים לסכל את טוהר הביחרות"
בעז שפירא
המשופם לשעבר עט על המציאה כמוצא מנדטים רבים ובחיפזון המעיד על העדר שיקול דעת ושליפה מן המותן, הצהיר שיגיש תביעת דיבה נגד הבן
עידן יוסף
איל ינון ציין שהחוק עלול להרתיע בוחרים והזהיר מפני אנדרלמוסיה בקלפיות    היועמ"ש הבהיר כי החוק עלול לתת יתרון ניכר מאוד למפלגה אחת על פני שאר המפלגות
עידן יוסף
הזדעזעתם מדברי הרב ממכינת עצמונה? לא תאמינו מה מספרות ההקלטות המלאות    חשיפה בתוכנית קלמן סג"ל בתאגיד גילתה עריכה מגמתית שסילפה את דברי הרב נאמבורג, הוציאה אותם מהקשרם והפכה את המשמעות ב-180 מעלות
רשימות נוספות
הבדלי הדקויות בימין הדתי  /  עידן יוסף
"גנץ, לפיד, עודה וטיבי רוצים לגנוב הבחירות"  /  איציק וולף
גם ח"כ ביטן אישר את 3,000 הפקחים  /  איציק וולף
המכולת של ביבי  /  איתמר לוין
תורת הכפל  /  ציפי לידר
ביבי מוכר בלופים אמריקנים  /  דן מרגלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il