X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
אילן קצ'נס מנכ"ל עוץ לי אסטרטגיה ניהולית [צילום: יח"צ]
אילן קצ'נס מציג: "אסטרטגיה היא קודש הקודשים של המנכ"לים"
מנכ"לים שהעסק שבניהולם צומח במהרה, חווים לעיתים קשיים בניהול הארגון, שצמח תוך זמן קצר אילן קצ'נס מציג כיצד ניתן לשמור על הצלחת העסק בזמן הצמיחה

מנכ"לים, בעלי עסקים ומנהלים בכירים יודעים את מה שרובינו אולי לא יודע. עסק קטן שמעוניין להתפתח ולגדול, פותח סניף או חנות נוספת, לאור ההצלחה של זה הראשון. בהמשך, העסק הקטן גדל וגדל והופך לעסק בינוני, שמתחיל לגלגל סכומי כסף גדולים, ומאגד בתוכו חטיבות, מחלקות וכמובן עובדים רבים.
אנחנו, לקוחות הקצה, לא תמיד מודעים לקשיים ולבעיות המתרחשים מאחורי הקלעים של ניהול העסק, אך אותם מנהלים, מתמודדים עם כל אלו, יום-יום שעה-שעה.
אילן קצ'נס, מנכ"ל חברת עוץ לי אסטרטגיה ניהולית, אומר כי "תוכניות עבודה עם יעדים ברורים, חייבים להיות ההקדמה לצמיחה של כל עסק. אם עסק יצמח ויתפתח בלי תוכנית סדורה וברורה, רוב הסיכויים שהוא לא ישרוד הרבה זמן".

מנכ"לות עושים באהבה
אילן קצ'נס [צילום: יח"צ]

בסרטים בדרך-כלל ניתן לראות את המנכ"ל כבטלן, אחד שיושב עם הרגליים על השולחן ומבקש ממזכירתו קפה בכל שעה עגולה. עם זאת, המציאות היא לא הוליווד, ותפקיד המנכ"ל בכל חברה, דומה לתפקיד של מפקד בכיר בצבא, טוען קצ'נס. "המנכ"ל חייב לערוך ישיבות באופן סדיר ותדיר עם הסמנכ"לים שלו, כדי שהוא יהיה מעודכן בכל מה שקורה בעסק - מכל בחינה שהיא".
"האחריות של המנכ"ל, היא להוביל את העסק להצלחה, תוך בדיקה מקיפה של היעדים והמטרות שהוסכמו באסטרטגיה", הוא טוען. "הרי אם מנכ"ל לא יהיה קשוב לצרכי הלקוח, הספקים והשוק, הוא יוביל את העסק או הארגון לאבדון, ומשם הדרך לפשיטת רגל קצרה".
קצ'נס נחשב לאיש עסקים מבריק, ולאחד שיודע כיצד להבריא חברה שנכנסה לאותם קשיים. "ברוב הפעמים, נקראתי לעזרה ולחילוץ של חברה בעקבות תכנון קלוקל או תוכנית עבודה שלא תאמה את השוק. חשוב להבין - נעשו ישיבות של תכנון, אסטרטגיה לשנים הקרובות וכו', אך המנכ"ל והדרג הניהולי לא ראו את העתיד, וחשבו שהשוק ישאר באותו מצב. אנחנו נמצאים בשנים מאוד דינמיות בכל תחום ובכל השווקים, ומי שקופא, מאבד את הדרך שלו".
"אחת מההמלצות שלי, היא פשוט לקבוע בכל כמה חודשים נקודת ביקורת, שאותה הדרג הניהולי והמנכ"ל יתקפו מזוויות שונות - כספית, ארגונית, ואפילו מבחינת כוח האדם. אני חלילה לא קורא לפיטורים, אבל צריך לבדוק שהעובדים ממשיכים להיות פוריים, יצרניים ויעילים".

האם אתה אומר שעובדים ותיקים לעיתים הופכים להיות פחות יצרניים?

"בהחלט. לא כולם כמובן, אך מחקרים שנעשו, וגם הניסיון שלי בניהול חברות, מראים כי עובד שנשאר שנים רבות באותה משבצת, ללא קידום או שינוי באופי התפקיד, הופך להיות מכונה עייפה, שלעיתים לא מועילה לארגון, בהשוואה לעובד חדש ורענן. גם מהבחינה הזו, על סמנכ"ל משאבי אנוש והמנכ"ל לתת את הדעת, ולתכנן את מצבת העובדים כך שתועיל לעסק וגם לעובד", אומר אילן קצ'נס.
יש לך טיפ לדרך למנכ"ל הצעיר?
"ישנם כמה טיפים ועקרונות שחשוב תמיד לזכור: לשמור על גמישות וראש פתוח - חשוב לדעת לקבל רעיונות אחרים, ולבחון אותם לפני שפוסלים על הסף. כמו-כן, כפי שציינתי, לבדוק את עצמנו בכל כמה חודשים - האם עמדנו ביעדים? האם אנחנו בדרך להשגת המטרה? מה יכול להועיל לעסק בזמן הקרוב ועוד", מסכם אילן קצ'נס.

תאריך:  12/09/2019   |   עודכן:  12/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il