X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סמוטריץ'. צעדם משלימים - תוך כדי תנועה
מיזם נתיב פלוס - מיום שישי
סמוטריץ': נהג שיסע לבד ייתקע בפקק
בסוף השבוע תחל הפעלת נתיבי תחבורה ייעודיים לרכב עם שני נוסעים ומעלה בכביש 2 ובכביש 20 שר התחבורה: "זו המשמעות של העדפת תחבורה ציבורית. מדובר במהלך מורכב שתוצאותיו ינוטרו בזמן אמת" קנסות לנהגים שייתפסו בפעם השנייה או מהחודש השני ליישום

מיזם "נתיב פלוס" של משרד התחבורה יוצא לדרך. לפנות בוקר (יום ו', 3.10.19) ייפתחו לתנועה נתיבים מיוחדים המיועדים לתחבורה ציבורית ולכלי רכב עם שני נוסעים ויותר בכביש החוף (כביש 2) ובנתיבי איילון (כביש 20). זאת, במטרה לעודד את השימוש בתחבורה ציבורית ותחבורה שיתופית.
בכביש 2 (כביש החוף) הוכשר נתיב מיוחד באורך של 22 קילומטרים, בין מחלף נתניה ועד מחלף גלילות, בשני הכיוונים. בנתיב זה, מותרת הנסיעה לתחבורה ציבורית ולכלי רכב בהם שני נוסעים לפחות (נהג ונוסע). בכביש 20 (נתיבי איילון) הוכשר נתיב מיוחד לתחבורה ציבורית וכלי רכב פרטיים עם שלושה נוסעים לפחות (נהג ושני נוסעים), בקטע שבין מחלף מבוא איילון ועד מחלף קיבוץ גלויות לכיוון צפון בלבד.
שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', קיים ביום רביעי בערב הערכת מצב עם הגורמים המקצועיים של משרד התחבורה, נתיבי ישראל ונתיבי איילון, ובחן את מוכנותם לקראת תחילת המיזם. סמוטריץ' אמר במהלך הדיון כי מדובר במהלך מורכב שתוצאותיו ינוטרו בזמן אמת, לצורך ביצוע התאמות וצעדים משלימים להצלחת המיזם.
השר סמוטריץ' הוסיף כי הפתרון היחיד לגודש התנועה בכבישים נעוץ במעבר לשימוש בתחבורה ציבורית ובהעלאת 'מקדם המילוי' של כלי הרכב הנעים בכביש. "נתיב ייעודי מאפשר לתחבורה הציבורית ושיתופית להיות מהירה ואמינה יותר, והוא מאפשר לנו לנצל באופן יעיל יותר את המשאב המוגבל של הכבישים. יש לזה מחיר מבחינת משתמשי הרכב הפרטי שנוסעים לבד. הם עלולים לעמוד בפקק יותר זמן בפחות הנתיבים שנשארו בשבילם. אבל זו המשמעות של העדפת תחבורה ציבורית" סיכם שר התחבורה.
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה תיגברה באופן משמעותי את קווי התחבורה הציבורית לתל אביב וממנה בכבישים 2 ו-20. מדובר בקווים לרחובות, להוד השרון, לראשון לציון, לנתניה, להרצליה, לרעננה, לכפר סבא ולאשדוד. בחודשים הקרובים יופעלו גם קווי שירות חדשים לרמלה, ליבנה, לראשון לציון, כפר סבא והשרון, ויתוגברו קווים נוספים לאשקלון, לרחובות ולראשון לציון.
מבחנו הרציני של נתיב פלוס יהיה ביום ראשון, כשנהגים ייצאו לעבודתם.
מנכ"ל משרד התחבורה, קרן טרנר-אייל אמרה כי מתן העדפה לתחבורה הציבורית ולכלי רכב שיתופיים נועדו לעודד את השימוש בתחבורה ציבורית ותחבורה שיתופית. "זה דורש סבלנות ואנחנו מאמינים שהשינוי בהרגלי ההתנהגות של כולנו, הוא הכרחי. ברור שזה לא מהלך קל אבל אנחנו חייבים להציע חלופת התניידות מהירה לנוסעים בתחבורה הציבורית והשיתופית", אמרה.
האכיפה בנתיבים החדשים תתבצע על-ידי יחידת האופנועים של אגף התנועה במשטרת ישראל. בחודש הראשון ליישום התוכנית ינתנו דוחות אזהרה לנהגים שיסעו בנתיב בפעם הראשונה ללא מספר הנוסעים הנדרש. נהגים שייתפסו בעבירה זאת בפעם השנייה או לאחר החודש הראשון, יקבלו קנסות.
מנתוני משרד התחבורה עולה כי ממוצע הנוסעים בכלי רכב פרטיים (מקדם המילוי) בישראל עומד כיום על 1.2 נוסעים בלבד. העלאת תפוסת הנוסעים בכלי הרכב עשויה להביא לשיפור משמעותי של עשרות אחוזים במהירות הנסיעה הממוצעת ולצמצום מספר כלי הרכב בכבישים.

תאריך:  03/10/2019   |   עודכן:  04/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סמוטריץ': נהג שיסע לבד ייתקע בפקק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פתרון שמסכן חיי רוכבים
SUDKDKH  |  4/10/19 01:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
גורמים בכירים בליכוד טענו שראש הממשלה ביקש לחשוף את כוונותיו של ח"כ גדעון סער להתמודד מולו    התייעץ הערב עם השרים יריב לוין וזאב אלקין ועם יו"ר מרכז הליכוד חיים כץ    לפיד: אהלן הליכוד, ברוכים הבאים למפלגות בלי פריימריז
איציק וולף
עו"ד עמית חדד טען שטענות צוות ההגנה נשמעו בקשב רב וכי אין לו ספק שבסיום השימוע ייסגרו התיקים הפליליים נגד נתניהו    ביום ראשון - המשך העיסוק בתיק 4000 ותחילת העיסוק בתיק 1000
עידן יוסף
דרמה בלב בני ברק: אם לשני פעוטות רדפה לאורך מאות מטרים אחרי נהג אוטובוס שהמשיך בנסיעה כשעגלת התינוק שהעלתה בתא המטען    נהג אופניים הביא לעצירת האוטובוס    חברת אפיקים: "העובדות הפוכות. הנהג הוא המותקף"
עידן יוסף
הוועדות שמוקמות הן ועדת הכספים בראשות גפני וועדת חוץ וביטחון בראשות גבי אשכנזי    הכנסת תקיים ישיבת מליאה מיוחדת ביום השנה לרצח רבין
איציק וולף
בכוונת החברה, שהציעה 75 מיליון שקל, להקים על הקרקע באזור פינת הרחובות אילת ואברבנאל, מגדל מגורים בן 10 קומות, שיכלול כ-90 יחידות דיור ושטחי מסחר, ובסך-הכל יכלול המתחם כ-7,500 מ"ר בנוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il