קבוצת שיכון ובינוי מבקשת מבית המשפט המחוזי בירושלים לפסול את הצעתה של קבוצת שפיר הנדסה ו-CAF הספרדית במכרז הרכבת הקלה בירושלים. שו"ב הייתה המתמודדת הנוספת היחידה, כך שמשמעות קבלת עתירתה תהיה שהיא תזכה במכרז.
מדובר במכרז בהיקף של מיליארדי שקלים, הן להפעלת הקו הנוכחי (האדום) אותו מפעילה סיטיפס, הן להארכתו עד נווה יעקב ובית החולים הדסה עין כרם, והן לסלילת הקו הירוק לשכונות מלחה וגילה. הוא כולל הקמה של מסילות באורך של 27 ק"מ, הקמת 50 תחנות, תכנון וייצור של 100 קרונות, הקמת מתחם מרכזי ובו חניון ומוסך לקרונות ומרכז בקרה ושליטה, חניוני חנה וסע והפרדות מפלסיות בצמתים מרכזיים. הזכיין יפעיל את הרשת במשך 15 שנים עם אופציה לעשר שנים נוספות ויתחזק את הרשת במשך 25 שנה.
טענתה המרכזית של שיכון ובינוי - אשר התמודדה באמצעות חברת ג'יי לינקס - היא שההצעה של שפיר ו-CAF (קבוצת TransJerusalem) אינה עומדת בתנאי הסף בנוגע לניסיון הקודם של המתמודדות. לדברי שו"ב, CAF מסרה לוועדת המכרזים שהיא בעלת 25% ממיזם הרכבת הקלה בעיר סרגוסה שבספרד, בעוד שבפועל בידיה 20% בלבד - כפי שמלמדים דוחותיה שלה; תנאי הסף במכרז הוא 24%. ועדת המכרזים כלל לא הבחינה בכשל זה, שמקורו בטעות או בהטעיה מצד CAF, נאמר בעתירה.
עוד נטען, כי CAF אינה עומדת גם בשני תנאי סף נוספים במכרז. האחד: היא אינה המפעילה בפועל של הרכבת הקלה בסרגוסה, בניגוד לדרישה לניסיון בהפעלת פרויקט שכזה. השנייה: היא הציגה שני פרויקטים נפרדים כדי לעמוד בדרישה של הפעלת קו בן 10 ק"מ ובו 30 מיליון נוסעים בשנה.
שו"ב יוצאת גם נגד החלטת ועדת המכרזים להחליף את מפעיל הרכבת מטעמה של TransJerusalem. במקום המפעיל שאישרה הוועדה בשלב המקדמי של המכרז (חברת Euskorten), נכללת בקבוצה הזוכה חברת Kyivpastrans האוקראינית, שאושרה בהליך מזורז שנמשך ימים ספורים בלבד. לטענת שו"ב, נגד חברה זו מתנהלים הליכים פליליים בעיר קייב ואף הוגש נגדה כתב אישום על עבירת שוחד.
לטענת שו"ב, ניתוח הצעתה הכספית של TransJerusalem מעלה, כי מדובר במחיר בלתי סביר בעליל ולכן מדובר בהצעה גרעונית שדינה להיפסל. לדבריה, ועדת המכרזים כלל לא הפעילה את שיקול דעתה בנושא זה ולא בחנה את סבירות ההצעה ביחס לאומדן המוקדם. העתירה הוגשה (25.9.19) באמצעות עוה"ד תמר תורגמן-קדם, גיא אלוני ואופיר גבעתי, וטרם הוגשו תגובות משרד האוצר ו-TransJerusalem.