X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רון חולדאי: "אין לאפשר הקמת המסילה הרביעית בתוואי האיילון כל עוד לא יחל טיפול במובל הניקוז לים. סכנת הצפה ממשית לשכונות הדרומיות בת"א" נתיבי איילון: בסיום מיזם הניקוז יוטב משמעותית מאוד המצב הקיים
▪  ▪  ▪
המסילה הרביעית באיילון [הדמיה: נתיבי ישראל]

בשנים האחרונות מקדם משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל, הנחת מסילה רביעית באיילון, כאשר אחד השלבים הראשונים ותנאי להקמת המסילה על רצועת הנחל הקיימת הוא הסדרת נושא ניקוז נחל איילון. זאת מאחר שהנחת מסילת הרכבת הרביעית צפויה להצר את נחל איילון בכ-60%, דבר שיגביר בצורה דרמטית את הסיכון להצפת נתיבי איילון, השכונות הדרומיות של תל אביב-יפו והשכונות הצפוניות של חולון.
כבר עתה, עוד בטרם הנחת מסילת הרכבת, הוצרה תעלתו של נחל איילון באופן ניכר בהשוואה לעבר והיא הפכה מערוץ מפותל ברוחב של 120 מטר לתעלת בטון ישרה ברוחב של כ-20 מטר בלבד. זאת ועוד, עקב הבנייה המסיבית בגוש-דן, כמות מי הנגר גדלה בצורה דרמטית.
משמעות הדבר היא כי עוד בטרם תחילת העבודות, נשקפת סכנת הצפה ממשית, ולראיה נתיבי איילון אשר נסגרו 4 פעמים מאז 1991 עקב שיטפונות.
הפתרון המוצע על-ידי נתיבי ישראל ומשרד התחבורה ומקודם בוועדה לתשתיות לאומיות, הוא הקמת מפעל ניקוז הכולל בניית סכר בגובה של 10 מטרים וברוחב של 100 מטרים, גשרים, תעלות ושני מאגרי מים לתפיסת שיטפונות.
לעמדת עיריית תל אביב-יפו, תוכנית זו למפעל ניקוז, אשר חלקיו המסיביים ממוקמים בשטח העיר, לא תספק מענה לסכנת השיטפונות, מהווה פגיעה בסביבה העירונית ואינה פתרון ניקוז נכון לדעת כל הגורמים המקצועיים.
בעירייה אומרים כי קיימת הסכמה רחבה בקרב המומחים הפתרון הראוי והיעיל ביותר לטווח הארוך לניקוז נחל האיילון הוא הקמת מובל להטיית חלק משמעותי ממי הנחל לים התיכון. סכנת ההצפות והשיטפונות באיילון בחורף האחרון הייתה דרמטית והזכירה לנו כמה מוחשית הסכנה עליה מתריע ראש העירייה.
עיריית תל אביב-יפו וראש העירייה עומדים על כך כי תנאי מקדים והכרחי לתחילת עבודות הנחת המסילה הרביעית הוא הקמת המובל, אשר יספק מענה לספיקת כמויות המים האדירות המגיעות בעת אירועי גשם מכל אגן הניקוז של האיילון. העדפת הטווח הקצר על הארוך משמעותו סיכון הציבור, ולכולם ברור מהו הפתרון הנכון.
ראש העירייה רון חולדאי אף פנה בנושא לשרי התחבורה, הן הקודם ישראל כ"ץ והן הנוכחי בצלאל סמוטריץ', בבקשה להתערבותם בסוגיית הצורך הדחוף בהקמת מובל ניקוז להטיית נחל איילון לים התיכון, וזאת כתנאי מקדים לתחילת עבודות הנחת מסילת הרכבת הרביעית באיילון.
במכתבו מוסיף חולדאי כי אם לא תקודם הקמת מובל הניקוז המדובר, יתכנו סכנות לחיי אדם, לרכוש ולהשבתת מערכות תחבורה לאומיות בעת הצפה ועליית נחל האיילון על גדותיו, כפי שאירע לא אחת בעת אירועי גשם משמעותיים בשנים האחרונות.
בנתיבי איילון חלוקים מל וכל על הדברים, ואומרים כי "כחלק מהקמת מיזם התחבורה הקריטי ביותר למדינת ישראל - המסילה הרביעית באיילון, מבוצע מיזם ניקוז מהגדולים בישראל, בהיקף של מאות מיליוני שקלים. בסיום מיזם הניקוז, אשר מהווה התניה להקמת המסילה, יוטב משמעותית מאוד המצב הקיים. במקביל מקודם מיזם נפרד להקמת מובל תת-קרקעי ממוצא נחל איילון לים תיכון (מדרון יפו)".
כתב News1 מציין כי במצב הניקוז הנוכחי סבירות הצפה אחת ל-7 שנים ולאחר מיזם הניקוז במסגרת המסילה הרביעית תעלה הסבירות להצפה לאחת ל-30 שנה.

תאריך:  06/10/2019   |   עודכן:  06/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ת"א נגד מסילה 4 באיילון: "חוששים מהצפת מים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
השר יצחק וקנין הורה במקביל ללשכה המשפטית של המשרד לשירותי דת את הסרטונים הלועגים לרבנות ולמסורת בסגנון המזכיר תעמולה אנטישמית    ארגון חופות פרסם התנצלות והורה להסיר את הסרטונים מהרשת
עידן יוסף
שוטרים נתנו מאות אזהרות בעל-פה לנהגים שנסעו בנתיב הצוותאות    חיסכון של 12-10 דקות נסיעה למי שבחר לקחת עימו נוסעים נוספים
עידן יוסף
יו"ר האיחוד הלאומי: "נלך למיזוג מיידי עם הבית היהודי"    "צריך לדעת להרגיע את הפלגנים מצד אחד שמתעקשים להדגיש את המפריד. ומצד שני צריך להרגיע את אלו שדורשים אחידות מלאה"
עידן יוסף
הרקע לקידום המיזם הוא המתיחות הגוברת מול אירן, והמתקפה האחרונה בסעודיה נגד מתקני הנפט    בקבינט דנו על הנושא    גורמים כלכליים: המימון ידרוש קיצוץ בתקציבים אזרחיים והעלאת מיסים
עידן יוסף
מחלוקת באשר לשלב בו נתניהו יידרש להכריז על נבצרות    מחצית מהציבור מתנגד לממשלת אחדות בראשות נתניהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il