X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אגודת מים לישראל מתריעה כי השתלטות מקורות על שוק המים והפיכתה למונופול יחיד תוביל לכך שהעלויות יושתו על צרכני המים
▪  ▪  ▪
דוד ירוס (יו"ר) ואבנר אחיטוב (מנכ"ל) [צילום: לוטם יח"צ]

ביקורת חריפה נגד נגד המגמה המסתמנת להעלאה בתעריפי המים לחקלאות ונגד חברת מקורות באסיפה השנתית שערכה (18.9.19) במשרדי מאגרי עמק חפר אגודת "מים לישראל", שמאגדת 300 אגודות מים מקיבוצים, ממושבים ומארגונים נוספים.
ד"ר אבנר אחיטוב, מנכ"ל מים לישראל, אמר כי מעל למחצית מכמות המים לחקלאים מסופקת כיום על-ידי גורמים פרטיים ביעילות רבה. "יש לנו חששות מכך שחברת מקורות רוצה להשתלט על השוק ולהיות בו מונופול יחיד על כל המשתמע מכך". בהמשך דבריו הוא ניתח את העובדה שכבר 20 שנה החקלאות בישראל מקבלת את אותה הכמות של מים, ולכן התפוקה החקלאית נמצאת בקיבעון. הווי אומר שיש ירידה בתוצרת לנפש. מחסור זה גורם, לדבריו, ישירות לעלייה במחירי מוצרי המזון.
אבשלום (אבו) וילן, מנכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, התריע מפני המגמה שהתגבשה בממשלה, להוסיף פרק לחוק ההסדרים החדש, שכולל גם את העלאת תעריפי המים השפירים לחקלאות, וזאת בניגוד להסכם שנחתם בין הצדדים עד שנת 2022. הוא הדגיש בדבריו את ההיבטים הפוליטיים הנוגעים למשק המים.
אילנה דרור, כלכלנית בהתאחדות, הציגה נתונים המפריכים לכאורה את טענת משרד האוצר כי החקלאים הם אחד הגורמים המרכזיים ליוקר המחיה המאמיר. על-פי הלמ"ס, 16% בלבד מתוך מרכיבי הצריכה של משפחה ממוצעת נוגע לתחום המזון בכלל והירקות בפרט וכמחצית מזה הם תוצרת מיבוא. הממשלה נקטה צעדים אגרסיביים ליבוא פירות וירקות מחו"ל במטרה לצמצם את יוקר המחיה, אך המדיניות הביאה לתוצאה הפוכה של עליית מחירים. גם בענפים אחרים (פטם ודגים) רואים שמחיר נמוך לחקלאים גורם דווקא לעליית מחיר לצרכנים עקב ניצול לרעה מצד הרשתות והיבואנים. העלאת שכר המינימום, עליית שכרם של העובדים הזרים, אסדרה מחמירה בנושאים כגון איכות הסביבה והיתרי בנייה ועליית מחירי המים, ציינה דרור, גורמים בהכרח לעליית מחירי התוצרת החקלאית.
מיקי זיידה מאגף התכנון של רשות המים הציג את תוכנית הפיתוח הכללית למשק המים עד לשנת 2050 הכוללת את הגידול באוכלוסייה במדינה ואת הצורך לספק מים למדינות השכנות. לכן יש לדבריו צורך בהשקעה רבה בתשתיות - ממוצע של 1.8 מיליארד שקל לשנה, ושלפי השיטה הקיימת של "אמבטיה סגורה" העלויות יושתו על צרכני המים.
באסיפה הובעה תקווה, כי בממשלה הבאה יכהן שר חקלאות שישאף לקדם ולשפר את ענף החקלאות ולא את טובת האינטרסים הפוליטיים המפלגתיים שלו.

תאריך:  23/09/2019   |   עודכן:  23/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מונופול של מקורות ימנע הוזלת המים"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עונשם של הגזלנים-מוות בצמא!!! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  23/09/19 12:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
האם מאחורי המשבר הפוליטי מבצבצים ניצני הגאולה? דורשי רשומות נתלים בפסוקים וטוענים שהנה אוטוטו משיח בא
אביתר בן-צדף
גנרל דיוויד גולדפיין, מפקד חיל-האוויר האמריקני, ציין, כי פעולתו האמיצה של סרג'נט דניאל קלר הצילה את חיי 130 חבריו לכוח, כולל 31 הפצועים
יצחק דנון
שי מרגולין קבע שעל אמירי זכרון יעקב לשלם 6 מיליון שקל לחברת אחים אבו עיאש    הזוכה מבקשת לאשר את הפסק, המפסידה טוענת שיש לבטל אותו
אביתר בן-צדף
המפקח הכללי של מחלקת המדינה דורש להפסיק את משלוחם לממלכה עד שתוכן תוכנית לתיקון המצב ולהבטחת בריאות הכלבים ושלומם    משרד החוץ האמריקני מתנגד להפסיק לשלוח כלבים לירדן עקב בעיות קשות בביטחונה הלאומי של ירדן ובלוחמה בטרור בממלכה
איציק וולף
יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, ח"כ אחמד טיבי, הודיע לבית הנשיא כי ההמלצה שניתנה אמש לתת את המנדט להרכבת הממשלה לבני גנץ נעשתה בשם 10 חברי כנסת מהרשימה ולא בשם 13 חברי כנסת    גורמים ביהדות התורה: אם יבקשו מאיתנו שלא להמליץ על נתניהו - נשקול בחיוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il