X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חשיפה / עיריית ירושלים התעוררה באיחור

בית המשפט עצר פרויקט של אבלס בי-ם

בית המשפט הוציא צו ביניים ועצר עבודות לשיפוץ מבנה בית האבות בשכונת בית הכרם לאחר שהתגלה תיעוד לתוכניות היזם, מייקל אבלס מאוסטרליה, המבקש להפוך את המקום לבית החלמה ליולדות הבניין - בבעלות הפועל המזרחי והוחכר ליזם בעסקת קומבינציה ל-15 עם אפשרות לרכישה בתום תקופת החכירה בדיון שהתקיים השבוע הודה נציג היזם לראשונה בתוכנית והודיע כי השקיע במקום עד היום 7 מיליון שקלים אלי יצפאן, שעבד עם היזם בפרויקט: עזבתי לפני שמונה חודשים
▪  ▪  ▪
בית המריבה ברחוב החלוץ 29

בית המשפט הורה לעצור עבודות לשיפוץ מבנה בבעלות עמותת 'תפארת בנים' של הפועל המזרחי בשכונת בית הכרם בירושלים ולהפיכתו מבית אבות לבית החלמה ליולדות. זאת, למרות שהיזמים כבר השקיעו 7 מיליון שקלים בעבודות הפיתוח במקום, ובעקבות התנגדות התושבים בשכונה ועיריית ירושלים. צו הפסקת העבודות ניתן כצו ביניים. ביום ראשון השבוע התקיים דיון, אך טרם ניתנה החלטה.
מדובר ביוזמה עסקית של יזם פרטי, איש העסקים מייקל אבלס מאוסטרליה, המבקש להפוך את המבנה ההיסטורי ששימש כבית אבות לבית החלמה ליולדות, יוזמה אשר נתקלה בהתנגדות משמעותית מצד התושבים בבית הכרם.
תושבי שכונת בית הכרם פנו לעיריית ירושלים וביקשו ממנה לפעול נגד עבודות הבנייה, אולם העירייה גררה רגליים בטיפול. כשכבר החליטה לגשת לבית המשפט, בחודש מרס 2019, ספגה ביקורת קשה מבית המשפט, אשר דחה את הבקשה לצו הפסקת עבודה תוך שהוא מותח ביקורת על העירייה בקביעה כי "היסודות המשפטיים של הבקשה אינם מובנים", וכי "בהילות הבקשה אינה מובנת".

היזם: בית אבות של 40 חדרים אינו רווחי
אלי יצפאן בפגישה עם התושבים

בפגישה שהתקיימה עם נציגי השכונה באוקטובר 2018 ניסו הסבירו נציגי היזם, בהם גם השחקן אלי יצפאן, כי אבלס חכר את המקום מהפועל המזרחי לתקופה של 15 שנה בעסקת קומבינציה הכוללת את האפשרות לרכוש לאחר תקופה זו את המבנה.
באותה פגישה טענו נציגיו של אבלס כי לא הוחלט האם במקום יופעל בית אבות, כפי שהיה בעבר וכפי שהמקום מסומן בתוכניות העירוניות, או שיופעל בו בית החלמה ליולדות. אולם מדבריהם ניתן היה להבין באופן ברור כי האפשרות של הפעלת בית אבות כלל אינה נשקלת על ידם. בין היתר טענו כי הפעלת בית אבות אינה רווחית מבחינה כלכלית. "בית אבות ב-40 חדרים - לא רווחי", אמר יצפאן באותו מפגש.
השחקן אלי יצפאן אמר ל-News1 כי אומנם בפגישה שהתקיימה באוקטובר 2018 ייצג את היזם כמי שליווה את הפרויקט, אך לטענתו מזה שמונה חודשים הוא כבר לא עובד עם היזם ואינו קשור אל הפרויקט בבית הכרם.

תיעוד התוכניות הושג רק לאחרונה

השיפוצים במקום החלו לפני כשנתיים, והתושבים פנו בנושא לעיריית ירושלים. העירייה, מצידה, טענה כי מדובר בשיפוץ פנימי אשר אינו מצריך רישוי ודחתה את הטענות בדבר כוונת היזמים להפוך את המקום לבית החלמה ליולדות בטענה שלא נמצאו כל ראיות לכך.
אולם תוכניות השיפוץ שהגיעו לידי News1 חושפות באופן ברור את כוונת היזמים. על התוכניות, שחלקן מתוארכות לתחילת נובמבר 2018 - חודש בלבד לאחר הפגישה של נציגי היזם עם התושבים - נכתב 'בית החלמה תפארת בנים'. בתוכניות ניתן לראות תכנונים להקמת תינוקיה, שכמובן אינה נדרשת בבית אבות אלא בבית החלמה ליולדות. על קירות המבנה, הנמצא בשיפוצים, ניתן לראות סימונים עבור החשמלאים המציינים את קיומה המתוכנן של התינוקיה במקום.
בעקבות חשיפת התוכניות על-ידי התושבים, פנתה הפרקליטות לבית משפט השלום בעיר וביקשה שיוציא צו מניעה לעצירת עבודות השיפוץ. "מבוצעת עבודה בנכס ו/או עומדים לבצע שימוש בדרך ובנסיבות שיש בהם משום עבירה לפי... חוק התכנון והבניה", נכתב בפניית המדינה לבית המשפט. השופט אלעד פרסקי הוציא ב-3 בספטמבר 2019 צו ביניים האוסר על המשך העבודות במקום עד להחלטה אחרת.

היזם: קיבלתי 3 אישורים מהעירייה

ביום ראשון האחרון, 8 בספטמבר, התקיים דיון בתיק בבית משפט השלום בירושלים. בדיון הודו נציגי היזם בפעם הראשונה כי בכוונתם לבנות במקום בית החלמה ליולדות. לטענתם, עיריית ירושלים העניקה להם שלוש פעמים אישור לביצוע העבודות להפיכת המבנה לבית יולדות. עוד טענו כי רישום המבנה בתוכניות כ'בית אבות' היה תקלה היסטורית.
בתגובה טענה נציגת הפרקליטות כי איש לא אמר לתושבים באופן ברור עד ליום הדיון כי במקום אמור לקום בית יולדות. "היו כמה ישיבות עם היזם הקהילתי והם אמרו לו שהם שמעו שהוא הולך לפתוח בית יולדות והם מזהירים אותו שהם הולכים להתנגד. זו הפעם הראשונה שגם אני וגם התושבים שמעו תשובה החלטית שכן יהיה פה בית יולדות. זאת אחרי שהיו אי-אלו פניות שלהם אליהם ושלהם אלינו", ציינה.
לדבריה, המשמעות המעשית של הפעלת המקום כבית יולדות היא הקמת מלונית בלב שכונת המגורים. לדבריה, מתוך כך ניתן להסיק כי המקום אינו מוגדר כ'מוסד' משום שאם הוא יוגדר ככזה - הרי שכל מקום המוגדר כמוסד יוכל לשמש כבית תיירות בפוטנציאל.
טרם ניתנה החלטה בתיק.

עבודות החשמל לתינוקיה של בית היולדות
תכניות בית היולדות
תאריך התכנית: תחילת נובמבר 2018
תאריך:  13/09/2019   |   עודכן:  13/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בית המשפט עצר פרויקט של אבלס בי-ם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שחיתות בהתגלמותה
אילנה כהן  |  13/09/19 14:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר העיר
איציק וולף
בית המשפט המחוזי בירושלים קבע ביום חמישי כי אין לקיים אירוע קביעת מזוזה במבנה רב תכליתי שבבעלות המועצה המקומית קדומים    למרות צו הביניים - האירוע התקיים בהשתתפות עשרות אנשים
איציק וולף
מתוך 120 מוסדות חינוך שהיו אמורים להשלים השנה רכיבי הנגשה בסיסיים עבור תלמידים בעלי מוגבלויות - 84 מוסדות לא השלימו את ההנגשה לקראת פתיחת שנת הלימודים בשבוע הבא    92.4% מהרשויות המקומיות לא עמדו בחוק ולא פרסמו מידע להנגשה פרטנית
איציק וולף
13 ראשי ערים, מועצות אזוריות ומועצות מקומיות בשרון ובשומרון טוענים שאישור בניית תחנות כוח במזרח השרון יסכן את בריאותם של כחצי מיליון בני אדם    דורשים פגישה דחופה עם ראש הממשלה "כמוצא אחרון לעצירת המפגע התכנוני טרם הוצאתו לפועל"
איציק וולף
המועצה המקומית קדומים מתכוונת לחנוך בתחילת ספטמבר מבנה לא חוקי שהרחיבה בניגוד לתב"ע הקיימת למרות החלטה מפורשת של המינהל האזרחי שקבעה כי מדובר בבניה לא חוקית שיש לפתוח נגדה בהליכי אכיפה משום שההיתרים שלה ניתנו על סמך תב"ע שכלל לא החלה הליכים סטטוטוריים    חבר המועצה: המבנה לא מועמד להריסה ואין כל חשש שכזה
איציק וולף
המועצה המקומית קדומים הנפיקה היתרי בנייה תוך שהיא מסתמכת על תוכנית שמעולם לא החלה בהליכים סטטוטוריים    התעלמה מהנחיה לעצור בנייה של מבנה ציבור בשל ערר שהוגש על-ידי תושב, וכעת תידרש להרוס את המבנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il