X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לקראת תשלום ענק בפרשת המשככים בארה"ב

סאקלר מתחילה לממש ההסדר

חברת התרופות Purdue Pharma שבבעלות המשפחה מבקשת הקפאת הליכים, כצעד ראשון בהסדר עם 24 מדינות ו-2,300 רשויות מקומיות 26 מדינות נוספות מתנגדות להסדר ותובעות פיצוי גבוה יותר
▪  ▪  ▪
אוקסיקונטין. מגיפה [צילום: טובי טלבוט, AP]
"סאקלר העבירה מיליארד דולר"
איתמר לוין
ערב הצגת הסדר ב-2,300 תביעות בפרשת המשככים, טוענת לטישיה ג'יימס שגילתה עדויות לכך שהמשפחה - השולטת בחברתPurdue Pharma - מסתירה הון עתק
לרשימה המלאה

חברת התרופות Purdue Pharma שבבעלות משפחת סאקלר הגישה אמש (יום א', 15.9.19) בקשה להקפאת הליכים - השלב הראשון בהסדר ב-2,400 תביעות שהוגשו נגדה בפרשת מגיפת משככי הכאבים בארה"ב. החברה היא היצרנית של התרופה אוקסיקונטין, שהיא אחת המרכזיות בהתמכרותם של עשרות מיליוני אמריקנים למשככים.
התביעות הוגשו בידי 50 מדינות, רשויות מקומיות ושבטים ברחבי ארה"ב, וההסדר אמור לכלול גם תשלום של 3 מיליארד דולר בידי משפחת סאקלר. אולם 26 מבין המדינות שתבעו את החברה מתנגדות להסדר, בנימוק שתרומתה של המשפחה קטנה מדי - במיוחד לאחר שהתביעה בניו-יורק אומרת שחשפה נכסים מוסתרים שלה בהיקפים ניכרים (ראו קישור משמאל). תומכי ההסדר אומרים, כי הם מעדיפים להבטיח כבר את הפיצוי על פני ניהול הליך ממושך שתוצאותיו אינן ברורות.
Purdue אמורה להיות הראשונה מבין כ-25 חברות תרופות ורשתות בתי מרקחת אשר תיישב את התביעות נגדה. ההתמכרויות למשככי כאבים גרמו למותם של מאות אלפי אמריקנים בשני העשורים האחרונים, והרשויות תובעות עשרות מיליארדי דולרים מהיצרנים והמשווקים כפיצוי על הטיפול שנתנו ויתנו לחולים נוספים. היקפו של ההסדר הצפוי יהיה 12-10 מיליארד דולר, מתוכם כאמור תעביר המשפחה 3 מיליארד דולר במזומן. המשפחה גם תמכור את חברת התרופות Mundipharma ותכניס לקופת ההסדר את התמורה הצפויה - 1.5 מיליארד דולר.
Purdue תהפוך (במסגרת הקפאת הליכים לפי צ'פטר 11) מחברה בע"מ פרטית ל"קרן לתועלת הציבור", ולאחר מכן תעביר לתובעים את רווחיה ממכירת תרופות. החברה גם תעניק חינם תרופות נגד התמכרויות המצויות כיום בפיתוח, ואשר הרווחים הצפויים מהן אמורים היו להיות 8-7 מיליארד דולר.
Purdue אמורה להיות מעתה בפיקוחו של שופט פירוקים. השופט ימנה שלושה נאמנים, אשר ימנו את מועצת המנהלים לקרן החדשה. משפחת סאקלר תאבד את השליטה ואת הניהול בחברה שייסדו שלושה מבניה בשנות ה-50. פרשת המשככים גרמה נזק אדיר למוניטין של המשפחה, הידועה גם בתרומותיה ברחבי העולם; כמה מן המוסדות שקיבלו ממנה תרומות, כולל מוזאון הלובר, הודיעו על הפסקת הקשר עימה. המשפחה תרמה בין היתר להקמת הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב.

תאריך:  16/09/2019   |   עודכן:  16/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
רוכשת את הקניין הרוחני הכולל את המותג, את מפעלי הייצור והגידול של הקנביס ואת פעילות בית המרקחת של תיקון עולם    בתמורה תשלם 42 מיליון דולר בשתי פעימות, תקצה 5% ממניותיה לתיקון עולם ותשלם לתיקון עולם תמלוגים רבעוניים בשיעור זה מהתמורות של המותג    אם קנביט תעבור את שווי השוק של מיליארד דולר במשך 10 ימים רצופים - תשלם עוד 18 מיליון דולר לתיקון עולם
עידן יוסף
רכבת ישראל מובילה את חוד החנית בתחום הטכנולוגיה הרכבתית העולמית ומחזקת את מעמדה כמובילה עולמית בתחום הסבר הרכבתי
עידן יוסף
התקבלה עתירת הליכוד נגד ארגון השמאל "זזים" שמבקש לשנע לקלפיות 15,000 בעלי זכוית הצבעה מהפזורה הבדואית בלי להרשם אתצל מבקר המדינה כחוק
עידן יוסף
יו"ר ש"ס אומר שכדי שש"ס לא תישאר מחוץ לממשלת האחדות שיקים נתניהו עם גנץ דרושה ש"ס חזקה    על הנשיא ריבלין: "כשהחכמים שותקים נוח להם עם מה שיש"
איציק וולף
ראש הממשלה פנה באמצעות עורך דינו ליועץ המשפטי לממשלה וביקש ממנו להתייחס לטענה שהעלתה רינה מצליח שלפיה מנדלבליט אישר כביכול את פרסום ההדלפות מחקירותיו של נתניהו    "הטענות הללו פוגעות פגיעה אנושה באמון הציבור"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il