X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחאת האופנוענים בנתיבי איילון ב-2013 [צילום: AP]
סמוטריץ': אבחן שוב נסיעת אופנוענים בנת"צים
שר התחבורה אומר כי קיים הבדל בין נת"צים עירוניים לבין-עירוניים לגבי בטיחות נסיעת רוכבי אופנוע "נבחן עם המשטרה בימים הקרובים את האפשרות לקיים ניסוי לבדיקת בטיחות הרכיבה באופנועים בנתיבי התחבורה הציבורית הבין-עירוניים"

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' אומר כי ייערכו ניסויים וייבחנו חלופות לנסיעה של אופנועים בנתיבי התחבורה הציבורית הבין-עירוניים. בפנייה בפייסבוק לאופנוענים כתב (יום ו', 4.10.19) כי קיבל בימים האחרונים פניות רבות של בעלי הרכב הדו-הגלגלי בתמיהה מדוע לא מתאפשר להם לנסוע בנתיבים אלו, בהן הוצגו בפניו גם תוצאות ניסוי מוצלח שערכה משטרת ישראל בשיתוף משרד התחבורה שאישר נסיעת אופנועים בנתיבי תחבורה ציבורית.
"כבר בהתחלה חשוב לי לומר לכם שהפניות שלכם חשובות לי ואני מתייחס אליהן בכל הרצינות", כתב שר התחבורה. "מאחר שאין לי שום רצון לפגוע בציבור נהגי האופנועים בישראל קיימנו במשרד ביום רביעי דיון מקיף בנושא".
הוא שיתף את האופנוענים בסוגיה תוך שהוא מדגיש כי מדובר במסקנות ביניים: "ראשית, הניסוי המוצלח - המדובר היה בנת"צים עירוניים שבהם הנסיעה מוגבלת למהירות עירונית ובאופן טבעי נמוכה יותר. הנת"צים הבין-עירוניים הם עניין שונה מהותית הן בהיבט הבטיחות (לדוגמה, אוטובוסים הדוהרים במהירות בנת"צים בין-עירוניים יתקשו לראות את האופנועים. כל פגיעה במהירויות הללו היא הרבה יותר קטלנית) והן בהיבטים של עיכוב בנתיב - כאשר קטנוע נוסע 80-70 קמ"ש הוא יכול מאוד לעכב את התנועה בנתיב.
"כמו-כן הובאה לידיעתי מדיניות אי-האכיפה של המשטרה כנגד בעלי אופנועים שנוסעים על בשולי הכביש כדי לעקוף פקקים. אני לא מחווה דעה כרגע לגבי המדיניות הזו (פשוט כי עוד אין לי... אני צריך ללמוד ולחשוב כדי לגבש עמדה מסודרת), אבל יש בכך היגיון מסוים מאחר שבשוליים נהג האופנוע הרבה יותר דרוך והרבה יותר זהיר ויכול להיות שזה פתרון מספק.
"הבנתי גם שברוב מדינות אירופה מאפשרים לרכב דו-גלגלי לנסוע בנתיבי תחבורה ציבורית. ובכל זאת, אתם יודעים, יש קצת הבדל בטמפרמנט [מזג] ובתרבות הנהיגה בין הנהג האירופי לנהג הישראלי...
"כאמור אין לאנשי המקצוע במשרד התחבורה ולי שום עניין לפגוע בנהגי האופנועים, להפך. ההחלטה הנוכחית התקבלה בשל הרצון לשמור קודם כל על בטיחותם וחייהם.
"עם זאת, בסיומו של הדיון הנחתי לבחון מחדש את ההחלטה ואף לבדוק את האפשרות לצאת, בתיאום עם משטרת ישראל, לניסוי נוסף בנת"צים הבין-עירוניים כפי שנעשה בנת"צים העירוניים בהצלחה.
"החלופות הללו ייבחנו בימים הקרובים ואני מבטיח לעדכן ברגע שתתקבל החלטה. בינתיים סעו בזהירות ותמשיכו לשנן - קשה לבד, קל ביחד" דברי השר סמוטריץ'.

תאריך:  05/10/2019   |   עודכן:  05/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סמוטריץ': אבחן שוב נסיעת אופנוענים בנת"צים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
כמחצית מפשעי השנאה - נגד היהודים    גרמניה: שוחרר מבקש מקלט סורי שניסה לתקוף בסכין שומרים בכניסה לבית כנסת בברלין
עידן יוסף
חדשות 12: בצל המתיחות הביטחונית עם אירן - ישראל מקדמת הסכם שיסיים את הסכסוך עם מדינות המפרץ    המטרה - סיום הסכסוך, הרעיון - ניצול האינטרס המשותף    שר החוץ כ"ץ הציג את היוזמה לשרי החוץ הערביים וכן בפני השליח האמריקני ג'ייסון גרינבלט
עידן יוסף
יש המבינים את דבריו של ליברמן בחשבון הפייסבוק שלו כאילו לא יתנגד לממשלת אחדות שתכלול את החרדים אך ישראל ביתנו לא תהיה שותפה בה    "שימו את האגו בצד ותפסיקו עם המשחקים, הספינים ובזבוז הזמן"
יצחק דנון
טוענים שחברת-הבת של קק"ל שילמה באיחור ניכר תמורת חלקם בקרקעות משותפות בירושלים ותובעים פיצוי של 4.9 מיליון שקל
אביתר בן-צדף
לוטננט-קולונל ג'יסון מוֹהלי כיהן רק כשנה ורבע בתפקידו    טייסת הקרב 35 "סמוּרי הפרא" וטייסת הקרב 36 נועדו לדכא מערכי נ"מ של האויב בזירת האוקיינוס השקט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il